Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Podium
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
10072010154.jpg 655.9 KB open | download Paul Berens 12/07/2010 Bericht lezen
berichtreview Bospop
Gepost door: Paul Berens
Datum: 12/07/2010 11:30

2 woorden: FAR OUT!

bepakt met gitaar en 1 tasje met een matje en een trui heen gegaan

1e dag: tent opgezet: ZWETEN!!!! daarna naar het terrein, begon al goed met jimmy vaughan.
goeie rockn roll, en natuurlijk een legende. op gitaar vond ik hem iets minder als solist, maar de rock n roll zat er steengoed in. saybia was ook verschrikkelijk goed. echt kippevel van die stem!
de dijk: Feest! goeie teksten, feestmuziek, mooie ervaring!
the hoax. beter! die lui kunnen rocken zeg!
the Cranberries: ik stond vooraan mee te dansen, schreeuwen!
hoogtepunten waren crosby stills en nash, en fogerty
crosby stills and nash waren enorme perfectionisten, heb (met de nodige middelen) enorm van genoten! perfecte samenzang, kippevel!
en john fogerty was ook geweldig! fantastische muziek, enorme entertainer. toen begon het enorm hard te regenen, en toen kwam hij ook in de regen staan, omdat hij merkte dat iedereen lekker bleef staan en te genieten, zet hij dat nummer in: Have you ever seen the rain. super!!

volgende dag begonnen met een flink tentfeest, omdat de avond ervoor alles nat was(heb dus ook in een plasje water geslapen). ik was nog net op tijd voor michael schenker. mijn grote idool. hij was beter dan toen ik hem eerder zag: oud, maar rockin as hell! 2 dikke 50 watt marshalls erachter, flying v tussen de benen en weidbeens staan. en dan veel oud ufo werk he! alleen ging de stroom er af ofzo tijdens rock bottem, en toen kwamen ze ook niet meer terug: weird!
twisted sister viel me tegen, ik vond het erg nep, maar status quo: WOW! echt net een stel ouwe lui die nog ff laten zien: kijk jongens, zo maak je rock,n roll! heerlijk! ook met al die hiwatt amps he, en die telecasters
goed geluid

dweezil zappa plays zappa was echt wicked, goeie timing, sterke muziek, aparte progressies, vooral heeel knap
billy idol was ook sterk, maar vooral muzikaal vond ik, met stephens op gitaar en sherenian op toetsen.
en hier waren de afsluiters far out! eerst de lui van de doors. finale was nog aan de gang, maar als ze mij vragen over een aantal jaar: weet je nog, die finale 2010? dan zeg ik: nee man, ik zat knetterstoned bij de doors man!
en als laatste toto: veel te kort! damn die waren goed, kreeg tranen in mn ogen bij africa en hold the line, die waren sterk joh!

dus een weekend vol legendes aan het werk gezien, blij dat ik hem heb beleefd!

Check [www.paulberens.nl]
berichtRe: review Bospop
Gepost door: JanVrm
Datum: 12/07/2010 11:44

Leuk Paul.

Volgend jaar ga ik toch ook weer. Dit jaar i.v.m. o.a. WK e.a. Bospop overgeslagen. Dus maar naar Breda Live geweest. Kane was "mwa". Nick & Simon verschrikkelijk. Toen Alain Clark: was toch wel ijzersterk (al is het niet iets geheel mijn genre), helaas afgebroken door het noodweer. Dus idd zeiknat iets te vroeg naar huis.

Hoe was het terrein in vergelijking met voorgaande jaren (of heb je geen vergelijk)?
berichtRe: review Bospopbijlage
Datum: 12/07/2010 11:49

heb maar weinig foto's gemaakt want de batterij was snel leeg, na een kort filmpje van crosby stills en nash

Datum: 12/07/2010 11:56

ik heb wel vergelijk: terrein was prima. afstand camping -> podium te groot. veel festival markt, natuurlijk al die eetkraampjes(slecht btw, heb ik 2 dagen op geteerd, maar toen we naar huis gingen, heb ik nog een enorme vlaai neergegooid. het glazuur barste er zowat vanaf, zo goor! haha.
iig, 1 tent en 1 podium was zeer goed! afwisseling en je kunt alles zien.
muv 24uurs cafe bij de camping. moest ook leuk zijn, maar heb er weinig vv=an meegekregen knipoog bij bospop was de wk finale te zien op het hoofdpodium. er waren alleen zat die het niets interesseerden. en tegen het eind begonnen die lui van the doors, dus we moesten wel vooraan staan, dus 2e helft niet meegekregen, maar dat was niet zo erg, die lui van the doors hadden een goeie replacement voor morrison, en krieger en manzerek gingen he le maal uit hun plaat. wij ook natuurlijk~!

www.clockrockz.nl berichtRe: review Bospop
Gepost door: Mries
Datum: 12/07/2010 12:04

Je hebt Taylor Hawkins gemist! Die was echt vet goed.
Datum: 12/07/2010 12:16

ah shit dude, da's waar, eigenlijk mis ik dat gedeelte. hehe
wel jammer dus. ik weet nog dat ik vooraan ging staan bij status quo, maar daarvoor???

haha, ik weet het echt niet meer! oeps (nog een blanco pagina erbij in mn leven)

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 12/07/2010 12:32

Hé Paul, thanks! Ik ga vanavond naar billy idol in paradiso en morgen naar toto, dus ik verheug me er al op... knipoog
Datum: 12/07/2010 15:20

have fun!!!

Datum: 13/07/2010 16:09

@Paul: Dus Toto was goed? Mooi! Kan ook bijna niet anders. Al moet ik bekennen dat de laatste optredens vlak voordat ze uit elkaar gingen een beetje slap aan het worden waren. Dus ze hebben nu wat nieuwe energie gekregen? Hoe was de sound van Luke?
Datum: 14/07/2010 00:23

sound van luke?
zoals je van hem zou verwachten, gewoon prima, luid en duidelijk en hij was in goeie conditie

het is niet helemaal mijn sound, da's meer van michael schenker, met zn flying v en zn 50 watt amps, en van status quo met die telecasters en die muur van hiwatts

Datum: 14/07/2010 13:24

He, XaleX, ben gisteren naar Heerhugowaard geweest, Toto. Luke's sound was anders dan anders. Sprankelender, veel dynamischer en met veel minder gain, behalve aan het eind van de set. Wel had hij de hele avond ruzie met zijn floorboard. Tot de tech hem iets toeriep (met gebaren) in de trant van 'druk die knop dan in, gvd, lul'. Vanaf dat moment was er ook meer gain. Ik vond het niet erg, vond het een fijn geluidje. Een verademing, vond ik; ik vind meestal dat hij het geluid nogal dichsmeert, waardoor het aan dynamiek verliest. De heren hadden er duidelijk meer zin in met deze bezetting dan op de laatste 'Luke + inhuur' tournees.

Luke speelde eigenlijk de hele avond op een gele Luke met een aparte inlay op de 12, een kadeautje van sterling ball ofzo ter ere van het zoveel jarig bestaan van de luke? 1 track op z'n groene.
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: review Bospop
Gepost door: Zjon
Datum: 14/07/2010 23:14

Alleen jammer van die kale debiel naast je die elke keer riep dat het The Beatles waren! :P

Die gouden vond ik wel heel vet, was trouwens een rosewood reserve (parelmoer knoppen en donkere hals was te zien).
Van die groene strat is Rampage aka Cleumes behoorlijk fan blij
Datum: 15/07/2010 08:41

Quote:
Zjon

Alleen jammer van die kale debiel naast je die elke keer riep dat het The Beatles waren! :P

Beetje respect, he! Dat was Pino!
Datum: 26/07/2010 20:10

Nog even over Toto..... heb wat youtube-filmpjes van een optreden in Duitsland bekeken maar ik vind het daar verre van goed.......

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen