Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtBOSS GT-100 volume output patches
Gepost door: Irene
Datum: 04/09/2014 19:05

Hoi allemaal,

Ik heb nu een tijdje de BOSS GT-100. Ik wil eigenlijk zorgen dat alle gemaakte patches hetzelfde uitvoer volume hebben. Dit handmatig instellen is lastig omdat je dat dan op gehoor doet, wat tot nu toe niet echt goed blijkt te werken. Ik kan het zelf niet vinden, maar weet iemand of er toevallig een optie op zit waarmee dit via het apparaat gaat? Een speciale instelling die ik dan in elke patch gelijk kan zetten.

Ik hoop dat iemand het weet blij

Groetjes,
Irene
berichtRe: BOSS GT-100 volume output patches
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 04/09/2014 21:08

Nope, dat is handwerk. Het "volume" is altijd subjectief, dus je zult er naar moeten luisteren en dan de juiste keuze instellen.

Ik heb (met een GT8) altijd met hetzelfde probleem geworsteld, en in live situaties soms nog ter plekke iets bij moeten regelen, afhankelijk van de accoustiek van de zaal.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Richard
Datum: 04/09/2014 21:56

Je kan het m.b.v. een VU meter aardig op hetzelfde niveau krijgen.
Deze zitten vaak ergens in je opname software, maar je kunt ook een oude cassetterecorder op je GT8 aansluiten en op de stand "Rec" zetten.
Je zult merken dat cleane sounds op het gehoor zachter klinken dan de "overdrive" sounds.

Succes
Gepost door: Irene
Datum: 04/09/2014 22:34

Hoi! Dank voor jullie bericht! Ok, ik ga het wel even proberen via de software, dat is altijd de moeite van het proberen waard!
Gepost door: ron smit
Datum: 05/09/2014 00:24

Inderdaad bijdraaien en afstellen tijdens het spelen. Tijdens optredens bedien ik de volumeknop van mijn GT10 met mijn voet. Dat gaat erg makkelijk.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 05/09/2014 01:42

Yep, dat deed ik bij de GT8 ook, werkt beter dan alle andere grappen. Knetterde ook altijd wel fijn in een solo waar ik de Wah gebruikte en dus het volume van de patch op maximaal had staan blij

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen