Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
cort g250 berichtWahwah met goede prijs-kwaliteitverhouding
Gepost door: mark
Datum: 14/08/2014 15:49

Beste gitaristen,

Als Hendrix fan en hobby gitarist, mag een wah wah natuurlijk niet ontbreken in mijn uitrusting. Ik heb echter totaal geen ervaring met wah wah's en eigenlijk ook niet met effectpedalen in het algemeen. Tot nu toe heb ik alleen gebruik gemaakt van ingebouwde effecten in mijn versterker (yamaha thr10) en een behringer v amp.

Ik ben geen toonpurist en ben verder ook niet merkgeil, het perfecte Hendrix geluid streef ik dan ook absoluut niet na, maar wil natuurlijk niet met een stukje speelgoed thuiskomen dat na een week op zolder beland.

Uiteraard zal persoonlijke smaak een grote invloed hebben. Volgende week ga ik naar thomann in Duitsland om wat pedalen uit te proberen. Ik ga echter liever goed informeert op pad. Hebben jullie tips waar ik op moet letten tijdens het uitzoeken van een pedaal dat bij me past?

Zo hoorde ik bijvoorbeeld dat wah wah's nogal de neiging hebben om de tone uit je gitaar te zuigen?

Alle ervaringen en tips zijn welkom!
berichtRe: Wahwah met goede prijs-kwaliteitverhouding
Gepost door: Da Vinci
Datum: 14/08/2014 16:14

Je hebt nogal wat verschillen wah's. De meest bekende is volgens mij wel de Dunlop Cry Baby. Op de site van Dunlop staat dat die oa. gebruikt is door Jimi. Echter zijn er nogal wat aangepaste versies op de markt, waaronder ook een Jimi Hendrix uitvoering (de JH-1), een Slash versie, een Zakk Wylde versie en noem maar op. Op de site van Dunlop kan je er vast wel wat meer info over vinden.