Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Adam Jones berichtCabinet voor Orange Thunder 30
Gepost door: Gibson84
Datum: 28/03/2013 18:19

Beste lezers,

Aangezien ik opzoek ben naar een passende cabinet voor mijn Orange Thunder 30 head, zou ik graag jullie mening willen weten.

Zoals ik al aangaf heb ik de Orange Thunder 30 head. Deze heb ik gekocht naar aanleiding van het bespelen van de Orange Thunder 30 combo welke mij er goed bevallen is, vandaar dat ik ook een cabinet zoek met een Celestion G12h speaker.

Nu is het zo dat deze head heb gekocht zodat ik meer kanten op kan dan met een combo, maar dat is een andere discussie blij Ik zoek namelijk een passende cabinet (1x12) aangezien iedere keer sjouwen met 2x12 een issue is. Voornamelijk speel ik met een band, en zo nu en dan een gig.

Zouden jullie kunnen aangeven wat een degelijke 1x12 cabinet is met een G12H speaker. Heb zelf al de egnater tweaker gezien, maar zou graag willen weten wat jullie vinden hierin. Prijs indicatie ligt rond de € 300.

Ik bespeel een Gibson Les PAul Classic Custom en mijn muziek stijlen zijn van jazzy cleans tot Hendrix, tot Tool om maar een indicatie te geven. Zelf ben ik er achter gekomen dat de v30's (misschien dat Harley Benton niet een top cabinet is) nogal modderig overkomen.

Mochten jullie anders speakers aanmoedigen dan hoor ik dit ook graag. In ieder geval bedankt voor jullie input.

Voor specificaties zie
Orange Thunder 30 Combo:
[www.orangeamps.com]

Groeten,

Johan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2013 18:23 door Gibson84.
Adam Jones berichtRe: Cabinet voor Orange Thunder 30
Datum: 31/03/2013 01:03

Bedankt voor de info blij
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Cabinet voor Orange Thunder 30
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 01/04/2013 10:19

Graag gedaan. Ik zou trouwens niet weten welke de beste is bij jouw versterker. Dat is natuurlijk sowieso al smaakafhankelijk.
Het valt me wel op hoe de prijzen uit elkaar lopen, dat had ik me niet gerealiseerd. Ik ben wel benieuwd wat het verschil in klank is. Laat je weten welke het wordt en waarom?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Cabinet voor Orange Thunder 30
Gepost door: Lespet
Datum: 01/04/2013 10:34

Ik zou voor het bedrag van 300 Euro toch op de 2e hands markt kijken/zoeken.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Cabinet voor Orange Thunder 30
Datum: 01/04/2013 11:20

Datum: 03/04/2013 19:43

Ben ik met je eens, alleen het aanbod is op dit moment niet groot, althans zover ik kan zien. Meestal zie je 2x12 of 4x12 speakers, maar ik zal me ogen openhouden, scheelt ook in mijn portemonnee blij
Scheuren berichtRe: Cabinet voor Orange Thunder 30
Gepost door: Jord
Datum: 04/04/2013 16:11

Quote:
Gibson84

Zelf ben ik er achter gekomen dat de v30's (misschien dat Harley Benton niet een top cabinet is) nogal modderig overkomen.

Dat modderige is een emotie die ik totaal niet heb met mijn Celestion Vintage 30's in mijn PPC212. Nou valt er over smaak niet te twisten, maar misschien moet je toch ook wat meer open minded naar andere cabinets met andere speaker types kijken. Zeker in het achter hoofd houden dat je zelf al je twijfels had met de HB bak waarmee je hebt getest...

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Datum: 04/04/2013 16:16

Goed punt, Jord!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Cabinet voor Orange Thunder 30
Gepost door: Zilty
Datum: 04/04/2013 19:02

Harlety benton kasten zuigen het leven uit die V30 idd. Dus misschien bevalt ie je wel. Tool fan?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 06/04/2013 10:52

Quote:
Jord

Gibson84
Zelf ben ik er achter gekomen dat de v30's (misschien dat Harley Benton niet een top cabinet is) nogal modderig overkomen.

Dat modderige is een emotie die ik totaal niet heb met mijn Celestion Vintage 30's in mijn PPC212. Nou valt er over smaak niet te twisten, maar misschien moet je toch ook wat meer open minded naar andere cabinets met andere speaker types kijken. Zeker in het achter hoofd houden dat je zelf al je twijfels had met de HB bak waarmee je hebt getest...

Ik sta zeker open voor andere cabinets, en andere speakers. Zelf was ik erg tevreden over de G12H speaker, toen ik erop speelde had ik het gevoel van dit is de sound die ik nodig heb. Maar ik zal eens een 1x12 proberen van Orange of andere merken, misschien dat v30 speakers toch ook aansluiten bij wat ik zoek, maar misschien verpest de HB cabinet de sound van de v30's.

In ieder geval bedankt voor je input.
Datum: 06/04/2013 11:02

Misschien dat ik ongeacht de zwaarte toch nog een orange cab cab koop met een combinatie van de G12H en een v30, deze zijn zover ik weet schaars, maar misschien dat er toch een muziek winkel is die hem verkoopt.
Scheuren berichtRe: Cabinet voor Orange Thunder 30
Gepost door: Jord
Datum: 06/04/2013 12:07

En natuurlijk hier even kijken:

[/url]

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com <]

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen