Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtRaar versterker probleem
Gepost door: gus
Datum: 14/06/2014 14:42

Hey allemaal,

Ik heb al een tijdje een Engl Blackmore maar sinds het afgelopen jaar heeft hij een vreem mankement. Als ik op distortion speelt komt het soms voor dat het geluid bijna helemaal uitvalt, je hoort alleen nog een zacht gestoord geluid (een beetje als een radio die geen signaal ontvangt) voor een 10 a 20 tal seconden. Daarma doet hij het gewoon weer.

Het probleem is dat het maar heel zelden gebeurt; soms gaat er een week voorbij dat hij het gewoon helemaal goed doet. Ik had hem al naar een reperateur gebracht en die kom niks vinden, mede ook omdat hij hem de hele dag aan had laten staan maar het probleem dus niet gebeurde.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Het irritante is dat het maar zo zelden gebeurt dat het moeilijk aan anderen is om te laten horen.

Ik hoop dat jullie misschien ideeen hebben,

Groet Gus!
berichtRe: Raar versterker probleem
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/06/2014 14:59

Ik denk dat je een scheurtje in een printplaat hebt zitten, waardoor er af en toe te weinig contact is. Laat de amp even checken door een technicus.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/06/2014 15:38

Ik had dat ook met mijn bugera V22. Het lijkt tenminste heel erg op wat jij omschrijft. Gebeurde bij mij ook heel zelden. Heb toen de pre-amp buizen verwisseld en het probleem is sindsdien niet meer teruggekomen.

Ik weet niet of het vervangen van de pre-amp buizen bij jou ook werkt. Ik had al eerder een mankement met de footswitch dat zichzelf op een gegeven moment oploste. Dus ik weet niet of het aan die pre-amp buizen lag of dat het gewoon toeval was dat, vlak nadat ik ze had vervangen, het probleem was opgelost.
Gepost door: Frans
Datum: 20/06/2014 10:28

Quote:
gus

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Het irritante is dat het maar zo zelden gebeurt dat het moeilijk aan anderen is om te laten horen.

Ik hoop dat jullie misschien ideeen hebben,

Groet Gus!

Dat idee heb ik zeker. Waarschijnlijk zit het in de fxloop. Komt veel voor en kan de gekste problemen geven. Ik schat zo dat je de fxloop nooit gebruikt en de amp nauwelijks vervoerd. Dan is de kans op dit verschijnsel namelijk het grootst. Nadeel van zo'n klacht is dat hij eerst aangetoond moet kunnen worden voor je met zekerheid kan zeggen dat het is opgelost. Dit verschijnsel is niet merkgebonden en kan zich bij iedere amp voordoen. Kom je er niet uit kom je er maar mee langs.

Frans.
[www.amps-unlimited.nl]
Gepost door: Da Vinci
Datum: 20/06/2014 11:08

Quote:
Frans

Waarschijnlijk zit het in de fxloop. Komt veel voor en kan de gekste problemen geven. Ik schat zo dat je de fxloop nooit gebruikt en de amp nauwelijks vervoerd. Dan is de kans op dit verschijnsel namelijk het grootst.

Is dat sarcastisch bedoeld? gek

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Frans
Datum: 06/07/2014 22:06

Quote:
"Da Vinci"

Frans
Waarschijnlijk zit het in de fxloop. Komt veel voor en kan de gekste problemen geven. Ik schat zo dat je de fxloop nooit gebruikt en de amp nauwelijks vervoerd. Dan is de kans op dit verschijnsel namelijk het grootst.

Is dat sarcastisch bedoeld? gek

Nee, zeker niet. Mensen die dergelijke vragen stellen zitten echt met hun probleem en maken zich daar zorgen over. Sarcasme is dan niet op zijn plaats.

Frans.
[www.amps-unlimited.nl]
Gepost door: Da Vinci
Datum: 06/07/2014 22:23

Dat is op dit forum nog nooit voor iemand een reden geweest om zich in te houden knipoog

Maar ik ben dan heel benieuwd waarom juist het niet gebruiken en vervoeren meer kans op problemen geeft.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Raar versterker probleem
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 07/07/2014 10:53

Quote:
"Da Vinci"

Dat is op dit forum nog nooit voor iemand een reden geweest om zich in te houden knipoog

Maar ik ben dan heel benieuwd waarom juist het niet gebruiken en vervoeren meer kans op problemen geeft.

Ik ook. Zonder sarcasme knipoog
Troep en trilling, lijkt me dan, maar hoe precies. ?

Ongenode Gaste
Woods on Fire

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen