Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Podium
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtmark knoflook in de HMH....was mooi
Gepost door: Kauffmann stratje
Datum: 30/06/2010 07:36

Ik ben gisteren naar mark knoffler geweest in de HMH en het was.....

1) VOL!!
2) warm...
3) goed geluid
4) soms slaapverwekkende folk liedjes
5) mooi om te zien hoe goed hij iets kan brengen met zo weinig noten...(techniek en geluid)
6) oude dire straits nummers waren mooi om eesn live te zien en te horen.....(telegraph road en brothers in arms waren wel de mooiste)
7) minder om te zien dat hij iets minder soepel is geworden als op eerdere concerten (nelson mandela concert of alchemy live)
8) minder kwa sfeer omdat hij de hele set op een stoel zat (van wege zijn rug klachten) en zo krijg je toch echt niet dat beeld dat je bij hem hebt als je aan vroeger denkt.
9) erg mooi het verschil in klank te horen van de verschillende gitaren die hij gebruikte.

10) al met al een mooi concert (ik moest hem natuurlijk eens in mijn leven gezien hebben) maar zeker niet spetterend of mond openvallend zoals je wel eesn bij andere concerten hebt.

[www.mhmusic.nl]
berichtRe: mark knoflook in de HMH....was mooi
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 30/06/2010 08:18

Vroeger was hij mijn held, die Knopfler. Ben zelfs een keer in de kuip geweest bij een concert (every street tour). De laatste jaren, eigenlijk alles wat post-dire straits is, is muzikaal gezien net zo goed, maar o zo slaapverwekkend. Niet slecht, maar ook geen feest. Een passieve, door dope gevloerde jaren '60 greenpeace aanhanger wordt naast Knopfler ineens een schrijnend geval van ADHD...
Maar spelen kan e wel blij
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: mark knoflook in de HMH....was mooi
Datum: 30/06/2010 20:42

hahahaha jeroen je hebt helemaal gelijk ik zag een vrouw voor me precies doen wat jij omschrijft!!!!

[www.mhmusic.nl]
Gepost door: unknown
Datum: 01/07/2010 01:20

Ook geweest gister.
Vond 't geluid echt best wel goed, niet te luid en niet te zacht.
De muziek was af en toe wel wat te relaxed voor een staand publiek en ook de overactieve bejaarden hebk wel meegemaakt.

Werd op 'n gegeven moment byna weg gebeukt door 'n wat oudere vrouw die nogal wild aan 't meebewegen was. (ongeveer 'n meter of 6 voor de FOH tafel)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 01/07/2010 12:04

Ik was ook daar.
Maar het geluid vond ik qua mix met vlagen behoorlijk slecht eigenlijk, en er waren halverwege de set redelijk wat storingen. De snare bottom mic heeft bijvoorbeeld het halve optreden uitgestaan. Ik stond naast de tafel dus kon het goed volgen.
Maar ja, het was dan ook erg warm.
Verder moet die man echt stoppen met het spelen van Dire Straits spul, want dat deed 'ie met een behoorlijke portie frisse tegenzin. Ik ken coverbandjes die Sultans Of Swing beter spelen, zelfs vanaf een stoel.
Z'n solospul kwam beduidend beter uit de verf, en z'n bandje was erg leuk aan het spelen.
Heb op het eind toch maar dat Symfy-sticky gekocht, for old times sake.
Gepost door: Roland
Datum: 01/07/2010 14:06

Ik ben er ook geweest, ik vond het geluid best ok!
Wat me een beetje tegen viel was dat hij nogal veel van zijn nieuwe cd speelde (van die folk-achtige muziek) en nogal weinig oude dire straits. Ik stond het hele optreden te wachten op money for nothing! Die maar niet kwam! mekkerend
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: mark knoflook in de HMH....was mooi
Datum: 01/07/2010 21:31

de dissonant: ik ben dat wel met je eens....sultans heb ik ook beter gehoord in coverbandjes!!

roland: money fot nothing was natuurlijk een aanfluiting geweest met deze bejaarde band...

kwa geluid was het naar mijn oren erg goed tot dat ze echt wat ruiger gingen spelen ( 1 nummer kwam de andere gitarist ook met een lespaul aan rammen) en de hele mix leek wel overstuurd???

maar techniek heeft die man wel!!

[www.mhmusic.nl]

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen