Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
jtm 1.JPG 39.1 KB open | download Rob van den Berg 01/11/2014 Bericht lezen
jtm 2.JPG 30.9 KB open | download Rob van den Berg 01/11/2014 Bericht lezen
My Gear berichtGoede vintage versterker voor weing geld
Gepost door: Rob van den Berg
Datum: 01/11/2014 17:03

Voor collega's die een vette vintage sound zoeken, heb ik een tip. In de jaren '93/94 bouwde Marshall de JTM 60 in een aantal uitvoeringen. Die bleken een oververhittingsprobleem te hebben en zijn daardoor snel uit productie genomen. Van alle Marshall combo's heeft de JTM 60, met name de 612 met 2 schitterende Herritage G12 speakers een onverwacht goed geluid. Zeker het clean kanaal is echt robuust. Het overdrive kanaal vind ik minder voor een Fender Stratocaster, maar perfect voor bijvoorbeeld een Les Paul.
Waarom vertel ik dit allemaal ? Deze versterkers doen maar 300,- tot 400,- en dat is erg weinig voor zulk goed geluid. Als je er een te koop ziet, ga hem beluisteren, je zult verrast zijn. Ook de JTM 30 klinkt puik, maar die is meer voor thuis. Als je er een koopt kan ik je laten zien hoe je het oververhittingsprobleem verhelpt.

Weinig pech is al veel geluk.
berichtRe: Goede vintage versterker voor weing geld
Gepost door: Rob
Datum: 01/11/2014 18:42

Ik wil er geen kopen maar ben wel benieuwd naar jouw oplossing voor het oververhittingsprobleem.
My Gear berichtRe: Goede vintage versterker voor weing geldbijlage
Gepost door: Rob van den Berg
Datum: 01/11/2014 20:30

Hoi Rob,

Ik gebruik 17 laags isolatiefolie, die gebruikt wordt om vloeibaar aardgas tanks (LNG) te isoleren. Op die manier kan de hitte niet het circuit in. Werkt al 2 jaar onder vele omstandigheden.

Weinig pech is al veel geluk.

Gepost door: Richard
Datum: 02/11/2014 09:32

Dikke aluminium plaat (3mm) op afstandsbusjes tussen de buizen en het chassis geeft ongeveer een zelfde resultaat.
Gepost door: Rob
Datum: 02/11/2014 10:48

Bedankt voor de uitleg heren!
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 02/11/2014 13:22

Of, dare I say it, de TX-2301A modificatie. Kost wel even paar uur tijd, maar dan heb je ook wat.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Wim swingt als een trein... berichtRe: Goede vintage versterker voor weing geld
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 28/11/2014 16:40

Comp. ventilatortje?

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen