Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtMilbert/P3
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/03/2013 21:46

Dit is toch tof spul ? Iemand enig idee of het zo teringduur is als het lijkt ?

[milbert.com]

edit, oei, toch wel zo'n 2000$ voor de 30-watter.. laat maar blij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2013 22:03 door Chris Muller.
berichtRe: Milbert/P3
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 13/03/2013 22:15

Interessant, vooral de mogelijkheid om verschillende typen buizen door elkaar heen te gebruiken.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 13/03/2013 22:42

Ja, en de hele lijst "innovatieve" eigenschappen is echt bizar.. werkt met iedere cabinet impedantie, geen uitgangstrafo (dus erg licht), output vermogen helemaal schaalbaar. Echt heel gaaf. Beetje onwerkelijk.

Je hebt bijna geen andere amp meer nodig, lijkt het. Moet ik er misschien toch maar voor gaan sparen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2013 22:45 door Chris Muller.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 13/03/2013 22:43

Ach joh, dat kun je toch gewoon modellen Rob? Toch veel handiger?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 14/03/2013 01:09

Ik kan alles modellen. Of zelf bouwen. Maar het gaat me meer om het concept van verschillende buizen en wat voor effect dat heeft op je geluid. Ik kan ook een model bouwen dat je versterker na 10 seconden opblaast, maar is dat een gewenst effect, als je geen overbetaalde financial manager bet die niet kan zingen?

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 14/03/2013 01:18

Ik ben slechts n model, jij ook Rob. We zijn allemaal een Impuls Response in de Grote Modeller...

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 14/03/2013 02:30

Op een bepaalde, voor mij onverwachte, manier ben ik het volledig met je eens, Fu. Ook ik ben van mening dat wij slechts trillingen zijn in een universum dat wij niet beheersen.

Datum: 14/03/2013 03:02

Waarbij we trillen als gevoelige snaren in 9, 10, 11 of zelfs meer op elkaar gevouwen dimensies.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 03:21

Yep. En waar alles geregeld wordt door wetten die wij (nog) niet kunnen doorgronden, of waar wij niet van weten. Op een manier die ervoor zorgt dat de uitkomst van die vergelijking al vast staat, wat je ook doet, er is geen ontsnappen aan.

Datum: 14/03/2013 03:32

En toch hebben we vrije wil. Kwestie van perceptie.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 03:34

Interessant. Het ligt denk ik behoorlijk aan je definitie van "vrije wil". Als dat iets is in de zin van "Ik bepaal zelf wat ik ga doen" dan ben ik het met je eens. Is dat je definitie?

Datum: 14/03/2013 03:35

Overigens: waarom slaap je niet?

Datum: 14/03/2013 03:39

Dat bedoelde ik, recht in t gezicht van de neurobiologen die anders beweren. Dan zijn we het eens. Slapeloosheid. Waarom werk jij niet? knipoog

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 05:17

Omdat het hier 9:15PM is. Net gegeten, zometeen weer aan het werk blij

Het betekent overigens niet dat je ook daadwerkelijk iets aan de toekomst kunt veranderen, want die ligt vast, ne tzo vast als het verleden. Het gevoel van vrijheid veranderd daar niet door. Maar dat begreep je natuurlijk al.

Datum: 14/03/2013 07:55

Quote:
"Rob de Jong"
Ook ik ben van mening dat wij slechts trillingen zijn in een universum dat wij niet beheersen.

Heb je in dat kader deze [

]al eens gezien?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/03/2013 07:56 door Foob.
Gepost door: Zilty
Datum: 14/03/2013 08:03

Quote:
FUnkadelic

Dat bedoelde ik, recht in t gezicht van de neurobiologen die anders beweren. Dan zijn we het eens. Slapeloosheid. Waarom werk jij niet? knipoog

De neurobiologen moeten een beetje lachen om Fu.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 14/03/2013 10:30

Nee hoor wat de moderne biologen aantonen (Lamme is zo'n populair ventje bijv) is dat we veel minder vrije wil hebben dan we dachten en veel meer beinvloed worden door externe factoren dan we denken. Libet toont bijv aan dat we wel degelijk dit soort schijnbaar predetermined kuezen kunnen negeren. Daarnaast is er volgens mij helemaal geen consensus over het concept vrije wil en of we dat hebben of alleen maae de illusie hebben.

Daarnaast kun je je afvragen of aan de ene kant de onvoorspelbaarheid van quanti niet een indicatie is van vrije wil enerzijds, terwijl bepaalde modellen de quatum state kunnen 'voorspellen' (vlgs mij nogal gebaseerd op t feit dat de waarnemer die status beinvloed dus lijkt mij dan weer een verschuiving van t probleem).

Op macro niveau ook wel een leuke: staan we eigenlijk 'vast' in ons persoonlijke ruimte-tijd baan omdat deze voor waarnemers vanuit alle andere posities constant moet aanzien? blij Dan toch weer geen vrije wil. Of een oneindige set aan mogelijke universa? Dan toch weer vrije keuze?

Tot aan die tijd *kies* ik voor (al dan niet de illusie van) vrije wil blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 10:45

Quote:
Foob

Rob de Jong
Ook ik ben van mening dat wij slechts trillingen zijn in een universum dat wij niet beheersen.

Heb je in dat kader deze [

]al eens gezien?
Ik iig wel, wat een rare toestand was dat zeg.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 11:01

Ik vond het h鳬l bijzonder
Datum: 14/03/2013 11:09

Ik ook, maar niet op een goede manier knipoog Als men met die pseudokwak over waterkristallen aankomt dan weet je wel hoe laat t is toch?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 11:16

Quote:
FUnkadelic

Nee hoor wat de moderne biologen aantonen (Lamme is zo'n populair ventje bijv) is dat we veel minder vrije wil hebben dan we dachten en veel meer beinvloed worden door externe factoren dan we denken. Libet toont bijv aan dat we wel degelijk dit soort schijnbaar predetermined kuezen kunnen negeren. Daarnaast is er volgens mij helemaal geen consensus over het concept vrije wil en of we dat hebben of alleen maae de illusie hebben.

Daarnaast kun je je afvragen of aan de ene kant de onvoorspelbaarheid van quanti niet een indicatie is van vrije wil enerzijds, terwijl bepaalde modellen de quatum state kunnen 'voorspellen' (vlgs mij nogal gebaseerd op t feit dat de waarnemer die status beinvloed dus lijkt mij dan weer een verschuiving van t probleem).

Op macro niveau ook wel een leuke: staan we eigenlijk 'vast' in ons persoonlijke ruimte-tijd baan omdat deze voor waarnemers vanuit alle andere posities constant moet aanzien? blij Dan toch weer geen vrije wil. Of een oneindige set aan mogelijke universa? Dan toch weer vrije keuze?

Tot aan die tijd *kies* ik voor (al dan niet de illusie van) vrije wil blij

Lamme is een psycholoog, en eigenlijk daarmee al gelijk gediskwalificeerd (begrijp me niet verkeerd, ieder z'n vak, oeverloos lullen is dan weer niet aan neurobiologen besteed blij ) en Libet liet enkel zien dat er een vertraging is tussen de initiatie van een actie en het bewust worden van die initiatie. Er zijn meer verklaringen mogelijk, al blijf ik Libet's werk fascinerend vinden.

Aangezien het exact gaat om de perceptie van vrije wil en niet of die er is of niet is het dus allesbehalve een slap in the face voor de neurobiologie, eerder een bevestiging. Maar het aanwakkeren van het spanningsveld tussen geloof en wetenschap is altijd al in goede handen geweest bij de gelovigen, pun intended!

Als god de grote moddelleerder is, wat gebruikt ie dan als model? knipoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 14/03/2013 12:27

Zilty, ik zie nu al weer 2 dingen in je tekst die ik helemaal niet bedoel, suggereer, impliceer of zeg. Ik ga niet zeggen dat je zorgvuldiger moet lezen want ik kan ook net zo goed zorgvuldiger schrijven. Over God (wie begint er nu? knipoog ) discussieren op t internet, laat staan op dit forum, tsja, dat kennen we wel... Ik kan je alleen zeggen dat er GEEN wetenschappelijke consensus is over vrije wil over alle vakgebieden heen, en van de weinige vakgebieden waar ik waar wat van af weet op populair-wetenschappelijk-niveau-maar-dan-niet-van-die-glossy-magazines-maar-gedegen-academische-journals-research-papers-etc kan ik iig ook zeggen dat daar geen consensus is, totaal niet.

Over neuroscience weet ik te weinig, omdat ik geen zin daar papers van te lezen en de hele tijd frasen als 'after severing the reticulospinal tract at C7 of 20 feline models' etc. Dan kijk ik liever nog een gruwelijke gore film (en daar heb ik een hekel aan blij ). Dus als jij zegt dat in dat gebied men het er WEL over eens is dat vrije wil niet bestaat en wat men dan onder de bijbehorende definitie van 'vrije wil' verstaat, zal ik dat voor kennisgeving aannemen blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 12:32

Erg typerend trouwens dat je over geloof begint. Een knee-jerk reactie van de huidige lichting (al dan niet agnostische) atheisten die ook maar iets over wetenschap posten blij

Je vergeet wellicht dat ik meer jaren gnostisch en agnostisch atheist ben geweest dan dat ik gelovig ben, en ik daarnaast me prima conceptueel in een naturalistisch denkraam kan verplaatsen. Er is geen lepel, er is geen spanningsveld.

Verder ga ik de discussie die jij een beetje richting God en geloof lijkt te trekken heel bewust uit de weg.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 13:04

Oh, maar ik zou helemaal niet weten wat God in deze discussie te zoeken heeft, mijn begrijpend lezen is uitstekend (ik quote je zo even de subtiele verwijzing die je gaf) en ik krijg bijkans een natte onderbroek van hoe jij toch altijd weer zo'n pavlov reactie vertoont.

All in good fun. Zeg nou niet dat jij wel serieus bezig was met je neurobiologen opmerking. Natuurlijk is niemand het erover eens. Het is een van de levensvragen. Wat heeft dat er nou mee te maken?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 14/03/2013 13:08

Quote:
FUnkadelic

Ik ben slechts n model, jij ook Rob. We zijn allemaal een Impuls Response in de Grote Modeller...

Zeg maar met droge ogen dat je geen god referentie maakte. Ik geloof je toch niet, dus het mag ook met natte ogen knipoog.

Kom op FU, niet zo serieus.

Over godservaringen raadt ik je trouwens Hallucinations van Oliver Sacks aan, ben er nu mee bezig. Ondanks de titel geen opruiend boek, zeer genuanceerd zelf, over hoe frappant het is dat bij epilepsie in een bepaald gebied er meestal godservaringen worden beleeft vlak voor een aanval. Ik heb god ook al ervaren trouwens. Maar toen had ik wel flink wat paddestoelen achter de kiezen. Ik maak geen grap. Alles is perceptie. Je zou bijna zeggen dat Rob gelijk heeft met zijn eerdere opmerking dat alles slechts vorm is. Bijna dan... knipoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 14/03/2013 13:21

Je zit er naast Zilty. Overschat jezelf niet zo. Waarom ben je toch altijd zo'n vervelend mannetje om een discussie mee te voeren? Is dat iets wat je bewust doet?

Als je al iets metafysisch achter de Grote Modeller moet zoeken (wat je vooral dus niet moet doen meneer de huis-tuin-en-keuken-psycholoog), had je t in t Daoisme moeten zoeken.

Voor iemand die 'all in good fun' schrijft ben je wel heel erg onterecht overtuigd van je eigen begrijpend lezen en probeer je wel heel erg je Pavlov reactie (right back at ya) om direct geloof erbij te halen te verbloemen.

Ik ga niet meer op je reageren in dit draadje en ik ga je evt reactie, die je ongetwijfeld zelf een zeer intellectueel en pittig humoristisch meesterwerkje vindt nogal blij , ook niet lezen. Daar vind ik je nu al weer te vervelend voor, sorry verliefd

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/03/2013 13:28

Quote:
FUnkadelic

Zilty, ik zie nu al weer 2 dingen in je tekst die ik helemaal niet bedoel, suggereer, impliceer of zeg. Ik ga niet zeggen dat je zorgvuldiger moet lezen want ik kan ook net zo goed zorgvuldiger schrijven.

hehehe, je terechte relativering is wel snel de deur uit zeg. Maar men kan iemand niet dwingen helaas.

Daoisme even opgezocht, dat klinkt wel mooi zeg. blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 14/03/2013 18:09

Quote:
Zilty

Als god de grote moddelleerder is, wat gebruikt ie dan als model? knipoog
Zo werkt modeleren niet. Bij modeleren creeer je een model - het is engineering. De schepping omvat twee fasen: engineering en manufacturing. Wat wij in de bijbel lezen over God is slechts de manufacturing fase, het engineering proces blijft verborgen. Zoiets als "How to build an atomic bomb" - het leert je niets over kernfysica.
Over het engineeringproces van het universum weten we vrijwel niets, hoe je god ook beschouwd. Waarom is er gekozen voor multiple dimensions? Waarom is er tijd en ruimte? Niemand heeft die antwoorden - en in het dagelijks leven lijkt me dat ook niet echt vanbelang, het is hooguit onze nieuwsgierigheid en onze drang om de werkelijkheid te kunnen manipuleren die ons drijft verder in die materie te duiken.

Over vrije wil - ik was wellicht onduidelijk - het volgende:

Iedereen weet dat vrije wil bestaat: ik kan nu besluiten een cigaret op te steken, of ik kan ervoor kiezen dat niet te doen. Wat ik maar wil. De cruz is hier "bestaan" - bestaat vrijwe wil omdat we het zo ervaren of bestaat vrije wil "echt" - zijn er processen die die vrije wil veroorzaken? Ik denk dat het vooral het eerste is, en veel zaken in onze samenleving zijn daarop gebaseerd: bevoegdheid en verantwoordelijkheid, schuld en boete, oorzaak en gevolg, motivatie en aansturing, allemaal concepten die, als vrije wil niet zo bestaan geen waarde zouden hebben, en het is daarom zinloos om het bestaan van vrije wil in deze zin te ontkennen.

Kan ik "echt" iets kiezen? Nee, want alles staat al vast. Ons hele universum wordt geregeerd door een kleine set vergelijkingen die uiteindelijk alles veroorzaken dat wij ervaren. Inclusief dat wat wij waarnemen als "vrije wil".

Er zijn twee redenen om aan te nemen dat vrije wil in wetenschappelijke zin niet bestaat (of niet zinvol is):

1. Het is onbewijsbaar
2. Het is onnodig

Overigens, een essentiele ingredient voor "vrije wil" is het concept van "oorzaak en gevolg". En dat concept zelf is op z'n best metafysisch, het is aardig om er modellen mee te beschrijven maar verder eigenlijk niet, in wetenschappelijke zin heeft het weinig waarde.

Datum: 15/03/2013 08:39

Het eerste gedeelte begrijp ik niet Rob en jij lijkt te suggereren dat er wle een antwoord is. Mijn vraag is uiteraard naar het engineering proces: dat je het anders verwoord is wat mij betreft weinig interessant. Waar het mij om gaat is dat al dit soort redenaties altijd als een matrushka pop werken: er is altijd nood aan een kleiner (of groter natuurlijk) poppetje om de voorgaande te verklaren.

Wat begtreft vrije wil heb ik wle een wat sterkere menign: iedereen denkt dat vrije wil bestaat: je kan nu een sigaret opsteken of niet, dat lijkt een vrije keuze maar er is geen manier om te controleren of dat daadwerkelijk een keuze is. Het zou ook door diezelfde vergelijkingen gestuurd kunnen worden die ook bepalen dat een boom gaat groeien of niet. Dus dat het niet te bewijzen is ben ik met je eens. Dat het geen voordeel zou hebben zeker niet: (je maakt daar overigens een prachtige cirkelredenatie: het si niet zinvol omdat het onnodig is?) Het concept vrije wil is uiterst zinvol, zodra mensen bewust werden van het feit dat ze er waren ontstaan er vragen over waarom we er zijn en wat we dan moeten. Het idee van vrije wil is dan niet ver om de hoek: als het toch allemaal niet uitmaakt wat je doet zit je al snel in de hoek van apathie en depressie, ik denk niet dat mensen goed kunnen omgaan met het concept van zinloosheid. En dan komt religie ook om de hoek kijken.

De redenatie dat het moet bestaan omdat ons systeem er afhankelijk van is vind ik een bijzondere en ben ik vaker tegengekomen, maar zo krom kom ik ze maar zelden tegen: we mogen niets anders aannemen ook al wordt steeds duidelijker dat het hele concept van schuld en boete bijzonder instabiel is: een moeder die haar baby van het balkon flikkert zal er wel niks aan kunnen doen (want dat gaat ons begrip te boven) maar een volwassen iemand die aan kinderen zit op een onbehoorlijke manier sluiten we op. Als we homo zijn een keuze noemen is de tent weer te klein. Ik vind dat soort subjectieve afwegingen mety harde eindpunten mateloos fascinerend.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 15/03/2013 09:31

Quote:
"Rob de Jong"
Er zijn twee redenen om aan te nemen dat vrije wil in wetenschappelijke zin niet bestaat (of niet zinvol is):
1. Het is onbewijsbaar
2. Het is onnodig

In 'onbewijsbaar' kan ik me vinden, maar 'niet zinvol' en 'onnodig' vertegenwoordigt alleen jouw mening.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2013 09:31 door Foob.
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen