Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtTHQ Hotplate // Ohmkwestie
Gepost door: Joralf
Datum: 21/03/2013 16:21

Dames en heren,

Voor thuisgebruik is mijn 2x12 wel erg hard, maar wil toch graag met mijn top/cab kunnen oefenen. Mijn oog is gevallen op een THQ Hotplate, welke in verschillende versies komt (4 ohm, 8 ohm, 16 ohm).

Mijn top (Peavey 6505) is schakelbaar qua ohms, dus ik kan zowel 4, 8 als 16 ohm instellen. Mijn cab ontvangt 16 ohm, of 2x 8 ohm stereo (ohm is toch optellen?).

Klopt het nu, dat wanneer ik mijn top op 8 ohm zet en de stereo output gebruik, de THQ Hotplate die ik wil kopen 8 ohm moet zijn en niet 16?
berichtRe: THQ Hotplate // Ohmkwestie
Gepost door: Zilty
Datum: 21/03/2013 18:03

Dat klopt. Hoe ga je die tweede speaker aansluiten dan? Niet?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 21/03/2013 18:20

De cab heeft twee inputs (stereo) dat geldt toch als twee speakers? Of moeten het 2 fysiek losse cabs zijn?

Ter info, ik heb deze cab:

[www.orangeamps.com]
Datum: 21/03/2013 18:31

Ah.. volgens mij is het geen parallelle speakerinput, maar is de andere ingang voor een extension cabinet. Dus ik heb helemaal geen stereo input in de PPC 212. Dan heb ik dus de 16 ohm versie nodig. Want het tweede cabinet wat er evt. aankan zal dan ook 16 ohm draaien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2013 19:39 door Joralf.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: THQ Hotplate // Ohmkwestie
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 22/03/2013 09:37

Het cabinet is 16 ohm, inderdaad gewoon mono.

De tweede jack is een output om eenzelfde 16 ohm cabinet aan te sluiten als een daisy chain. Samen worden ze dan een 8 ohm cabinet, althans zo 'voelt' de versterkeroutput dat dan.

Je hebt dus inderdaad de 16 ohm hotplate nodig als je maar 1 cab gebruikt, maar een 8 ohm hotplate mocht je ooit willen doorlussen.

Ongenode Gaste
Woods on Fire

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen