Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtProbleem Soloamp
Gepost door: Glenn Eerdekens
Datum: 09/04/2013 01:37

dd

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2015 11:01 door Glenn Eerdekens.
berichtRe: Probleem Soloamp
Gepost door: Angelo
Datum: 09/04/2013 01:57

Lijkt me eerder een pickup/mic/resonantie probleem dan een probleem met de amp.

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 09/04/2013 02:21

Pfff... $1100 voor een resonerende praatpaal...

Wat Angelo zegt, dus.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/04/2013 10:13

Heb je dit probleem ook als je dezelfde toon aanslaat op een andere positie op de hals? Hoor je het ook als je onversterkt speelt? Heb je het probleem ook als je verder weg gaat staan van de versterker (zoals in een andere kamer)? Heb je op andere versterkers hetzelfde probleem? Indien je amp een headphone uitgang heeft, hoor je het probleem ook door de headphone?
Scheuren berichtRe: Probleem Soloamp
Gepost door: Jord
Datum: 09/04/2013 11:00

Mark N +1

En heb je misschien ook een andere gitaar die hetzelfde doet in je amp... ?

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Glenn Eerdekens
Datum: 09/04/2013 11:47

@Mark,

Ik heb tot vandaag nooit met pick-up gespeeld omdat ik het geluid niet te harden vind. Ik heb steeds met micro voor de gitaar gespeeld. De Naga gitaar had echter een Fishman Ellipse Matrix Blender. Hier zit een micro in gebouwd in de body van je gitaar. Het klonk heerlijk in de winkel.

Als ik in een andere kamer ga staan blijft de toon resoneren. Het is zo dat hoe hoger ik op de hals een toon aansla, hoe feller de resonantie is. Rond de 10de fret begint hij vaak helemaal te flippen. Bij de lage tonen valt het nog mee. Akoestisch heb ik dit probleem niet. Ik ben nu gewoon terug met microfoon voor de gitaar beginnen spelen. Dan heb ik dat probleem niet. Mijn vorige amp is stuk gegaan, vandaar de aankoop van de soloamp. Ik heb dus nog geen mogelijkheid gekregen om te testen op een andere amp.
Gepost door: Lespet
Datum: 09/04/2013 15:41

Ik denk dat je je laatste optie moet gebruiken, terug naar Duitsland en neem je eigen versterker ook mee, gewoon omdat het ook aan jouw versterker kan liggen.
Gepost door: R'Oha
Datum: 09/04/2013 18:24

Wat is een si-snaar? schouderophalend

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 09/04/2013 18:33

Hij bedoelt sigaar

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 09/04/2013 19:45

Quote:
R'Oha

Waarschijnlijk de B-snaar
Datum: 09/04/2013 19:52

Quote:
"Glenn Eerdekens"

@Mark,

Ik heb tot vandaag nooit met pick-up gespeeld omdat ik het geluid niet te harden vind. Ik heb steeds met micro voor de gitaar gespeeld. De Naga gitaar had echter een Fishman Ellipse Matrix Blender. Hier zit een micro in gebouwd in de body van je gitaar. Het klonk heerlijk in de winkel.

Als ik in een andere kamer ga staan blijft de toon resoneren. Het is zo dat hoe hoger ik op de hals een toon aansla, hoe feller de resonantie is. Rond de 10de fret begint hij vaak helemaal te flippen. Bij de lage tonen valt het nog mee. Akoestisch heb ik dit probleem niet. Ik ben nu gewoon terug met microfoon voor de gitaar beginnen spelen. Dan heb ik dat probleem niet. Mijn vorige amp is stuk gegaan, vandaar de aankoop van de soloamp. Ik heb dus nog geen mogelijkheid gekregen om te testen op een andere amp.

Oké, met name door het feit dat het probleem blijft bestaan terwijl je in een andere ruimte staat lijkt me 'feedback' uitgesloten.

Om zeker te zijn; brand de rode led tijdens het spelen? Wijzigen van de instellingen van de gain, phase, anti-feedback en 10db pad heeft geen effect op het probleem?

Probeer dit eventueel eens:

Quote:
Handleiding

The Phase and Anti-feedback controls can be used to restrict the two most dominant feedback notes, allowing greater volume before feedback than otherwise possible. In most cases, the Phase switch is used to control the lower dominant note while the Anti-Feedback notch is used to control the higher.
1. Start with the Anti-Feedback control turned down completely.
2. Turn up the level of the amp until feedback begins.
3. Flip between the two Phase positions. Each position will produce a different dominant feedback frequency. Listen to the frequencies and select the Phase position which allows the higher note to feedback while subduing the lower.
4. Adjust the Ant-Feedback clockwise until it subdues the frequency of the higher feedback note.Since optimal tone is a matter of taste, one can also experiment with reversing the order, using the Phase switch to control the upper feedback note and the Anti-Feedback notch for the lower.

Hopen voor je dat dit je probleem oplost..
Datum: 09/04/2013 19:58

Quote:
Foob

R'Oha

Waarschijnlijk de B-snaar

Ik heb het even opgezocht rokend:
Do Re Mi Fa Sol La Si Do
C D E F G A B C
Gepost door: R'Oha
Datum: 10/04/2013 20:57

Laat ie dát dan gewoon zeggen

"Waar is de opener?", sprak de dichter

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen