Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtnieuwe richwood of tweedehands lag
Gepost door: Inge
Datum: 08/08/2013 17:03

Na al een tijdje wat te hebben gelezen op deze site besluit ik nu toch ook maar om zelf een bericht te plaatsen.
Ik zal mezelf voorstellen:
Ik ben Inge en een aantal jaar geleden heb ik gitaar les genomen. Na een tijdje ben ik gestopt met de les (de basis heb ik wel al hierdoor) en ook met gitaar spelen.
Nu zag ik dus een maand geleden mijn gitaar weer staan en ik dacht ik ga weer eens beginnen met spelen.
Nu heb ik een spaanse Catala gitaar (heel onbekend merk, ik heb al gegoogled)die heb ik gekocht toen ik ging beginnen met gitaar spelen in een gitaar winkel.
De snaren van de gitaar staan heel ver boven de hals (5 mm). En ook over het geluid ben ik niet helemaal tevreden.

Ik wil graag een nieuwe gitaar kopen en heb er nu ongeveer 150 euro voor over, ik zoek een western gitaar waarbij de snaren dichter bij de hals staan.

Mijn vraag is:
Zal ik een tweedehands lag 4s100dce kopen. (nieuw 175,- dacht ik ergens op internet te zien staan)

Of een nieuwe richwood rd-16? (150 euro)

Ik heb gelezen dat lag gitaren heel mooi klinken (ik snap dat het van het type gitaar af hangt).
Maar er zit een element in de lag gitaar, die ik (tot nu toe) niet denk te gaan gebruiken. En ook vroeg ik me af ofdat hij dan ook nog mooi klinkt zonder een versterker.
berichtRe: nieuwe richwood of tweedehands lag
Gepost door: Da Vinci
Datum: 08/08/2013 17:59

Ik de prijsklasse verwacht ik geen hele grote verschillen. Het element doet niks af aan de sound wanneer je 'm niet aansluit. Je zou kunnen beredeneren dat wanneer je twee praktisch even duren gitaren hebt waarvan n met element er minder geld besteed kon worden aan de kwaliteit van de gitaar zelf. Maar dat is koffiedik kijken omdat geen gitaar hetzelfde is en ook smaak een belangrijke factor is.

Die Lag is 2e hands wel een duur met een bieden vanaf 130 als de nieuwprijs 179 is.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Purple John
Datum: 08/08/2013 19:31

Ik vind de prijs voor die Lag ook te dik betaald. Ik zou er toch via een email gewoon een bedrag op bieden, wie weet. En anders zou ik het persoonlijk veiliger vinden in de winkel een nieuwe te kopen met afstelgarantie, ruilgarantie en probeermogelijkheid. Tot slot zal ik niet vragen hoe oud je bent.grinnikend

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2013 19:33 door Purple John.
Gepost door: Inge
Datum: 08/08/2013 19:38

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik toch voor de richwood ga.
Scheuren berichtRe: nieuwe richwood of tweedehands lag
Gepost door: Jord
Datum: 08/08/2013 20:02

Ik ben helemaal lijp van mijn DCE400 Winter, dat was de high-end variant van de serie. Weet natuurlijk niet of de Spring ook eigenschappen heeft die ik zo geweldig vind aan mijn dreadnought, maar kan me niet voorstellen dat je er een buil aan kan vallen als je hem voor 100 a 110 mee krijgt.

En bedenk wel, met elektro acoustisch kan je geweldig zonder versterking spelen en zodra je iets versterkt wil doen plug je hem in.
Zonder element wordt het als je tch een keertje versterkt wil spelen aanklooien met een microfoon, iets wat als amateur een crime kan zijn.

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 11/08/2013 20:23

Lag heb ik alleen maar goede ervaringen mee. Richwood minder.
Goedkope Richwood gitaren voelen voor mij altijd alsof ze bij de Aldi vandaan komen, terwijl goedkope Lag gitaren het gevoel geeft dat er, ondanks het lage budget, toch goede energie in is gestoken om er wat van te maken.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen