Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Podium
berichtPA met geluidsman huren
Gepost door: Erik
Datum: 11/02/2010 16:03

Beste lieden,

Wij hebben mogelijk met de band binnenkort een optreden in het oosten van het land en het is voor ons te veel gedonder om onze gehele PA mee te slepen die kant op. Vandaar dat ik op zoek was naar een PA met geluidsman en hierbij kwam mij eigenlijk een vraag naar boven:

Wat zijn de kosten als jullie een PA met geluidsman inhuren, dat wil zeggen inclusief monitors, microfoons, etc. Ik wil graag even een globaal beeld hebben zodat ik weet waar we ongeveer van uit kunnen gaan. Het gaat hier om een optreden met rond de 100-150 toeschouwers (binnen).

Fortuna fortes adiuvat
berichtRe: PA met geluidsman huren
Gepost door: CoverMark
Datum: 11/02/2010 16:13

Hangt beetje af van de kwaliteit die geluidsbedrijf meeneemt en extra handen om te sjouwen bijvb. Ik deed in verleden altijd zaken met hobbie-geluidsman die 1,5kW FOH (front of house) systeem had. Was met 150,- tot 200,- klaar.

Je moet er een beetje mazzel mee hebben.

Op zoek naar een nieuwe top 100 band in de regio Rotterdam

www.soundclick.com/covermark
youtube
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 11/02/2010 17:15

Ik zoek er voor iets op school maar alles in de buurt komt op 600...
Gepost door: hans
Datum: 11/02/2010 18:12

Ben niet bekend in 't wereldje, maar €600 lijkt me een eerlijke prijs als een loodgieter voor reparaties ook al €40-50 /u vraagt...
Gepost door: CoverMark
Datum: 11/02/2010 18:16

Als je een professioneel geluidsbedrijf kiest misschien wel ja. Maar 600 eurie voor een geluidsman voor een zaal van 150/200 man .... verward

Ga gewoon eens bij de muziekhandel vragen die jongens niet iemand kennen die het er voor de hobbie doet. Ik heb jaren gespeeld met een geluidsman die gewoon meedeelde in de `pot`. Moet je wel treffen natuurlijk. Moest alleen vooraf en achteraf helpen sjouwen.

Op zoek naar een nieuwe top 100 band in de regio Rotterdam

www.soundclick.com/covermark
youtube
Gepost door: Purple John
Datum: 11/02/2010 19:43

We hebben 2 weken terug op eigen kosten een zaal gehuurd en voor het eerst met ingehuurde geluidsman gewerkt. Ca. 150 man geweest. Hebben de man 550 euro betaald en de hele avond geen gezeik gehad met het geluid. Alleen maar heerlijk gespeeld, dankzij een goeie PA en een man met goede oren. En wat is dan nog veel geld? Zet lekker een pot neer voor donaties, goed geluid is voor iederéén ideaal, ook je publiek.
Gepost door: hans
Datum: 11/02/2010 22:08

En 550euro/ 150 man = +/- 3.67euro p.p.

Valt mss zo wel iets te regelen dan?
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 12/02/2010 14:20

Quote:
hans

En 550euro/ 150 man = +/- 3.67euro p.p.

Valt mss zo wel iets te regelen dan?

550 euro de man, heur.

laten we uitgaan van 4 maan:

2200 euro/150 man = +/- 14,66 euro p.p. bij 150 man publiek.
Gibson en Fender berichtRe: PA met geluidsman huren
Gepost door: Spollie
Datum: 12/02/2010 16:03

En waarom zou je 4 geluidsmannen regelen?

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Gepost door: Paulus
Datum: 12/02/2010 17:10

Juist.

Lezen is ook een kunst.
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 12/02/2010 17:30

1 geluidsman, 4 kistenduwers.
Kistendouwers krijgen vrij weinig loon (des te meer lichaamsbewegin! is ook wat waard!)

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Gepost door: Tom
Datum: 12/02/2010 18:32

Ik werk zo nu en dan voor een professioneel PA-bedrijf. Ik weet dat de vaste prijs (Dubbele sub+top) 4 monitorkringen, mics, bekabeling, DI-boxes, alles compleet €380,- ex btw is. Absolute bodemprijs, D&B Geluidssystemen. Ook voor kroegjes met kleinere capaciteit dan 100 man.. Tel uit!
Gepost door: Purple John
Datum: 12/02/2010 19:08

Sorry, drukte me wat verkeerd uit denk ik. Met "de man"bedoelde ik de geluidstechnicus. Was dus 550 in totaal. Dus idd 3,67 p.p. Waar praten we over?
Kun je nog dik geld aan overhouden....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2010 09:07 door purple john.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen