Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Fender stratocaster mex berichtRuis opnemen usb mixer
Gepost door: KoosBeelen
Datum: 23/04/2014 14:55

Hallo allemaal,

sinds kort heb ik een usb mixer gekocht van Behringer (Behringer XENYX q1202USB). Deze heb ik op de computer aangesloten maar als ik opneem hoor ik een hele sterke ruis er in zitten. Heeft dit te maken met dat ik niet op een geaard stopcontact speel of zit dat anders?}

Als jullie mij zouden kunnen helpen, graag blij

grt,

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2014 14:58 door KoosBeelen.
Fender stratocaster mex berichtRe: Ruis opnemen usb mixer
Datum: 23/04/2014 14:57

oh trouwens,

de ruis hoor ik ook heel zacht door mijn speakers heen, maar als ik aan het opnemen ben hoor ik het heel erg, en dat maakt gewoon hele slechte opnames. Denk dat het wel een belangrijk detail is in mijn probleem
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Ruis opnemen usb mixer
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 23/04/2014 15:04

Dag Koos,

Helaas is dat niet heel makkelijk te zeggen. Ruis kan op zo'n beetje alle plekken van je audioketen de kop opsteken, en het kan ook nog zo zijn dat het een optelsom is van verschillende kleine beetjes ruis die samen de spuigaten uitlopen.

Je komt er het snelst achter als je om de beurt delen van de keten weghaalt en toevoegt en het verschil beluistert.

Het beste doe je dit van achter naar voren. Dus eerst alleen naar je versterker en speakers luisteren met alle inputs losgekoppeld. Ruist dit helemaal niet? Dan je mixer aansluiten, zonder iets erin, faders dicht. Ruist dit? Niet? Dan faders open, niks in de inputs? Ruist dit? Enzovoort.

Probeer, als er iets ruist, eens om wat apparaten te verplaatsen. Soms staat er iets in de buurt dat ruis of brom veroorzaakt. Ook kun je proberen een ander stopcontact of kabel te proberen. Of een andere gitaar.

Wat misschien ook helpt, is een korte opname van de ruis aan ons te laten horen. Misschien herkent iemand het type ruis.

Succes.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Ruis opnemen usb mixer
Gepost door: Frans Princen
Datum: 24/04/2014 08:45

wat gebruik je als geluidskaart in je computer....
Datum: 24/04/2014 13:29

Quote:
"Frans Princen"

wat gebruik je als geluidskaart in je computer....

hoe bedoel je precies verward

Ik doe de mixer gewoon in mijn usb 3.0. Nieuwe drivers heb ik ook al op de computer gezet. Bedoel je zoiets? Of zit ik er totaal naast?

...

ik denk het tweede :P
Datum: 24/04/2014 13:30

Quote:
"Vincent van Haperen"

Dag Koos,

Helaas is dat niet heel makkelijk te zeggen. Ruis kan op zo'n beetje alle plekken van je audioketen de kop opsteken, en het kan ook nog zo zijn dat het een optelsom is van verschillende kleine beetjes ruis die samen de spuigaten uitlopen.

Je komt er het snelst achter als je om de beurt delen van de keten weghaalt en toevoegt en het verschil beluistert.

Het beste doe je dit van achter naar voren. Dus eerst alleen naar je versterker en speakers luisteren met alle inputs losgekoppeld. Ruist dit helemaal niet? Dan je mixer aansluiten, zonder iets erin, faders dicht. Ruist dit? Niet? Dan faders open, niks in de inputs? Ruist dit? Enzovoort.

Probeer, als er iets ruist, eens om wat apparaten te verplaatsen. Soms staat er iets in de buurt dat ruis of brom veroorzaakt. Ook kun je proberen een ander stopcontact of kabel te proberen. Of een andere gitaar.

Wat misschien ook helpt, is een korte opname van de ruis aan ons te laten horen. Misschien herkent iemand het type ruis.

Succes.

Super uitleg, ga het allemaal even zo bekijken. Ik moet alleen ff kijken hoe ik die ruis hier kan uploaden. Maar dat komt wel goed. desnoods via youtube.

Dankuwel blij
Gepost door: Frans Princen
Datum: 24/04/2014 15:56

audio interface(geluidskaart) zit dus in je mixer.

je zegt dat je de mixer op je usb 3.0 aansluiting van je pc hebt aangesloten maar ik denk dat daar het probleem ontstaat, volgens mij heeft je mixer een USB 2.0 uitgang.

De 3.0 is een blauwe en de 2.0 een zwarte, probeer de mixer daar eens op aan te sluiten.
Datum: 28/04/2014 11:12

Mijn speakers gaan ruizen zodra ik de mixer via USB aansluit. Dit is zo bij de USB 2.0 als bij de USB 3.0
Gepost door: Zilty
Datum: 28/04/2014 11:55

BEhringer staat bekend om z;n ruis. Wat ik het eerste zou controleren: draai het outputvolume helemaal dicht: nog steeds ruis? JE interface

Dan output volume opendraaien, input volume (van alle ingangen met een voorversterker dicht draaien. Ik denk dat nu je ruis issue weg gaat. Gaat het niet weg? Alle ander input mogelijkheden muten. etc

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 28/04/2014 16:56

Kun je de ruis eens laten horen? Is het digitale ruis of analoge?

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen