Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
WP_20130928_004 modified.jpg 196.5 KB open | download Rob de Jong 29/09/2013 Bericht lezen
berichtNieuwe ampbijlage
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 29/09/2013 00:29

Je kan niet altijd met die computer blijven kloten, soms moet het ook even helemaal echt. Dus mezelf voor mijn verjaardag een tweedehandse Peavey Valveking 212 kado gedaan. Mijn minimalistische set nu:

Ik heb trouwens ook nog een Ibanez Weeping Demon wah en een Behringer VT911 Tube Overdrive, dus eigenlijk wel een beetje een gearslut toch.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
berichtRe: Nieuwe amp
Gepost door: Lespet
Datum: 29/09/2013 01:20

Hoe speelt dat nou 115 Volt, enig verschil merkbaar?
Datum: 29/09/2013 01:30

Je merkt wel dat mijn les Paul gemaakt is voor 115v, het klinkt ineens veel natuurlijker.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2013 01:38 door Rob de Jong.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/09/2013 07:22

Heb je ook de Lieve Heer gezien?
Datum: 29/09/2013 08:04

Niet dat ik mij kan herinneren, maar dat krijg je natuurlijk op een gegeven moment.

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/09/2013 08:36

Hij heeft jou wel gezien, vertelde Hij laatst. Hij was "not impressed", overigens. Maar ja, dat krijg je op een gegeven moment.
Gepost door: Richard
Datum: 29/09/2013 10:40

Foto's van mobieltjes worden steeds slechter.
Mooie amp Rob blij
Gepost door: Lespet
Datum: 29/09/2013 11:00

Quote:
Sjaak

Hij heeft jou wel gezien, vertelde Hij laatst. Hij was "not impressed", overigens. Maar ja, dat krijg je op een gegeven moment.

Is dat van "horen zeggen", of heb je 'het' ok al ondergaan?
Gepost door: Purple John
Datum: 29/09/2013 16:11

In Amerika is toch alles groter, Ben...?!!

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 29/09/2013 17:47

Ik moet niks met 100 watt, ik was gewoon op zoek naar een koopje. Deze amp is echt nog zgan, klinkt prachtig en biedt evt. nog veel mogelijkheden om te modden. Bovendien ben ik altijd wel behoorlijk fan geweest van Peavey, erg degelijk spul en weinig flauwekul.

Combineer dat met een echte galmveer en een regelbare presence en resonance, en dat handige texture knopje achterop en ik heb alles wat ik nodig heb.

Minder vermogen was wel fijner geweest, dat regelt wat gemakkelijker, maar wat ik mss nog eens doe is een klein topje erbij kopen.

NB: Ik betaalde 200 eur in de winkel, wat ik geen gekke deal vindt, met een jaar garantie en een nieuw setje buizen erin (jammer genoeg wel EH's, dus gelijk maar iets deftigs besteld).

Datum: 29/09/2013 20:52

Zoiets, ja. Of een VHT of een Vox, er zijn tegenwoordig veel van die kleine topjes - maar die klinken zonder uitzondering altijd veel beter over een wat groter cabinet dan als mini-combo. Dus vandaar.

(Kijk nu eerst nog naar een TriAxis, altijd mijn favo preamp geweest)

Gepost door: Richard
Datum: 30/09/2013 23:02

Inderdaad, zo'n 1W marshall topje over een 1960A gehoord!!
Klonk erg lekker.
Beter dan over het standaard cabje knipoog
Datum: 03/10/2013 23:12

OK, Ben...jij je zin. Ik heb de Peavey teruggebracht en in plaats daarvan een VHT Special 6 Ultra besteld. Je had gelijk: 100 watt is gewoon onpraktisch. En daarnaast: de VHT klinkt echt beter, en heeft een recording line out.

Nu nog ergens een 4x12 tweedehands scoren blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen