Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
IMG_0335.jpg 1.59 MB open | download Jord 10/06/2013 Bericht lezen
berichtVoeding Pedalboard
Gepost door: marco
Datum: 08/06/2013 19:01

Ben begonnen ( na de verkoop van mn Boss GT6 en `t fileren van mn spaarvarken )
aan de verzameling effectpedalen die denk ik ( je weet `t maar nooit met al die keuze aan pedalen , youtube review`s en VS`en ) bij mij passen : Vox Wha- Maxon ts080 - LBF booster - Boss CS3 - Small Stone - TC Flashback delay/looper .( of de Line 6 M5 ,...twijfel nog over de laatste ivm budget en wat bruikbaarder is in mn bandje)
Aankopen en bestellingen zijn gedaan,nu ben ik bij het onderdeel voeding,lees daar zoveel uiteenlopende meningen over " 1 spot hele goeije en hele slechte verhalen ,veel bijgeluiden / teveel "slechte "stroom. Boss PSA ,meer goeije dan slechte, wel daisy chance`s vs geen. Kortom HELP !
Ben zelf een dummie wat betreft electra , maar naar veel gelezen te hebben denk ik, is gewoon voor elk effect een aparte adpt. niet het beste, wat dan wel weer in zou houden qua budget geen 5x orginele adpt. maar immi`s

grt

marco
berichtRe: Voeding Pedalboard
Gepost door: Ian
Datum: 08/06/2013 19:36

Er bestaan ook bakjes waarmee je al je pedalen kan voeden.
Kijk even naar een : voodoolabs pedalpower of een trex fueltank of iets dergelijks
kijk even op de site van musicstore of thomann, daar staan heel veel mogelijkheden.
Of wandel even binnen bij je gitaarwinkel en vraag hulp blij
Gepost door: Wuls
Datum: 08/06/2013 22:57

Met de pedalpowers van Voodoolab kom je een heel eind. Ze hebben er echter veel, verdiep je in de dingen die je wil en misschien in de toekomst wil gaan doen.
Gepost door: Lespet
Datum: 09/06/2013 13:27

Zoals hierboven al is gezegd, goochel op Burkey-Voodoo-lab en Cioks en lees de mogelijkheden die je hebt met zo'n voedingsapparaat en meteen prijsvergelijk.
Tip: Kijk eens op MP.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/06/2013 17:03

[www.thomann.de]

Prima ding en goedkoper dan de 'echte' merken.
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 09/06/2013 17:25

Quote:
MK

[www.thomann.de]

Prima ding en goedkoper dan de 'echte' merken.
Wat hij zei, echter, die vedingen zijn niet gescheiden wat heel naar kan worden met sommige pedaaltje. Vooral delay effecten shijnen daarvan te gaan ruisen und wieder.
Deze heeft gescheiden voedingen [www.thomann.de]

Misschien niet van dezelfde kwaliteit als die van voodoo labs, maar het prijsverschil is 'm het om mee te beginnen zeker waard!
Ik heb er zelf twee en ik heb er nog geen problemen mee gehad, overigens heb ik ook de power plant die MK postte, ook nooit problemen mee gehad qua functioneren. Wel last gehad van brom en ruis (omdat de uitgangen niet zijn geisoleerd).

Dan nog iets, digitale pedalen verbruiken over het algemeen meer stroom dan analoge. Ik kan even zo snel daar geen bronnen over vinden, maar dat is wat ik mij herinner.

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 09/06/2013 18:00

Quote:
"Henkie (PC)"

Dan nog iets, digitale pedalen verbruiken over het algemeen meer stroom dan analoge. Ik kan even zo snel daar geen bronnen over vinden, maar dat is wat ik mij herinner.
Vette onzin natuurlijk. Denk je niet dat dat ook iets met het soort pedaal te maken heeft?

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 09/06/2013 23:00

eerst ff checke doen Rob
Datum: 09/06/2013 23:04

...ohja, 'k heb een 1-spot nooit problemen mee.
Die levert natuurlijk alleen 9v dus ik heb er nog 4 voor andere spanningen.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 10/06/2013 02:03

Ik bouw die dingen zelf, oNNo.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Voeding Pedalboard
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 10/06/2013 07:39

Ik heb sinds kort een Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus. In mijn gitaarsetup levert me dat een enorme geluidsverbetering op vergeleken bij mijn vorige voedingsoplossing: een 9v One Spot met een daisy chain en daarnaast een losse 24v-adapter. Voor de volledigheid: Ik gebruikte op mijn oude bord (in deze volgorde):

Ibanez Fat Cat distortion
Fulltone Full Drive 2 overdrive
EHX Bass Micro Synthesizer (apart 24v gevoed)
Boss RE-20 Space Echo
Xotic Bass RC booster
Boss TU-2 stemapparaat
Boss RC-3 Loop Station

Met name de 3 Boss-pedalen (de drie digitale pedalen), zorgden voor veel vervelende "digitale" ruis en bijgeluiden.

Op mijn nieuwe bord, met de Pedal Power, heb ik zelfs nog een extra pedaal, maar ik heb bijna geen ruis meer, geen nare interactie tussen de pedalen. Het voelt bovendien wat betreft transparantie en dynamiek alsof er een deken van mijn geluid af is gehaald. Heel fijn.
Bovendien is het heel praktisch dat ik nu naast alle 9v pedalen ook de Full Drive op 12v kan aansluiten ipv 9v en de Synth 24v kan voeden, alles uit 1 kastje. Eurostekker erin en klaar.
Nadeel van de Pedal Power is dat het een relatief dure oplossing is.
Als je het geld hebt is het het echter waard, met name als je veel pedaaltjes gebruikt waaronder een paar (digitale) stroomvreters.

In mijn bas-setup gebruik ik overigens alleen de stemmer, de booster en de synth (die laatste apart gevoed). Dan heb ik nooit enig probleem met de One Spot. Maar dan voedt hij ook maar 2 pedaaltjes, waarbij max 1 tegelijk, ipv 5 stuks.

EDIT: link naar mijn nieuwe bord.

Ongenode Gaste
Woods on Fire

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2013 08:56 door Vincent van Haperen.
Scheuren berichtRe: Voeding Pedalboardbijlage
Gepost door: Jord
Datum: 10/06/2013 09:46

Bedenk ook even waar je je voeding wil laten. Je zegt zelf 5 losse adapters te overwegen. Die krijg je niet makkelijk weggemoffeld. Hetgeen betekent dat je alle adapters weer los uit je pedalboard moet halen om in een stekkerblok te steken.
Natuurlijk niet onoverkomelijk, maar voor mij is het feit dat alles al pre-rigged is, één van de grote voordelen van het pedalboard.

Ik werk met een one spot daisy chain. Dus dan heb je alleen een one-spot adaptertje die ik heb wegwerkt onder het tweede niveau onder mijn Maxon (trouwens echt een heeeeeul fijne TS, goede keuze!).

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Richard
Datum: 10/06/2013 22:34

Voodoo lab pedal power is een van de betere voedingen die te krijgen is. Door een goede filtering is hij ruisvrij en hij is makkelijk in te zetten voor andere spanningen dan 9v.
Maar ook de Dc brick is een goeie. Voordeel van deze voedingen is dat ze makkelijk op een pedalboard gezet kunnen worden zodat je geen losse adapters op het podium hebt.
Datum: 13/06/2013 19:34

Quote:
"Vincent van Haperen"

Ik heb sinds kort een Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus.

Super ding!
Gepost door: marco
Datum: 15/06/2013 16:45

Bedankt voor alle tips !!
Heb de T- REX Fuel Tank besteld,had me nog nooit verdiept op het onderdeel voeding,
ben `n stuk wijzer geworden,kwaliteit powerblok=blijkbaar beter geluid,gemerkt dat sommigen veel uitgeven aan pedalen/gitaren/versterkers, maar bezuinigen op kabels en voeding.

grt

marco
Datum: 15/06/2013 20:50

Kabels zijn enigzins belangrijk, maar laat je vooral niet gek maken daardoor. Met een beetje fatsoenlijke multimeter kan je al snel zien of een kabel 'goed' werkt.

Check deze video en dan vooral dat gedeelte met die multimeter:

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen