Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
jtm30.jpg 66.3 KB open | download tom 08/04/2013 Bericht lezen
berichtJTM30bijlage
Gepost door: tom
Datum: 08/04/2013 14:31

Yow iedereen knipoog

Ik ben nieuw hier en wil onmiddellijk met de deur in huis vallen.

Een 2tal jaar geleden kocht ik een tweedehands Marshall JTM30 2x10(omgebouwd zodat ie niet meer zo snel overhit)

Live moet ik hem altijd ergens op zetten om mezelf een beetje te horen. Is een extention cab dan en goed idee? Zoja, wat zijn alternatieven voor de oorspronkelijke bijhorende cab(zie foto)? Gelet op Ohmage etc... Ik denk nl dat de marshall jtm extention zelf ondertussen quasi onvindbaar is.

[www.ebay.co.uk]

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Cheers.
Tom

berichtRe: JTM30
Gepost door: luuk
Datum: 08/04/2013 15:11

Welkom Tom!

ik kan je hier niet verder mee helpen... maar er zijn vast wel andere mensen die dat wel kunnen!

cheers
Wall of sound berichtRe: JTM30
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 08/04/2013 15:15

Mic ervoor en over de monitor sturen?

I have a fine sense of the ridiculous, but no sense of humor.
Edward Albee
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Gepost door: Wuls
Datum: 08/04/2013 16:06

En als je geen monitor hebt extension cab plaatsen, waar dan ook, zodat jij 'm wel kan horen?
Gepost door: Henks
Datum: 08/04/2013 16:21

Beamblockers voor de speaker , meer spreiding en je bent voor een paar tientjes klaar.
Gepost door: Zilty
Datum: 08/04/2013 16:45

Voordat iemand je een nucleare reactor aanbiedt zodat je zelf 100 giga watt kan produceren om je eigen internet in de lucht te houden zodat je een draadloos in ear systeem ten allen tijden kan gebruiken:

Er bestaan amp stands. Ik heb er een. Guess what: daar kan je je versterker op zetten. blij

Mocht je toch voor een extension cab gaan: een lekker grote en het ohmage dat je JTM uitstuurt. Staat er gewoon op.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: JanVrm
Datum: 08/04/2013 16:56

Flightcase?

Als je over een PA speelt en nergens geen verhoog hebt, kun je eventueel de versterker zijdelings plaatsen. Schuin wegleggen, zoals een monitor zodat de geluidsrichting in de buurt van je oren komt.

Verder kun je ook liggend gaan spelen, hoor je het nog beter...knipoog
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 08/04/2013 18:02

Hij zei "ohmage"

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Wuls
Datum: 08/04/2013 19:14

Bestaat dat woord nog, "ohmage"?
Gepost door: Waldo
Datum: 08/04/2013 19:38

Quote:
Henks

Beamblockers voor de speaker , meer spreiding en je bent voor een paar tientjes klaar.

Beamblockers doen helemaal niets voor je volume, halen alleen de hoogpiek uit het centrum van de luidspreker: "Weber Beamblockers redirect the high frequencies coming from a speaker in such a way that you don't scare yourself anymore when you stand in front of your amp."

Alleen voor echt serieuze mensen!
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 08/04/2013 19:59

Dit lijkt mij nog altijd de meest briljante (ook goedkoop) oplossing.

Een extra speakerkast kopen kan, maar waarom zou je? Je kan ook een amp stand kopen/maken.
Beamblockers lijken me vooral kut, veranderd heel erg het geluid wat jij hoort en ook voor de microfoon die je technicus er voor zal zetten.

image:

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 08/04/2013 22:22

Quote:
Wuls

Bestaat dat woord nog, "ohmage"?

Hey bedankt voor jullie reacties. Kewl blij

Ohmage hoor ik hier toch nog geregeld rondvliegen. Maar 'hier' is in mijn geval dan ook niet Nederland knipoog.

Ik zou eigenlijk echt wel een extra cab willen... weet alleen niet goed wat. 1x12 ? 2x12 ? Welk merk ?
Heeft hier iemand nog zoiets tweedehands rondslingeren van enige degelijkheid ? Of ga ik best voor iets nieuws ?

Dank!
Datum: 08/04/2013 23:10

Zilty is ook zo'n kankerbelg, vandaar wrs. Normale mensen weten dat de juiste bewoording "Impedantie" is.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 08/04/2013 23:23

Quote:
"Rob de Jong"

Zilty is ook zo'n kankerbelg, vandaar wrs. Normale mensen weten dat de juiste bewoording "Impedantie" is.

Waw! Wat ben je slim zeg! Indrukwekkend(!)
Datum: 08/04/2013 23:52

Quote:
tom

Rob de Jong

Waw?

Gepost door: Angelo
Datum: 09/04/2013 00:11

Waw or WAW may refer to:

Waw (letter), a letter in many semitic alphabets
Waw, the velomobile
Another spelling for the town Wau, Sudan
Waw, Burma

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 09/04/2013 02:17

Quote:
Angelo

Waw or WAW may refer to:

Waw, the velomobile
Waw, Burma

blij

Datum: 09/04/2013 08:56

Quote:
"Rob de Jong"

Impedantie is voor ouwe mensen die interessant willen doen. Weerstand is het woord voor hippe jeugd.

En verder werk ik er alleen, ik ben het niet. Iets met eenoog en blinden. Uwer Ziulty moet zijn superioriteits gevoel toch ergens kwijt kunnen. Dat is hier ja. En in Belgie.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: luuk
Datum: 09/04/2013 08:59

belgen zijn vet cute! dus geen gehaat XDverliefdbeschaamd
Datum: 09/04/2013 09:01

Is dat straattaal ofzo?

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/04/2013 09:11

Quote:
Angelo

Waw or WAW may refer to:

Waw, the velomobile
Waw, Burma

Maar welke betekenis wordt hier dan bedoelt?
Datum: 09/04/2013 09:48

De Velomobile. Wat anders? Sukkel!

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 09/04/2013 16:22

Dat lijkt me logisch ook.

Gepost door: R'Oha
Datum: 09/04/2013 18:21

Flightcase met wieltjes voor je combo aanschaffen:
- kan je combo mooi op staan en probleem dus opgelost
- en je hoeft nooit meer te sjouwen met je spul; super rielekst

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Gepost door: Richard
Datum: 10/04/2013 18:55

Versterker naast je zetten (en eventueel naar boven richten) kan ook prima werken.
In ieder geval beter dan dat je hem achter je zet.
Gepost door: Henks
Datum: 12/04/2013 14:32

Quote:
Waldo

Henks

Beamblockers doen helemaal niets voor je volume, halen alleen de hoogpiek uit het centrum van de luidspreker: "Weber Beamblockers redirect the high frequencies coming from a speaker in such a way that you don't scare yourself anymore when you stand in front of your amp."
Het gaat ook niet om het volume . Hij kan zichzelf niet horen wanneer de versterker op de grond staat ,met de beamblockers krijg je een andere spreiding , waardoor hij zichzelf wel beter gaat horen. Ikzelf gebruik een ampstand , werkt ook prima.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen