Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtDistortion voor een 5W buizen ampje.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/05/2014 12:15

Hallo.

Ben hier lang niet geweest, maar wel wat meegelezen hier en daar. Alles goed met iedereen?
Voor opnames gebruik ik een Bugera 5W, class A combootje. Nu nog door een 8 Inch speaker, maar wil een 12 inch kast eraan hangen. En een overdrive/distortion pedaal. Nu heb ik mijn ogen en oren laten vallen op de ordinaire Rat van Pro Co. Maar ook op een TS9 van Ibanez. Zouden zulke pedalen goed tot hun recht komen met ampjes van 5W?
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Distortion voor een 5W buizen ampje.
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 16/05/2014 16:18

Ja dat lijkt me wel. Beide pedalen werken naar mijn ervaring goed met zowel cleane als al crunchy ingestelde buizenversterkers.
Dat lijkt me hier het belangrijkste criterium omdat 5w vaak niet veel headroom levert.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Distortion voor een 5W buizen ampje.
Datum: 16/05/2014 22:08

Ok, bedankt. Ga ik die eens testen. Misschien nog meer pedalen die het goed doen op kleine amps?
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Distortion voor een 5W buizen ampje.
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 17/05/2014 19:06

Ik denk dat de meesten wel zouden moeten klinken. Gewoon proberen fenk ik. Als je toch gaat ...

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Distortion voor een 5W buizen ampje.
Datum: 18/05/2014 11:50

Digitech Bad Monkey is een veel goedkopere TS-9 "clone", die wil je misschien ook even proberen. Ik heb hem zelf ook maar ik gebruik hem alleen als boost. Ik heb ook een bugera maar dan een v22.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen