Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtMarshall Valvestate 8080
Gepost door: Albert Jan
Datum: 30/01/2014 18:02

Hallo allemaal,

Ik heb een marshall valvestate 8080 sinds een tijdje.
Maar ik merk de laatste tijd dat er een flinke brom inzit.
Zeker als het volume wat harder gaat en al helemaal als het distortion kanaal aangaat.
Is er een manier om dit snel te verminderen/verhelpen.
Ik heb morgen namelijk een gig en daarvoor zou ik het het liefst verholpen hebben.

Groet,
Ap
berichtRe: Marshall Valvestate 8080
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 30/01/2014 18:27

Gig afzeggen, vrees ik.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 30/01/2014 19:19

Beetje laat om daar nu nog wat aan te kunnen (laten) doen.
Versterker lenen/huren lijkt me.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Marshall Valvestate 8080
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 31/01/2014 09:07

Lijkt mij ook moeilijk te fixen als het echt aan de versterker ligt. Dus weet je dat zeker?
Is de brom er ook als je er een andere gitaar en kabel (van goede kwaliteit) rechtstreeks inprikt? En weet je ook zeker dat het niet aan een slecht geaard stopcontact ligt of aan instraling van het een of ander op je pickups? Berucht zijn dimmers voor je verlichting, computerbeeldschermen en je versterker zelf.
Als het hier niet aan ligt moet je denk ik ff een andere amp lenen en deze door een pro laten checken.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Rob
Datum: 03/02/2014 19:27

Als bovenstaande tips niet helpen, kun je nog probren om het voorversterkerbuisje type 12AX7/ECC83 te vervangen. Die zit er waarschijnlijk al jaaaren in en je kunt dat vrij eenvoudig zelf doen.Kost 10-13 Euro. Als de brom dan nog niet weg is, wordt het wel iets voor de reparateur.

[www.gitaar.net]

Ik weet niet of de Wit nog actief is maar het geeft je een idee van de Valvestates blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen