Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Podium
berichtOptreden...Hoe moet ik dat regelen.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 07/02/2010 21:39

Hey allemaal,

Daar ben ik weer.
Dit keer met een vraag over optreden.
Hoe regelen jullie (of jullie dat doen of niet) optredens.
Ik wil namelijk samen met mijn vriend ergens backing trackje opzetten en dan om de beurt improviseren (battlen).
Maar hoe en waar?

Liam.
berichtRe: Optreden...Hoe moet ik dat regelen.
Datum: 07/02/2010 21:46

misschien niet eerst iets spelen dat je kent? Ipv voor een hoop mensen te improviseren?
Datum: 07/02/2010 21:51

Quote:
Thibaut

misschien niet eerst iets spelen dat je kent? Ipv voor een hoop mensen te improviseren?
Ik oefen door te improviseren.
En ik kan wel allemaal liedjes op gehoor doen en uitzoeken in welke toonladders ze zijn.
Maar die solo's heb ik altijd moeite mee.
Ik snap het niet zodra ik een solo hoor is het alsof ik doof ben.
Nou doof in muziektaal dan.
Datum: 07/02/2010 22:30

Studeer gewoon een paar songs in.. De solo's die erin voorkomen hoeven niet perse hetzelfde, daarop kun je best improviseren.. Maar als je gaat improviseren op een backing voor publiek is t moeilijk de zaal achter je te krijgen de denk ik^^ of je moet allemaal gitaristen uitnodigen ofzo tandpastagrijns Maar het is volgens mij handiger om een repertoire op te bouwen samen waarin je zo nu en dan een solo doet.
Datum: 07/02/2010 22:33

Maar nu dwalen we van het onderwerp af, hoe moet ik dat regelen?
Datum: 07/02/2010 22:39

Begin bij cafeetjes waarvan je weet dat er wel is optredens zijn langs te gaan met een demo'tje en vraag gewoon of ze interesse hebben. Begin klein zou k zeggen. Ik heb ook wel is zelf een zaal gehuurd bij mij in het dorp en vet veel familie en vrienden uitgenodigd, uiteindelijk 150 euro winst op gemaakt ofzo, maar was wel tering veel voorbereiding. Ga gewoon langs bij kleine café's in de buurt
Gepost door: Eric
Datum: 07/02/2010 22:39

Zaaltje of andere ruimte zoeken, paar euro's lappen, vrienden uitnodigen, gear opzetten en spelen.....is dat nou zo moeilijk te bedenken?
Gepost door: Lespet
Datum: 07/02/2010 22:59

Liam, ik denk dat je problemen gaat krijgen ivm je leeftijd (je bent pas 13), ik zou hier eerst goed naar informeren want straks blijkt misschien wel dat je alle moeite voor niets hebt gedaan en dat je pas mag spelen (optreden) als je 14 bent.
Gepost door: Lion king
Datum: 07/02/2010 23:07

heb je geen school avond ofzo ?

Toedels
Muts = lekker warm berichtRe: Optreden...Hoe moet ik dat regelen.
Gepost door: Bram
Datum: 07/02/2010 23:20

eerst eens optreden voor de hele familie bij iemand thuis? eerst heeeel veeel samen spelen voordat je een tragedie begaat en de hele zaal je flut vindt?

Gewoon gaan praten met cafés ook zeer zeker, op straat gaan staan? dat deed een vriend van mij altijd die nam gewoon zijn akoestische gitaar mee en ging lekker spelen... verdiende ie ook nog wat mee :P

- Bram

[www.rodekaterproducties.nl]
*----d^_^b--d-_-b--dT_Tb--d>_<b--dO_ob--d0_0b--do_Ob--d#_#b--d@_@b--d$_$b--d*_*b----*
Gepost door: Lorenzo
Datum: 08/02/2010 08:08

Probeer eerst eens iets te regelen op school een soort van try-out doen.
Dan jeugdhuizen en cafe's contacteren en zorgen voor een demo, anders kom je er gewoon niet in.

Met alleen te improviseren kom je er echt niet, je moet een repertoire kunnen aanbieden.
Wissel bekende tunes af met eigen werk.

Niet te naïef zijn, niemand is geïntereseerd in wat "battle's" zoals jij het noemt.
Mijn ervaring is dat 90% van de mensen gewoon komt om goede liedjes te horen (lefst covers)en al helemaal geen interesse hebben in soleer werk.
Speel gewoon wat bekende hits moet heus niet helemaal perfect zijn.

[www.theaterofrock.be]
[www.facebook.com]
Gepost door: Paul Berens
Datum: 08/02/2010 10:14

+1

bij mijn instrumentale band kan ik het 'gewone' publiek max 3 kwartier boeien.
gitaristen en muzikanten wat langer.
en dan moet ik echt knallen he, geen ballads tussendoor, tenzij het een cover van satriani is.
ben zelfs bezig met de band om een hele set covers in te studeren, allemaal bekend werk van malmsteen, vai, schenker, johson etc, anders werkt het niet

liam, weet je wat je kan doen?
je kunt esop zoek naar jamsessies, daar komen vaak ook nog wel jongeren om te laten zien wat ze kunen.(netjes gezegd he?)

als je je best doet, en mensen zijn onder de indruk, kun je vaak iets regelen met die toko

Check [www.paulberens.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2010 10:16 door Paul Berens.
Gepost door: nick
Datum: 08/02/2010 10:47

Precies wat jij zegt paul... Liam... lees het verhaal van paul goed!, want zo zit het in elkaar...

Wat ik in het begin wel eens deed naar jamsessies gaan.. heb ik veel van geleerd.. maar achteraf ook veel voor lul gestaan... (wat toen de tijd gaaf klonk voor mezelf.. Klinkt nu bagger..)

Lekker thuis blijven oefenen.. beetje aankloten met vrienden enzo.. en uiteindelijk zal er misschien wel een band ontstaan uit de jamsessies.

Vanaf daar maak je een demo, en geef je die rond bij zalen.. lekker brutaal wezen qua optredens regelen.

Maar nogmaals.. ze gooien je zo van het podium af als het niet goed is.
Datum: 08/02/2010 12:50

Nog even oefenen Liam.
Gepost door: JanVrm
Datum: 08/02/2010 13:01

Om publiek te boeien zul je wel een hele band moet hebben Liam.

Of je moet speciaal akoestisch werk met zijn tweeëen kunnen doen. En dan valt het nog niet mee om publiek te boeien, tenzij je een geweldige zanger(es) erbij hebt.

Ik zou niet te hard van stapel lopen, begin eerst 's aan zo'n sessie of optreden op school zoals hier al eerder aanbevolen werd.
Gepost door: Lespet
Datum: 08/02/2010 14:41

Als je er geld mee wilt verdienen Liam, zou ik toch informeren hoe dat zit met leeftijden.
Datum: 08/02/2010 15:16

Liam ik zeg veel oefenen, ik ben nl. gisteren met een auditie af gegaan droevig
Heb je niet een talenten show of iets dergelijks?
Gepost door: Tony
Datum: 08/02/2010 17:36

Quote:
Dean

Zijn wel ergere dingen toch? Ik gok dat iedere serieuze gitarist die verder wil dan zijn eigen zolderkamer wel een paar keer hard op zijn bek is gegaan. En dan kom je er gewoon achter dat je nog wat meer moet oefenen (of ander niveau band moet zoeken tandpastagrijns)
Gepost door: Bob
Datum: 08/02/2010 19:03

Zeer zeker juist. Ik moest laatst ''Cant stop'' spelen en dat was echt een ramp en het liet zeker geen goede indruk achter. Maar door dat soort dingen raak je juist extra gemotiveerd om verder te spelen, verder te leren op weg naar de top :P.
Datum: 08/02/2010 19:05

Quote:
Tony

Dean

Zijn wel ergere dingen toch? Ik gok dat iedere serieuze gitarist die verder wil dan zijn eigen zolderkamer wel een paar keer hard op zijn bek is gegaan. En dan kom je er gewoon achter dat je nog wat meer moet oefenen (of ander niveau band moet zoeken tandpastagrijns)

Jep, maar als dat live gebeurt met publiek is wel kut... Anyway

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen