Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Podium
berichtClash of the coverbands
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 05/05/2016 09:02

Mijn band mag in juni meedoen met de eerste voorronde van de clash of the coverbands.
Zijn hier piepeltjes die dat wel eens hebben gedaan en zo ja, wat vonden jullie er van?

Zijn er nog tips, do's en don'ts etc

Ik heb er veel zin in en ben benieuwd hoe dat circus er aan toe gaat!

Niks
berichtRe: Clash of the coverbands
Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 05/05/2016 14:19

Ik heb gehoord dat je daar geen zelfgeschreven liedjes mag spelen.grinnikend

Maar ik heb der nooit aan mee gedaan. dus wat weet ik dervanschouderophalend
Gepost door: scrib
Datum: 05/05/2016 23:26

ik zou een klassieker nemen... stairway ofzo... en dan zo dicht mogelijk bij de bron blijven

--
Keep strumming Phil
Datum: 06/05/2016 19:11

Quote:
scrib

ik zou een klassieker nemen... stairway ofzo... en dan zo dicht mogelijk bij de bron blijven

Zou op z'n minst origineel zijn omdat we een U2 tribute zijn knipoog

Niks
Gepost door: Purple John
Datum: 07/05/2016 14:21

Wij hebben 1 keer meegedaan aan de Battle of the Business Bands. Leuke ervaring maar geen speciaal gevoel aan over gehouden. Je moet vooral je eigen fans meenemen en je bent wel nummer 1842 in de rij. Dus sleep niet teveel troep mee waar toch geen tijd voor is om op te zetten.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 07/05/2016 15:11

Quote:
"Purple John"

Wij hebben 1 keer meegedaan aan de Battle of the Business Bands. Leuke ervaring maar geen speciaal gevoel aan over gehouden. Je moet vooral je eigen fans meenemen en je bent wel nummer 1842 in de rij. Dus sleep niet teveel troep mee waar toch geen tijd voor is om op te zetten.

Ja, er is maar 15 minuten ombouw tijd dus dat is niet veel. We spelen (ook) met backingtracks en ik hoop dat dat goed komt eigenlijk.
Ik heb een 6he rack waar wat mij betreft alles in zit. Ik wil met een vox modeling pedaal de effects return van de aanwezige versterker in zodat ik toch nog een soort vox sound heb.
Het is vooral de ervaring waarvoor we het doen, we hebben niet de illusie dat we ver komen tegen een zooi (semi) pro bands

Niks
Gepost door: Rob
Datum: 22/05/2016 19:35

Do : Zorg dat je heel veel fans meeneemt zodat je op zeker de publieksprijs wint.
De rest doet er dan niet meer toe.
Don't: Maak er technisch gezien niet teveel heisa van; neem een los echo-pedaaltje mee voor je U2 sound. De vakjury zal je eerder beoordelen op je op/afbouw tijd dan op je (gitaar) sound. En des te eerder ben je weer weg. knipoog

Succes!
Datum: 26/06/2016 03:18

Tis achter de rug, helaas niet gewonnen (Ook al hadden we dat zeker niet verwacht) maar wel een leuke en ook wel leerzame ervaring.
Heb een korte video gemaakt met wat fragmenten van ons optreden.

video: [youtu.be]

Niks
Gepost door: ron smit
Datum: 26/06/2016 09:15

Leuk. Jullie spelen alleen U2? Ik vind het die uitstraling niet zo hebben. De stem lijkt ook niet zo, hoewel best goed. Is het niet een overweging wat breder in te zetten?

Goede gitaarpartijen, mooie geluiden.

Is Sunday BS niet in mineur?
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 26/06/2016 10:13

Zaterdag sta ik op een feestje te spelen waar de vorige winnaars ook spelen.
Blij dat het dit jaar op zaterdag is en niet op zondag zoals vorig jaar.

[www.youtube.com]

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Datum: 26/06/2016 12:10

Quote:
"ron smit"

Leuk. Jullie spelen alleen U2? Ik vind het die uitstraling niet zo hebben. De stem lijkt ook niet zo, hoewel best goed. Is het niet een overweging wat breder in te zetten?

Goede gitaarpartijen, mooie geluiden.

Is Sunday BS niet in mineur?

Ja we spelen alleen U2 en het gebrek aan die uitstraling werdt ook aangekaart in het juryrapport.
We willen eigenlijk geen andere muziek spelen als U2 aangezien we alle vier grote fans zijn. Het is misschien wel een beter idee om het labeltje "tribute" te veranderen in "coverband"

Ben in ieder geval blij dat de gitaarpartijen goed klonken. Moest een beetje schipperen om het Vox geluid te krijgen zonder een Vox mee te nemen en heb uiteindelijk een ACtone pedaaltje (van 3 tientjes) in de effects return van de aanwezige versterker gestopt en dat ging best goed!

Niks

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen