Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtProbleem met pedalboard (extreem stil)
Gepost door: ken de lil
Datum: 23/03/2015 01:31

Ik ga eerst even de situatie schetsen :
Fender strat --> Electro harmonix nano switchblade --> Boss TU3 --> TC helicon voicelive play gtx --> dunlop MC404 wah met mxr boost ingebouwd--> VOX flat 4 boost --> Electro harmonix nano doctor Q --> Digitech polara reverb --> Digitech JamMan Express XT --> Blackstar HT-100 head --> Hughes and kettner 4x12 V30

Bij deze setup is mijn gitaar extreem stil , ik moet mijn head bijna op 3/4 openzetten voor iets te kunnen horen.
Echter als ik de looper inschakel is het volume opnieuw zo goed als normaal. De loop is normaal qua volume maar ook de solos die ik erover speel zijn dan opeens ongeveer normaal kwa volume (iets stiller dus nog steeds niet perfect)

Iemand een idee?
berichtRe: Probleem met pedalboard (extreem stil)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 23/03/2015 09:46

...ik vermoed een buffer verhaal.
Iets met in en uitgangs impedanties.
Heb ik verder geen sjoege van, succes!
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 23/03/2015 11:09

en als je die jamman ertussen uit haalt?

En daar is dan ook alles mee gezegd.
#ESNS17 berichtRe: Probleem met pedalboard (extreem stil)
Gepost door: Clemens
Datum: 23/03/2015 14:21

Buffer lijkt me ook niet het probleem, de Boss tuner is een buffer.

Ik zou beginnen met je gitaar rechtstreeks in je amp, en dan één voor één je pedalen aansluiten en tussendoor steeds testen. Dan kom je vanzelf bij het probleem! Laat even weten wat de boosdoener is, dan kunnen we meedenken over een oplossing. duim omhoog

[www.clemenswenners.nl]
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 23/03/2015 15:26

Quote:
Clemens

Buffer lijkt me ook niet het probleem, de Boss tuner is een buffer.

Ik zou beginnen met je gitaar rechtstreeks in je amp, en dan één voor één je pedalen aansluiten en tussendoor steeds testen. Dan kom je vanzelf bij het probleem! Laat even weten wat de boosdoener is, dan kunnen we meedenken over een oplossing. duim omhoog

Precies. Iets specifieker, ik zou de door jou opgebouwde signal chain één voor één opbouwen totdat je bij de boosdoener komt. Het kan ook een te lage instelling van een level zijn van één van je pedalen. Let op! Te allen tijde je volume van je gitaar voluit laten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2015 15:26 door ==X@LeX==.
Gepost door: the Rock
Datum: 31/03/2015 08:49

Jij noemt het een probleem, je buurman vindt het wellicht een uitkomst..grinnikend

Of zoals Cruijf zegt: 'Elk voordeel hebt zin nadeel'...

De kleine lettertjes:
Ik geef geen garanties en ben niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen