Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
vierkabelmethode.jpg 171.4 KB open | download Vincent van Haperen 04/02/2014 Bericht lezen
Foto van mijzelf berichtAansluiting een versterker met een Boss GT-100 Guitar Multi Effects Processor
Gepost door: Coenegrachts Jan
Datum: 04/02/2014 13:28

Hallo allemaal,

Van vandaag ben ik nieuw lid van Gitaar.net. Ik ben Jan Coenegrachts en ik ben afkomstig uit Eigenbilzen (BelgiŽ).
Sindskort heb ik een deel gitaarmateriaal aangekocht en ik zou willen vragen of iemand mij kan zeggen hoe ik een Boss GT-100 Guitar Multi Effects Processor kan aansluiten op een Fender Hot Rod Deluxe III Guitar Amp Combo (versterker). Ik heb gekeken in de handleidingen maar daar staat er niets in vermeld of is het te onduidelijk voor mij.

Dit zijn de afbeeldingen van beide toestellen :

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Alvast dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,

Jan Coenegrachts
berichtRe: Aansluiting een versterker met een Boss GT-100 Guitar Multi Effects Processor
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/02/2014 13:40

Tja Jan daar zijn wat antwoorden voor mogelijk.

Zo'n GT100 is een complete moddeling bak die je ook als multieffect kan gebruiken.
Gebruik je 'm voor de stompboxes leg je 'm voor je versterker (dus gitaar in de GT100 en de uitgang van de GT100 in de ingang van je versterker.

Wil je 'm vooral voor modulatieefecten gebruiken leg je 'm, mits aanwezig, in de fx-loop van je versterker (send van versterker naar input GT100, output GT100 naar de return van de versterker.

Wil je 'm gebruiken om heel je geluid mee te maken en je versterker alleen voor het volume te gebruiken stop je je GT100 direct in de return van je versterker waardoor je heel de voorversterker over slaat.

Wil je zowel effeten voor je chain als in je chain gebruiken kan je 'm aansluiten via de 4-kabelmethode (ff de zoekfunctie gebruiken). Dan kan je zowel effecten voor als achter de voorversterker van je gitaarversterker gebruiken.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
berichtRe: Aansluiting een versterker met een Boss GT-100 Guitar Multi Effects Processor
Gepost door: R'Oha
Datum: 04/02/2014 13:59

Wat DaVinci zegt, waarbij mijn advies:

4-kabelmethode gebruiken, geeft je de meeste flexibiliteit.

En zo'n HotRod is een te mooie versterker om er alleen de eindversterker van te gebruiken. Vergeet niet: het clean is echt top (het befaamde Fender-clean).

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Foto van mijzelf berichtRe: Aansluiting een versterker met een Boss GT-100 Guitar Multi Effects Processor
Datum: 04/02/2014 14:25

Dag Da Vinci en R'Oha,

Allereerst mijn dank voor de technische uitleg wat betreft de 4 mogelijkheden, die er zijn om een versterker aan te sluiten op een Boss GT-100.

Nu voor mij is dat allemaal een beetje Chinees. Maar als u kijkt naar de aansluitingen van mijn versterker en mijn Boss GT-100 (zie hyperlinks afbeeldingen). Hoe moeten die kabels op die aansluitingen aangesloten worden om die 4 mogelijkheden tegelijkertijd te kunnen gebruiken, zoals u mij dit adviseert ?

Met vriendelijke groeten,

Jan Coenegrachts
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/02/2014 14:47

Ik snap dat het een beetje lastig is in het begin. Ik zou zelf ook niet zo snel een beginner adviseren om met zoveel apparatuur aan de haal te gaan. Je verdwaald al snel in mogelijkheden terwijl je eerst maar eens moet gaan spelen, maar dat ter zijde blij

De 4 kabel methode gaat als volgt:
-gitaar in input GT
-gt5 send naar input versterker
-gt5 return naar send versterer
-gt5 output naar return versterker

Ik denk dat de send bij jou preamp out heet en de return power amp in.

Op je GT kan je als het goed is instellen waar je het effect wil plaatsen, maar ik heb zelf geen ervaring met die dingen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Foto van mijzelf berichtRe: Aansluiting een versterker met een Boss GT-100 Guitar Multi Effects Processor
Datum: 04/02/2014 14:52

Ik ga de aansluitingen, zoals u ze me gegeven heeft zo doen. De rest met de Boss GT-100 ga ik zelf eens uitpluizen.

Alvast bedankt Da Vinci.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Aansluiting een versterker met een Boss GT-100 Guitar Multi Effects Processorbijlage
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 04/02/2014 14:55

Bij jouw versterker heten de send en de return inderdaad niet zo, maar respectievelijk pre amp out en power amp in.
Als je de vierkabelmethode wil gebruiken, moet je het zo aansluiten (klik op het plaatje om te vergroten).

EDIT: ah, mijn naamgenoot was me voor.

Ongenode Gaste
Woods on Fire

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2014 14:57 door Vincent van Haperen.
Datum: 04/02/2014 16:16

Bedankt Vincent. Met een fotootje er bij maakt het alleen maar eenvoudiger.
Gepost door: R'Oha
Datum: 04/02/2014 19:23

Mooi gedaan, Vincent!

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Aansluiting een versterker met een Boss GT-100 Guitar Multi Effects Processor
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 05/02/2014 13:01

Thanks heren. Ik had toevallig even tijd.

Ongenode Gaste
Woods on Fire

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/02/2014 13:01 door Vincent van Haperen.
Gepost door: ron smit
Datum: 06/02/2014 00:07

Mooi neergezet. Ik doe hetzelfde met mijn Koch en GT10. Gaat prima.
Wel stel ik de knoppen op mijn versterker anders in.
Gepost door: Gielen Tony
Datum: 13/08/2014 18:15

Coenegrachts Jan
"Ik ga de aansluitingen, zoals u ze me gegeven heeft zo doen. De rest met de Boss GT-100 ga ik zelf eens uitpluizen".

Jan,
Zou ik zeker doen. Vooral juist nu vanaf het begin.
Anders is het achteraf nog veel lastiger! Zoals ik..
Mijn GT-100 staat bijna vol en nu wil ik overschakelen naar de 4 kabel methode.
Nu heb ik wat voor..
Daarom Jan.. Doe het meteen goed vanaf in het begin, achteraf geen miserie meer.
De 4 kabel methode is gewoonweg fantastisch!!!

Misschien iets voor jou? [www.bossgt-100guitarpatches.com]
Gr. Tony Gielen

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen