Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichteen nieuwe versterker
Gepost door: Joey Centiago
Datum: 09/05/2014 05:31

Hoi,

Mijn naam is Joey Centiago en ik ben op zoek naar een akoestische gitaarversterker.
De versterker moet specifiek gemaakt zijn voor akoestische gitaren.
Mijn budget is ongeveer 300 a 325 euro.
Ik ben op zoek naar een versterker die goed, clean en natuurlijk klinkt.

De versterkers die ik zelf heb gevonden.

1. Behringer ACX 1800
2. Ibanez Troubadour t80
3. Fishman loudbox mini
4. Fender acoustonic 90
5. Marshall AS50D

Video's om het geluid van deze te checken.

Behringer ACX 1800

Ibanez Troubadour t80

Fishman loudbox mini

Fender acoustonic 90

Marshall AS50D

Mijn broer die mij hiermee helpt zegt dat de video's gemaakt zijn door verschillende

gitaristen en verschillende gitaren, dus zal het niet perfect te vergelijken zijn.
Maar goed, in ieder geval een beetje een idee van hoe ze klinken.
Hoor graag wat jullie ervan vinden.
Mijn broer vind de Fishman erg goed, ook omdat die natuurlijker klinkt dan de andere en

hij vind de Marshall goed, maar wel minder dan de Fishman.

Mijn vragen:

1. Is 50 watt genoeg om het volume clean te houden als ik het volume zo zet dat het wat

harder klinkt dan het akoestische volume van mijn staalsnarige gitaar? (mijn broer zegt

hoe meer watt des te langer die clean klinkt als je het volume hoger zet.

2. Heeft iemand ervaring met 1 van deze versterkers, ik hoor graag wat je ervan vond.

3. Kent iemand een versterker die niet in mijn lijst staat, maar ik wel zou moeten

meenemen in gedachten. Als die ook aan mijn wensen voldoet (Goed klinkend, clean en

natuurlijk)
berichtRe: een nieuwe versterker
Gepost door: Purple John
Datum: 09/05/2014 07:34

Hoi Joey,

Je kunt niet echt van filmpjes uitgaan, maar dat zul je zelf ook wel begrijpen. Je zult toch echt naar de winkel moeten en blabla. Ik heb de Behringer gehad. Wordt vaak lacherig gedaan over dit budgetmerk maar ik vond het een prima versterker voor het geld met veel mogelijkheden. Alleen wel aan de zware kant. Ik speel nu over een AER wat buiten je budget ligt, tenzij de overweegt om tweedehands te gaan. Hij staat qua geluid in ieder geval boven je lijstje.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: een nieuwe versterker
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 09/05/2014 08:32

Behringer klinkt inderdaad soms best goed, hoewel ik deze versterker persoonlijk niet ken. Dat het goedkoop is ligt vaak voor een groot deel aan de stevigheid van de constructie. Mocht je er niet teveel mee slepen en voorzichtig doen met de knopjes enzo, hoeft dat geen probleem te zijn.

Alle versterkers zullen genoeg vermogen hebben om boven je akoestische geluid uit te komen. Wat je niet schrijft is waarvoor je het wil gebruiken. Thuis? Op straat? In kroegen? Stadions? knipoog

Je broer klinkt als iemand met nuttige tips. Wel is het zo dat wat hij zegt over dat versterkers cleaner blijven als ze veel vermogen hebben vooral opgaat voor buizenversterkers voor elektrische gitaar. Versterkers speciaal bedoeld voor akoestisch zijn over het algemeen transistorversterkers speciaal bedoeld voor cleane weergave, ook als je ze hard zet.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Joey Centiago
Datum: 09/05/2014 09:27

De speel situatie is vooral thuis om mooier geluid te krijgen uit mijn gitaar en af en toe een jam met een bassist en een paar vocalisten.
Gepost door: ron smit
Datum: 09/05/2014 11:04

Op het ene filmpje staat een amateur met een valse gitaar, op de andere een prof met twee versterkers en prachtig opgenomen. Totaal onvergelijkbaar.
Je moet echt uitproberen in de winkel en niet op die filmpjes afgaan.
Gepost door: R'Oha
Datum: 09/05/2014 12:45

Quote:
Joey Centiago

(...) vooral thuis om mooier geluid te krijgen uit mijn gitaar (...)

Een versterker is om te versterken.

In het geval van een akoestische gitaar geldt: het mooiste gitaargeluid krijg je door hem helemaal niet te versterken. Dus als het daar om gaat .....

"Waar is de opener?", sprak de dichter

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2014 11:26 door R'Oha.
Gepost door: Chahid
Datum: 09/05/2014 23:28

Mischien kan je ook eens naar Blackstar amps kijken. Ik heb zelf een Blackstar HT Club 40 watt en de clean tone is geweldig.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: een nieuwe versterker
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 10/05/2014 10:21

Quote:
Chahid

Mischien kan je ook eens naar Blackstar amps kijken. Ik heb zelf een Blackstar HT Club 40 watt en de clean tone is geweldig.

Dat zijn heel mooie versterkers, maar die zou ik persoonlijk niet aanraden voor een akoestische gitaar, tenzij je specifiek op zoek bent naar een geluid dat tussen akoestisch en elektrisch in zit.

Vanwege het flinke vermogen zal hij op het benodigde volume waarschijnlijk weliswaar min of meer clean blijven, maar de klank is niet zo vlak/ongekleurd als een speciaal voor akoestisch bedoelde amp. Je merkt dit vooral aan minder tophoog en minder volle/natuurlijke basweergave.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Wim swingt als een trein... berichtRe: een nieuwe versterker
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 19/05/2014 07:42

Als je echt een wereldgeluid wilt hebben: ga voor de AER. idd Duurder dan de anderen, maar tweedehands zeker te vinden, of je spaart ietsie door...

(Zou ik er meteen een Godin Multiac Grand Concert bij doen... heel erg blij)

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 19/05/2014 09:54

Quote:
R'Oha
het mooiste gitaar krijg je door hem helemaal niet te versterken. Dus als het daar om gaat .....
dat inderdaad, voor de rest AER compact classic pro, ik heb em zelf ook. Ver buiten je budget? neu.. 2e hands krijg je ze bijna achter je aan gesmeten...
Scheuren berichtRe: een nieuwe versterker
Gepost door: Jord
Datum: 21/05/2014 13:45

Van wat ik heb gehoord aan akoestische versterkers, zou ik zeggen:

+2 AER
+1 Fishman

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen