Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Volgende Huidige pagina: 2 van 4
berichtRe: Combineer Mesa speakerkasten...
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/04/2014 22:01

Quote:
"Da Vinci"

Da Vinci
kifashbangbang matie
Tjah, in de prakrijk heb ik hier 0 ervaring mee. Dus ik ga dan altijd uit van een zeer slecht scenario.

Met die redenatie ga jij er dus ook vanuit dat je zal sterven tijdens het neuken.

Quote:
"kifashbangbang matie"

Ten eerste gaat het niet over mijzelf, maar over een ander. Ik ovderdrijf daardoor dingen zodat ik niet ergens aan te wijzen ben.

Waarom zou je aan te wijzen zijn? Als je er geen verstand van hebt kan je dat ook gewoon zeggen. Of beter nog; zeg dan gewoon niks. Want met een verkeerd advies doe je TS geen plezier, met een dom advies zet je je zelf voor lul, en als je niet reageert is er niks aan de hand. Niet reageren kan dus alleen maar positief uitpakken.

Quote:
"kifashbangbang matie"

Ten tweede is neuken iets heel anders dan cabs aansluiten.
Dat zal ik niet ontkennen. Maar je zei expliciet dat je altijd van een zeer slecht scenario uitgaat bij zaken waar je geen ervaring hebt en niet alleen bij het aansluiten van cabs.
Misschien kan ik met mijn natuurkundige achtergrond in ieder geval wel een beetje helpen. Maar ik snap al hoe het hier werkt. je mag alleen helpen als je alles van iets weet. Als je ook maar 1 ding niet weet, mag je gelijk niet reageren.

En lol@ die trieste opmerkingen over neuken.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 17/04/2014 01:32

Jouw natuurkundige achtergrond zien we op je profielfoto. Later zul je dit begrijpen.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 17/04/2014 06:55

Ik snap hem nu al, mongool.
Datum: 17/04/2014 07:01

Nou nou

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Purple John
Datum: 17/04/2014 07:27

Quote:
"kifashbangbang matie"

Ik snap hem nu al, mongool.

En zo leren we iedere dag weer wat bij.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Gepost door: Zilty
Datum: 17/04/2014 08:42

Quote:
"kifashbangbang matie"
Misschien kan ik met mijn natuurkundige achtergrond

LOL. klappend

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Da Vinci
Datum: 17/04/2014 09:29

Quote:
"kifashbangbang matie"

Misschien kan ik met mijn natuurkundige achtergrond in ieder geval wel een beetje helpen. Maar ik snap al hoe het hier werkt. je mag alleen helpen als je alles van iets weet. Als je ook maar 1 ding niet weet, mag je gelijk niet reageren.

Bijzonder hoe je het probleem open en bloot legt maar het zelf nog niet ziet. Ik ga nog n keer een poging doen en dan kap ik er ook mee:
Je geeft zelf aan dat je 0 ervaring hebt en als volgt geef je een advies dat nergens op slaat, hiermee zet je mensen op het verkeerde spoor. Daar word je dan terecht op gewezen, maar ipv toe te geven dat je fout hebt ga je een natuurkundige achtergrond in de strijd gooien om toch nog enige waarde aan je opmerking toe te kennen. De opmerking blijft fout en hoe langer je 'm verdedigt hoe meer je laat blijken dat je er geen hol van snapt. Gewoon niet doen dus.

Het is verder goed te zien dat je eindelijk een beetje gaat snappen hoe het werkt; aan foute antwoorden hebben we niks dus die kan je beter voor je houden. Reageren is altijd toegestaan overigens, maar doe dat vooral niet inhoudelijk als je geen verstand van zaken hebt.

Verder ben ik wel benieuwd wat je met je 'natuurkundige achtergrond' bedoelt. Doel je dan op de 2,5 jaar natuurkunde die je op de Havo hebt gehad? ROTFL

Hier had uw advertentie kunnen staan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2014 09:30 door Da Vinci.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Combineer Mesa speakerkasten...bijlage
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 17/04/2014 10:28

Quote:
Zilty
Vincent vergist zich in zijn interpretatie van de tekst. Twee 8 ohm speaker in paralel aangesloten maken 4 ohm, maar twee aparte cabs van 8 ohm kun je gewoon op 2 aparte 8 ohm uitgangen aansluiten.

Wat je zegt klinkt logisch, waarde Zilt, maar kijk eens naar de manual van Mesa, het staat er toch echt:

Ik vind het ook verwarrend, maar blijkbaar moet dit met een Dual Rectifier top wel degelijk zo.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 17/04/2014 11:37

eh ja, I stand corrected. Vreemde labeling. Maar mesa's zijn ook gewoon een beetje vreemde amps, tenminste, het durde bij mij een hel tijd voordat ik hem 'snapte'.

Sorry vincent (ik vond het al een beetje raar, je zit er niet vaak naast blij )

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 17/04/2014 12:18

Quote:
"Vincent van Haperen"

Zilty
Vincent vergist zich in zijn interpretatie van de tekst. Twee 8 ohm speaker in paralel aangesloten maken 4 ohm, maar twee aparte cabs van 8 ohm kun je gewoon op 2 aparte 8 ohm uitgangen aansluiten.

Wat je zegt klinkt logisch, waarde Zilt, maar kijk eens naar de manual van Mesa, het staat er toch echt:

[attachment 20569 2x8ohmcabsaansluitenop4ohmouts.jpg]

Ik vind het ook verwarrend, maar blijkbaar moet dit met een Dual Rectifier top wel degelijk zo.

Dat zei ik toch. En enkele speaker zou op 8 ohm kunnen ja, maar sluit je er twee aan moet je het omage delen door twee ongeacht speakerkasttype.
Je kan niet 2x (1x12) op een 2x12 combo aansluiten, zonder de inpandige speakers af te sluiten van de combo. 1x(2x12) of 1x(4x12) wel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2014 12:20 door ==X@LeX==.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Combineer Mesa speakerkasten...
Datum: 17/04/2014 12:22

Quote:
Zilty

eh ja, I stand corrected. Vreemde labeling. Maar mesa's zijn ook gewoon een beetje vreemde amps, tenminste, het durde bij mij een hel tijd voordat ik hem 'snapte'.

Sorry vincent (ik vond het al een beetje raar, je zit er niet vaak naast blij )

Geen probleem uiteraard. Nogmaals: ik vind het ook raar. Overigens zou het volgens die manual niet uitmaken als je het doet zoals jij zegt. Het is dan wel een mismatch, maar niet onveilig.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Combineer Mesa speakerkasten...
Datum: 17/04/2014 12:24

Quote:
==X@LeX==

Vincent van Haperen
Zilty

Dat zei ik toch. En enkele speaker zou op 8 ohm kunnen ja, maar sluit je er twee aan moet je het omage delen door twee ongeacht speakerkasttype.
Je kan niet 2x (1x12) op een 2x12 combo aansluiten, zonder de inpandige speakers af te sluiten van de combo. 1x(2x12) of 1x(4x12) wel.

Klopt. En toch denk ik dat veel mensen hier de fout in gaan.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Combineer Mesa speakerkasten...bijlage
Datum: 17/04/2014 15:42

Even naar het schema kijken helpt vaak:

De twee 4 ohms aansluitingen blijken simpelweg seriele aansluitingen op de zelfde uitgang. Merk ook op dat de andere uitgang op het schema met "8-16 ohm" gemarkeerd is.

Onfortuinlijkerwijs heb ik mijn natuurkundestudie na een paar jaar afgebroken en dus mis ik een solide natuurkundige achtergrond, anders had ik er iets meer over kunnen zeggen.

Wat ik wel zeker weet is dat wie nu nog 1 keer het woord "ohmage" gebruikt een paar flinke petsen gaat krijgen. Het juiste woord hier is "Impedantie".

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2014 15:43 door Rob de Jong.
Datum: 17/04/2014 15:50

Quote:
"Rob de Jong"

Even naar het schema kijken helpt vaak:

[attachment 20571 dualrec2.gif]

De twee 4 ohms aansluitingen blijken simpelweg seriele aansluitingen op de zelfde uitgang. Merk ook op dat de andere uitgang op het schema met "8-16 ohm" gemarkeerd is.

Onfortuinlijkerwijs heb ik mijn natuurkundestudie na een paar jaar afgebroken en dus mis ik een solide natuurkundige achtergrond, anders had ik er iets meer over kunnen zeggen.

Wat ik wel zeker weet is dat wie nu nog 1 keer het woord "ohmage" gebruikt een paar flinke petsen gaat krijgen. Het juiste woord hier is "Impedantie".
ROTFL

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 17/04/2014 17:06

Quote:
"Vincent van Haperen"

Zilty

Die ingangen zijn minimale impedatie-waarden.
Datum: 17/04/2014 17:08

Quote:
"Da Vinci"

kifashbangbang matie

Verder ben ik wel benieuwd wat je met je 'natuurkundige achtergrond' bedoelt. Doel je dan op de 2,5 jaar natuurkunde die je op de Havo hebt gehad? ROTFL
Nee, ik ben zendamateur. Daar heb ik een examen ingelegd en daarbij komt veel elektriciteit aan te pas...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2014 17:08 door kifashbangbang matie.
Datum: 17/04/2014 17:09

Ingangen? blij

Datum: 17/04/2014 17:10

Quote:
"Rob de Jong"

Ingangen? blij
belerend
Gepost door: Da Vinci
Datum: 17/04/2014 17:13

Quote:
"kifashbangbang matie"

ik ben zendamateur.

het was me al opgevallen dat je over het algemeen alleen op "zenden" staat ja knipoog

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 17/04/2014 19:01

ohmage ohmage ohmage ohmage ohmage ohmage ohmage
Datum: 17/04/2014 21:07

Deng deng deng deng beng pats boem kledder knal.

Zo! Je vroeg er ook om.

Datum: 17/04/2014 22:29

Quote:
"kifashbangbang matie"

Da Vinci
kifashbangbang matie

Nee, ik ben zendamateur. Daar heb ik een examen ingelegd en daarbij komt veel elektriciteit aan te pas...

It just keeps getting better.

Maar een zeldzame combinatie van eerlijkheid en zelfoverschatting, meestal liegen mensen met een narcistische stoornis.

Een mismatch is nooit zo heel erg. je buizen slijten wat sneller zegt men. Er gaat niks kapot. Frans zal er vast meer van weten.

En Rob, gitaristen lezen geen schema's. Duh.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Roel
Datum: 17/04/2014 23:40

Ik heb ook natuurkunde gehad op de middelbare school. Oh, en straks op het MBO ook weer trouwens, natuurkunde.
Heb ik dan een natuurkundige voor- n achtergrond?

Over een mismatch gesproken, ergens in het productieproces van Liam zal dat wel het geval zijn geweest.
Datum: 18/04/2014 07:32

Quote:
Roel

Ik heb ook natuurkunde gehad op de middelbare school. Oh, en straks op het MBO ook weer trouwens, natuurkunde.
Heb ik dan een natuurkundige voor- n achtergrond?

Over een mismatch gesproken, ergens in het productieproces van Liam zal dat wel het geval zijn geweest.
Je weet dat een zendamateur een legit achtergrond is? Je moet er examen in afleggen. Een zielige vmbo-t natuurkunde achtergrond is niks.
Datum: 18/04/2014 08:23

Quote:
"kifashbangbang matie"

Met nadruk op "amateur".
Een examen inleggen met veel elektriciteit, wat is dat?
Datum: 18/04/2014 09:19

Quote:
"kifashbangbang matie"

Je weet dat een zendamateur een legit achtergrond is? Je moet er examen in afleggen.

Voor kassa juffrouw bij de HEMA moet je ook een examen afleggen...

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 18/04/2014 10:33

Quote:
Zilty

kifashbangbang matie
Je weet dat een zendamateur een legit achtergrond is? Je moet er examen in afleggen.

Maar daar komt geen elektriciteit aan te pas. Wel blijven opletten he heel erg blij

Niks
Datum: 18/04/2014 11:02

Quote:
"Roberto sin-o"

Zilty
kifashbangbang matie

Maar daar komt geen elektriciteit aan te pas. Wel blijven opletten he heel erg blij

Je wordt oud hoor, tegenwoordig zijn kassa's elektronisch. blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Scheuren berichtRe: Combineer Mesa speakerkasten...
Gepost door: Jord
Datum: 18/04/2014 11:02

Quote:
"Roberto sin-o"

Zilty
kifashbangbang matie

Hoho, die kassa's van tegenwoordig zijn behoorlijke elektrisch! En ze verkopen bij de HEMA ook elektrische fietslampjes!

Don't you mess with the HEMA kassa-dames! woedend

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 18/04/2014 11:22

I stand corrected! Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. knipoog

Niks
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Volgende Huidige pagina: 2 van 4

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen