Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtFuzz
Gepost door: stijn op 't land
Datum: 17/02/2013 23:02

Hallo allemaal
Ik zal me even voorstellen, ik ben Stijn, 13 jaar, houd heel erg veel van Pink Floyd, Led Zeppelin en dat soort muziek.
Ik zou graag willen weten wat voor Fuzz pedaal jullie zouden adviseren voor +/- 150 euro.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Fuzz
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 17/02/2013 23:13

Hoi Stijn, voor dat geld is best wel veel te krijgen. Voor minder zelfs ook nog wel.

Wat voor gitaar gebruik je, wat voor versterker? Wat zijn je plannen ermee? Thuis spelen of ook optreedplannen? Heb je specifieke liedjes vaarvan je het fuzzgeluid te gek vindt? Ik denk vanwege de namen die je noemt echt aan ouderwetse klassiekers zoals de Electro Harmonix Big Muff. Als je die zou kopen ben je zelfs nog goedkoper uit dan 150 euro.

Ik denk dat je uiteindelijk vooral ook zelf veel moet gaan uitproberen, maar ik kan je in ieder geval adviseren dat als je ongeveer weet wat je mooi vindt, je ook zeker tweedehands moet zoeken.
Bijvoorbeeld deze. Dat scheelt je tientjes.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Fuzz
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 18/02/2013 01:13

Toen ik 13 was speelde ik ook met een EH Big Muff. Aanrader. Daarna met een MXR Distortion+, evenzo een aanrader.
Big Muff is de fuzz die Dave G. gebruikt voor solo's in Uncomfortably Numb, een Pi V2 uit '73

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 18/02/2013 04:12

Kenners weten genoeg!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 18/02/2013 09:13

Ik zal wel even iets duidelijker zijn:
Mg series HDFX Marshall als versterker.
Het is voornamelijk voor thuis, maar misschien wil ik later ook nog wel optreden.
Ik gebruik een Epiphone Les Paul.
Dead Leaves And The Dirty Ground , Helter Skeleter vind ik een heel vet geluid hebben
Gepost door: Bas
Datum: 18/02/2013 10:07

Dead Leaves and the Dirty Ground is meer dan een fuzz. Het is een buizenversterker die over z'n nek gaat met daarbij nog een fuzz. Het fuzzpedaal dat Jack White live gebruikt (in de studio weet ik het niet) is de eerder genoemde Big Muff van Electro Harmonix.

Maar je kan er ook altijd mee op een snaredrum raggen
Datum: 18/02/2013 10:25

In het geval van Dead Leaves And The Dirty Ground denk ik dat je dicht in de buurt kunt komen met de Big Muff. Ik weet niet zeker of Jack White er zelf een gebruikt heeft, maar het lijkt er wel op, in mijn oren.

Wat betreft Helter Skelter: dit is een wat lichtere oversturing dan die van Dead Leaves, en ook een stuk helderder. Waarschijnlijk klinkt het te gek als je de Big Muff gebruikt voor deze song, begrijp me niet verkeerd, maar als je (ongeveer) precies deze sound zou willen, gaat het je hiermee niet lukken. Dat heeft trouwens ook te maken met je gitaar (even los van je speltechniek natuurlijk, ik zeg het er maar even bij voor het sound-zit-in-je-vingers-riedeltje weer door iemand wordt afgedraaid). Het intro van Helter skelter is gespeeld op een Fender Esquire, wat een soort Telecaster is. En dat ligt behoorlijk ver van de sound van een Les Paul.

Als ik even rondzoek (ach, ik heb vakantie) kom ik er niet echt achter of er bij dit liedje überhaupt een fuzzpedaal gebruikt is. Het zou ook gewoon een vol opengedraaide buizenversterker kunnen zijn.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 18/02/2013 10:27

Een complimentje voor je muzieksmaak, trouwens. Lekker ranzig is goed en een beetje vies is juist lekker, toch?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 18/02/2013 10:46

Dank je wel iedereen voor de adviezen op deze vroege ochtend.
Ik zat nog na te denken over over een ''Dunlop FuzzFace Arbiter'' heeft iemand hier ervaring mee?
Dank je wel voor het compliment Vincentknipoog
Datum: 18/02/2013 11:22

Ah, de Fuzz Face. Dat is een te gek apparaat, waar verschillende versies van in omloop zijn. Dunlop zelf verkoop al 4 verschillende. Ze zijn een stuk duurder maar klinken erg goed. Niet per se beter, maar anders en ook erg goed. Er zijn trouwens ook veel pedaaltjes van andere merken die geinspireerd zijn op het circuit van de fuzz face, die ook het proberen waard zijn, zoals deze.

Trouwens, als ik je nog een andere tip mag geven voor een goed fuzzpedaal, check dan ook deze.

Toch, ik raad je ook aan om eerst eens heel veel uit te gaan proberen in een fijne muziekzaak, waar ze de tijd voor je hebben. Bijvoorbeeld Dirk Witte Utrecht. Sluit er eens een hele reeks aan en probeer ze uit. Met je eigen gitaar.
Hou daarbij ook in de gaten dat een Big Muff half zo duur is en net zo legendarisch. In jouw situatie zou ik denk ik voor de Big Muff gaan.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 18/02/2013 12:51

Ik ga zaterdag naar Musik-Produktiv, dus dan ga ik alles uittestten.
Datum: 18/02/2013 13:02

Een heel goed idee, en nog leuk ook. Laat even weten wat het wordt!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Richard
Datum: 18/02/2013 18:31

Fuzz factory van zvex is ook een geweldig pedaal, maar wel iets duurder.
Of de dr. No Pablo van de Poel signatue Fuzz (nee, geen gein! Onze Pablo heeft een signature pedaal!!)
[drno-effects.com]
Datum: 18/02/2013 18:45

Richard ik ben een redelijk grote fan van DeWolff, dus dit nieuws was al bij mij bekend. Weet jij wanneer hij uitkomt?
Gepost door: Richard
Datum: 19/02/2013 00:38

Ik zou bijna zeggen: vraag het hem zelf blij
Hij komt hier ook regelmatig, maar via zijn facebook kun je hem misschien bereiken.

Quote:
"De dr. No website"

Posted on January 31, 2013 by Dr.No
Dr.No is started proto typing for DeWolff’s front guy and guitar wizard “Pablo van de Poel”.
Besides working in the laboratory on special editions for special friends Nitzan Hofmann, Brian Ray, John Konesky, Dr.No was inspired by this “hell of a player” Pablo van de Poel of the band DeWolff for a while now. Together with Pablo he is working on the Jizzface FuzzBoxx and they are full steam ahead on proto typing the second version already.
Going to Post some actual proto pics soon. STAY TUNED because the first copy will be a special occasion give away, yet to be announced.

Quote:
"Vertaald met Google translate blij"

Geplaatst op 31 januari 2013 door Dr.No
Dr.No wordt gestart proto typen voor front man DeWolff's en gitaar tovenaar "Pablo van de Poel".
Naast het werken in het laboratorium op speciale edities voor speciale vrienden Nitzan Hofmann, Brian Ray, John Konesky, werd Dr.No geïnspireerd door deze 'hel van een speler "Pablo van de Poel van de band DeWolff voor een tijdje nu. Samen met Pablo werkt hij aan de Jizzface FuzzBoxx en ze zijn volle kracht vooruit op proto typen van de tweede versie reeds.
Gaan binnenkort Plaats hier werkelijk proto pics. Blijf op de hoogte, omdat het eerste exemplaar zal een speciale gelegenheid weg te geven nog, aan te kondigen.
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 19/02/2013 00:55

Haha, tof! klappend

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Gepost door: Lespet
Datum: 19/02/2013 11:08

Quote:
"stijn op 't land"

Ik ga zaterdag naar Musik-Produktiv, dus dan ga ik alles uittestten.

Persoonlijk zou ik 'doordeweeks' gaan ivm de drukte die er elke zterdag is bij MP.
`Donderdags bvb, dan zijn ze tot 20.00 uur geopend.
Datum: 19/02/2013 11:40

Dat kan niet, ik ga met mijn broer en mijn vader, en mijn broer heeft pas volgende week vakantie..
Gepost door: Lespet
Datum: 19/02/2013 11:59

Quote:
"stijn op 't land"

Dat kan niet, ik ga met mijn broer en mijn vader, en mijn broer heeft pas volgende week vakantie..

Okay, was maar een tip.
Gepost door: Dick de Krijger
Datum: 22/02/2013 16:40

Quote:
"Vincent van Haperen"

Een complimentje voor je muzieksmaak, trouwens. Lekker ranzig is goed en een beetje vies is juist lekker, toch?

duim omhoog

Band: The Donny Brooks
Vintage gitaar en gitaar effecten liefhebber
Werkt bij : De Krijger Muziek & DimaveryMusic
Gepost door: Spawn
Datum: 18/08/2014 13:42

Pablo's pedaaltje (DrNO) van het weekend even geprobeerd. Te gekke fuzz! Wat instelmogelijkheden betreft super, en lekker eigen karakter. Coole artwork ook.
Uiteindelijk toch de Octofuzz gekocht, maar alleen omdat ik al een Way Huge Swollen Pickle heb die wat karakter en mogelijkheden bij de Evil Motherfuzzer in de buurt komt. En de octave-functie van de Octofuzz klinkt veel te lekker!

Als je em ergens ziet, zeker even proberen!

'poele poele poele'

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2014 13:43 door Spawn.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen