Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtGitaar via computer
Gepost door: Frits
Datum: 11/03/2007 22:19

Hallo,

Advies gevraagd.
Heeft er iemand ervaring met de mogelijkheden om je gitaar op de computer aan te sluiten. Ik dacht hierbij aan de GuitarPort van line 6 o.i.d.

Zijn er nog meer mogelijkheden?

bvd
Frits
berichtRe: Gitaar via computer
Gepost door: Roy
Datum: 11/03/2007 22:55

Gewoon kabel in je mic uitgang
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 11/03/2007 23:09

In ieder geval geen kabel in de mic ingang.

Wat je kan doen is of een hardware modeler kopen (guitarport, V-amp, POD, Tonelab, G2 etc) of je gitaar direct in de Line-In van je pc gooien en dan een software modeler gebruiken. Te denken valt aan Guitar Rig2 en AmpliTube2, als je windows draait.
Gepost door: Br@m
Datum: 12/03/2007 09:15

Ik heb m'n Boss effectenprocessor rechtstreeks op m'n pc aangesloten (via line in ingang), doe opnames met Audacity en gaat prima!!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 12/03/2007 13:14

Direct met een verloopplugje in de pc is de meest simpele en goedkope oplossing. Geluidskwaliteit zal wel te wensen overlaten.

Eerst een effectenbak in en dan in je pc is een oplossing als je effectenbak mic. en ampsims heeft, anders heb je dezelfde kwaliteit maar dan met effecten.

Beste oplossing is, zoals boven al genoemd, een kastje kopen wat het zaakje omvormt zoals een pod of guitarport (heb ik zelf ook en is een prima apparaatje). Is ook gelijk de meest prijzige oplossing. Alhoewel: een dergelijke oplossing heb je al voor een tientje of vier, vijf (ik doel op de behringer)

Kortom: er zijn zat mogelijkheden om dit te doen, het ligt puur aan je kwaliteitseisen en je budget.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/03/2007 09:32

Deze [www.behringer.com]
voldoet ons prima, maar het is een FireWire-bakkie, dus dat moet je wel aan boord hebben op je PC. Behringer heeft ook iets uitgebreidere tussenstations met voorversterking waarop je tevens microfoons kunt aansluiten. Deze werken met USB, maar ik kan je er verder niets over vertellen.
Ik heb tijden direct op de line-ingang gewerkt, maar dat was op een Mac en ik weet niet hoe PC's ermee omgaan. Je kunt op die manier in ieder geval met minimale kosten (een verloop van twee mono gitaar jackpluggen naar een mini stereojackplug in mijn geval) eens uitvogelen of je meer wilt gaan doen met opnemen.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen