Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtRuis door pedalen en pedalen aansluiten
Gepost door: Hans
Datum: 21/02/2015 17:57

Dag,

Ik heb gisteren mijn Electro harmonix memory boy en mijn korg stempedaaltje gekregen.
Gisteren had ik de memory boy getest, maar ik merkte al snel dat er veel ruis ontstond wanneer de pedaal aanstond. Hoe komt dit?
Kabels heb ik al getest, die zijn in orde..

Graag zou ik ook al mijn pedaaltjes met elkaar verbinden, maar ik heb niet echt een idee hoe ik daar aan moet beginnen/welke volgorde het beste is (ik heb een tc electronic reverb, de memory boy en de korg tuner). En kan ik voor alle pedalen ook één adapter gebruiken?

Alvast bedankt!
berichtRe: Ruis door pedalen en pedalen aansluiten
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 22/02/2015 16:06

Ruis kan aan veel zaken liggen. Kabels, voeding, interferentie van verschillende pedalen met elkaar etc.

I zou je reverb op het laatst gooien na je delay. Tuner als eerste.
Datum: 14/03/2015 13:11

Quote:
==X@LeX==

Ruis kan aan veel zaken liggen. Kabels, voeding, interferentie van verschillende pedalen met elkaar etc.

I zou je reverb op het laatst gooien na je delay. Tuner als eerste.

merci voor de tip!
ik heb de kabels geprobeerd + de volgorde maar niets kan het verminderen
ook als ik mijn memory boy aanzet maakt hij een fel geluid..
mss iets met de pedaal zelf?
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 19/03/2015 14:51

Wat gebruik je voor stroomvoorziening dan?
Als mogelijk. Gebruik eens een batterij. Lost dat het op?

Vaak liggen zulke dingen aan brakke voedingen. Probeer eens een andere 9V voeding

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 19/03/2015 22:28

Quote:
"Henkie (PC)"

Wat gebruik je voor stroomvoorziening dan?
Als mogelijk. Gebruik eens een batterij. Lost dat het op?

Vaak liggen zulke dingen aan brakke voedingen. Probeer eens een andere 9V voeding

Ik gebruik de adapter die meegeleverd was met mijn memory boy en voor de rest batterijen.. normaal moet deze adapter in orde zijn?
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 20/03/2015 08:39

Hmm, in principe moet die wel goed zijn. Maar ze ook nog eens gevoelig zijn voor wat er nog meer aan het stopcontact hangt (sommige adapters weer meer dan andere). Als er op dezelfde stroomgroep bijvoorbeeld een dimbare lamp of een laptop aan hangt hoor je dat soort dingen al snel terug.

Ik heb zelf een memory boy gehad en had daar niet veel problemen mee met ruis. Het moet dus mogelijk zijn.
Probeer een andere groep. Een waar niet veel aan hangt in huis.

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 22/03/2015 16:12

Quote:
"Henkie (PC)"

Hmm, in principe moet die wel goed zijn. Maar ze ook nog eens gevoelig zijn voor wat er nog meer aan het stopcontact hangt (sommige adapters weer meer dan andere). Als er op dezelfde stroomgroep bijvoorbeeld een dimbare lamp of een laptop aan hangt hoor je dat soort dingen al snel terug.

Ik heb zelf een memory boy gehad en had daar niet veel problemen mee met ruis. Het moet dus mogelijk zijn.
Probeer een andere groep. Een waar niet veel aan hangt in huis.
Ik had in het begin wel een adapter gebruikt die werken op mijn andere pedalen maar dat gaf een erge brom.. zou het kunnen dat er iets is misgegaan in het pedaaltje zelf? ik had toen meteen mijn versterker uitgezet toen ik dat hoorde

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2015 16:13 door Hans.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen