Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtGt-100 of een me-80
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 24/03/2014 16:14

Hoi,

Ik heb een vraag. Ik ben op zoek naar een mooie effect pedaal voor mijn gitaar. Ik zit te twijfelen tussen een gt-100 of een me-80 boss. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of weet iemand waarmee ik meer dingen kan doen? Of me er iets over vertellen?

Alvast bedankt.

Groetjes Tim
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Gt-100 of een me-80
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 24/03/2014 16:20

Als ik jou was zou ik me niet blind staren op hoeveel opties het ding heeft, want meestal gebruik je die toch niet allemaal. Kies degene die je het mooist vind klinken, het handigst vindt in het gebruik, of als dat niet uitmaakt, de minst dure.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Gt-100 of een me-80
Datum: 24/03/2014 17:23

Misschien nog handiger is om eerst jezelf af te vragen welke effecten je wilt; je kunt dan wat gerichter zoeken
Datum: 24/03/2014 18:09

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het meest gewoon de standaard effecten ga gebruiken. Rock, blues gewoon een beetje die dingen. Hebben jullie misschien ook een voorkeur? De gt 100 is wel de duurste. Maar vond die er ook wel mooi uit zien. En bij de me-80 is het meer aan de knopjes draaien en je hebt het effect en bij de gt-100 meer digitaal. Heb ook al veel rond gevraagd en deze kwamen het meest naar voren. Welke vinden jullie het mooiste klinken?(kijk vooral ook wat andere mensen er van vinden want die moeten het later weer aan horenblij

Alvast hartelijk bedankt
Datum: 24/03/2014 18:11

Welke is handiger als ik optreed in een bandje en ga wisselen van effect?
Datum: 24/03/2014 18:17

Ik raad de ME-series sowieso af als je vooral de overdrive/distortion wil gebruiken, die zijn namelijk absoluut kut. Omdat ze digitaal zijn. Digitale modelling en delay effecten zijn wel nice.

Ik zou je dit eerder aanraden in combinatie met een Boss DD-7 of Tc electronic flashback: [www.effectpedalenshop.nl]

Dan eindig je met een kleiner formaat, en die mod factory is gemaakt om van elk effect de meest mainstream variant te nabootsen (bijvoorbeeld de phaser is gebasseerd op een mxr phase 90). Terwijl boss alleen maar hun eigen boss pedaaltjes in zo'n ding doet.
Gepost door: bas
Datum: 24/03/2014 19:59

Tim ik heb nog een TC Nova system in de aanbieding...

In prima staat... mag weg voor 275,- (lager gaat ie niet weg)
Misschien is het iets voor je... check de specs maar even.

grtz
Bas

[www.hetdok.com]
Gepost door: ron smit
Datum: 24/03/2014 23:59

Ik heb beiden in de oude versie: Boss GT-10 en Boss ME 50 (met FS-6).

Begonnen met de Boss ME 50 ben ik overgegaan op de Boss GT-10. De laatste klinkt mij wat beter in de oren kwa effecten en geluiden. Toch is de ME50 niet slecht, zeker niet voor de lagere prijs.

Laatst toch weer eens de ME 50 uitgeprobeerd, maar het kwam toch wat platieker over dan de GT10.
Daarbij heeft de GT10 veel meer opslagmogelijkheden en heb je bij de M50 een apart ding (FS6) nodig om te switchen tussen banks; vervelend.

Het is allemaal maar net wat je nodig hebt, maar de GT10 biedt m.i. meer (en is dus duurder).

Ik weet overigens niet hoe dit alles is bij de opvolgers.
Scheuren berichtRe: Gt-100 of een me-80
Gepost door: Jord
Datum: 25/03/2014 09:44

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar ik ben begonnen met de GT-8 en die heb ik weer weggedaan.
Hij had voor mijn niveau op dat moment veel te veel functies en opties waar ik simpelweg in verdronk. Ik kon er op dat moment gewoon niet een simpel geluid uit krijgen zonder door allerlei menu's heen te wroeten.

Daarna de ME-50 gekocht welke je ook kan gebruiken zonder banken, dat vond ik in n woord geweldig.

Je hebt gewoon een mod, od, delay, expressie en volume pedaal in n compacte bak. En als je aan het knopje draait dat bij het effect zit, dan heb je instant resultaat en behoud je het overzicht.

Wat betreft de kut-overdrive... zoals Liam zegt. Dat heb ik zelf niet als zodanig heel erg ervaren. Maar goed, ik heb er ook een roedel pedalen naast voor mijn Overdrives/Distortions dus dat is misschien een beetje vals spelen.

Bedenk dus heel goed wat je wilt. Vragen die je jezelf zou kunnen stellen zijn:
- Wat is mijn niveau?
- Wat voor versterker heb ik?
- Wil ik instant gebruiksgemak of wil ik zoeken naar die perfecte sound door door veel kleine instellingen heen te lopen?

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Zilty
Datum: 25/03/2014 10:56

Quote:
Jord

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar ik ben begonnen met de GT-8 en die heb ik weer weggedaan.
Hij had voor mijn niveau op dat moment veel te veel functies en opties waar ik simpelweg in verdronk. Ik kon er op dat moment gewoon niet een simpel geluid uit krijgen zonder door allerlei menu's heen te wroeten.

Ah, je hebt de 'manual' knop niet gevonden blij. Jammer joh! knipoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 25/03/2014 11:55

Ik heb nog niet zo super veel ervaring maar wil met het pedaal wat ik koop wel lang mee vooruit kunnen. Ik wil er nog zeker een aantal jaar mee vooruit kunnen. Weet niet welke het langs mee gaat maar hoop er toch zeker vijf jaar mee te kunnen doen.

Bedankt voor al jullie antwoorden
Datum: 25/03/2014 11:56

Wat is een manual knop?
Gepost door: Da Vinci
Datum: 25/03/2014 12:07

Quote:
Tim

Weet niet welke het langs mee gaat maar hoop er toch zeker vijf jaar mee te kunnen doen.

Qua levensduur zijn ze allebei prima lijkt me. Het zal vooral gaan of het gebruik nu bij je wensen past en over vijf jaar ook nog, maar dat is voor een ander lastig te beoordelen. Ik speel al jaren met niet meer dan een Wah en een tuner, de ander heeft continu minimaal 3 effecten aan staan.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 25/03/2014 12:11

Quote:
Tim

Wat is een manual knop?

Dan reageert een GT-8 zoals klassieke stompboxen, dus delay aan uit, reverb aan uit etc. Voor als je geen zin hebt in menu's blij Ik heb een GT-8. Ben er tevreden mee. Tweedehands kosten die geen drol meer.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 25/03/2014 15:34

Ok bedankt,

Ik las dat de gt-100 best goed te begrijpen is. Wat ik ook makkelijk vind is dat ik er een koptelefoon op aan kan sluiten. Ook hoef ik volgens mij hoef ik ook geen versterker te gebruiken. Heb nog nooit op de gt-100 gespeeld maar vinden jullie de boss series ook mooi klinken? En is de gt ook makkelijk te begrijpen? Wil natuurlijk niet als ik hem heb er niks van snappenblij kan ook wel een beschrijving bestellen bestellen. Maar vind het ook wel makkelijk als de gt van zich zelf al wel makkelijk te begrijpen is.
Datum: 25/03/2014 15:48

Quote:
Tim

Ik las dat de gt-100 best goed te begrijpen is. [...] En is de gt ook makkelijk te begrijpen?

Ik heb gelezen dat mensen hebben gelezen dat de gt-100 best goed te begrijpen is.

Datum: 25/03/2014 16:09

Quote:
"Da Vinci"

Tim

Ik las dat de gt-100 best goed te begrijpen is. [...] En is de gt ook makkelijk te begrijpen?

Ik heb gelezen dat mensen hebben gelezen dat de gt-100 best goed te begrijpen is.

Ja, dat las ik net ook.
Alleen wil ik geen gt-100, dus...
Datum: 25/03/2014 16:11

Waarom wil je geen gt-100? Bedankt voor het antwoord
Datum: 25/03/2014 16:26

Quote:
Tim

Waarom wil je geen gt-100? Bedankt voor het antwoord

Omdat ik al een TC Electronic heb.
Graag gedaan
Datum: 18/04/2014 08:27

Quote:
"kifashbangbang matie"

Ik raad de ME-series sowieso af als je vooral de overdrive/distortion wil gebruiken, die zijn namelijk absoluut kut. Omdat ze digitaal zijn. Digitale modelling en delay effecten zijn wel nice.

Sorry hoor, maar wat zeg je nou eigenlijk? Overdrive en Distortion uit de ME-serie zijn kut, omdat ze digitaal zijn maar digitale modeling en delay effecten zijn wel nice? Leg dat eens uit, als je wil?
Datum: 18/04/2014 09:12

Quote:
Ketja

kifashbangbang matie

Sorry hoor, maar wat zeg je nou eigenlijk? Overdrive en Distortion uit de ME-serie zijn kut, omdat ze digitaal zijn maar digitale modeling en delay effecten zijn wel nice? Leg dat eens uit, als je wil?

Als je 'm een beetje kent weet je dat hij eigenlijk het volgende bedoelt:
Ik heb er 0 ervaring mee dus ik ga daarom uit van het slechtste. Ik redeneer daarbij vanuit mijn natuurkundige achtergrond (red; 5 havo met natuurkunde en hij is zendamateur).

Maar op basis van z'n naam en profielfoto moet het al niet zo moeilijk zijn 'm op waarde te schatten.

Datum: 18/04/2014 11:58

Quote:
Ketja

kifashbangbang matie

Digital signal clipping klinkt kut, en een digitale delay of chorus klinkt nice. Dat is mijn mening.
Datum: 18/04/2014 12:24

Quote:
"kifashbangbang matie"

Ketja
kifashbangbang matie

Digital signal clipping klinkt kut, en een digitale delay of chorus klinkt nice. Dat is mijn mening.

digital clipping is iets anders dan digital distortion. Geen mening maar een feit. Zou je ook eens moeten proberen, meer feit en minder mening.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 18/04/2014 12:42

clipping klinkt overigens inderdaad kut. Maar ik heb juist het probleem dat die digitale effecten in m'n loop allemaal kut klinken vanwege clipping en dat een distortion voor m'n loop gewoon z'n werk doet.

Gepost door: Rob de Jong
Datum: 18/04/2014 12:45

Als je niet bang bent om wat tijd te investeren is de GT100 een waanzinnig apparaat. Wil je liever een eenvoudiger besturing dan zou ik voor de me-80 gaan. Geluidskwaliteit van beiden is prima. Puristen zou ik aanraden e.e.a. in combinatie met een buizenversterker te gebruiken.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 19/04/2014 08:52

Quote:
"kifashbangbang matie"

Ketja
kifashbangbang matie

Nogmaals sorry, eerst heb je het over digital modeling, nu opeens over digital signal clippling en digitale delay. Volgens mij, verbeter me als ik het fout heb, wordt met Digital Modeling het digitaal nabootsen van een gitaarversterker bedoeld, dus daar zit dan toch ook overdrive en distorsion in? De ME80 is ook gewoon een modeling apparaat dus ik snap je redenering niet zo.
Datum: 19/04/2014 09:04

Quote:
Ketja

kifashbangbang matie
Ketja
kifashbangbang matie

Nogmaals sorry, eerst heb je het over digital modeling, nu opeens over digital signal clippling en digitale delay. Volgens mij, verbeter me als ik het fout heb, wordt met Digital Modeling het digitaal nabootsen van een gitaarversterker bedoeld, dus daar zit dan toch ook overdrive en distorsion in? De ME80 is ook gewoon een modeling apparaat dus ik snap je redenering niet zo.
Ik bedoelde met ''digitale modeling en delay effecten'' eigenlijk te zeggen ''digitale modeling- en delayeffecten''
Datum: 20/04/2014 10:22

Dus eigenlijk vind je de GT100 en ME80 wel goed want dit zijn modeling apparaten.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 22/04/2014 07:27

Liam is een beetje in een instabiele hormonale fase, ik zou er nu even geen energie insteken.

Het zijn beide prima apparaten, zoals gezegd: de GT8 is complexer in de bediening, maar heeft meer mogelijkheden.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen