Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
Les Paul Custom + EMG berichtGoede combinatie???
Gepost door: JensHendriks
Datum: 04/01/2016 02:41

Hey, ik ben van plan om dit te kopen:
Blackstar HT Studio 20 Head
Blackstar HT Metal 408 Cab
Blackstar HT Metal 408 Cab

Ik wil graag weten of deze Head en Cab's goed samengaan...
#ESNS17 berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: Clemens
Datum: 04/01/2016 03:46

Een goeie 2x12 kast gaat veel beter klinken dan acht 8-inch speakertjes. blij

[www.clemenswenners.nl]
Les Paul Custom + EMG berichtRe: Goede combinatie???
Datum: 04/01/2016 15:43

Het zal niet veel anders klinken denk ik, Het zal ongeveer even luid zijn als die twee 4x8" cab's. Het gaat me vooral om het gewicht aangezien mijn drummer zijn drumstel op de zolder heeft staan en we daar repeteren. Ik heb geen zin om iedere keer mijn 24 Kilo zware Line6 Combo naar boven te shouwen. Deze Cab's wegen per stuk slechts 15 Kilo. Ik wilde gewoon even weten of de cab's de head aankunnen en andersom. Ik ben namelijk nieuw in Buizentops met Cab's. Ik heb altijd op een combo gespeeld.
berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: Dutchnoel
Datum: 04/01/2016 16:04

De HT Studio Head stuurt 20 Watt RMS uit @ 1 x 8 ohm of 2 x 16 ohm. De 408 cabs zijn gemaakt om 60 watt te verwerken, maar weet je welke impedantie hierbij hoort?

Op de website van Blackstar staat overigens dat de HT Studio Head matcht met de HT112 (10,7 KG) en de HT(V)212 (21,9 KG).

Ik sluit me bij Clemens aan. Luister en vergelijk in ieder geval eerst even. knipoog

Writing about music is like dancing about architecture
- Martin Mull
Gepost door: scrib
Datum: 04/01/2016 17:25

Wacht even, geen zin om een combo van 24kg iedere keer naar zolder te sjouwen dus vervang je hem door twee cabs van 15kg elk en een head van 12kg voor een totaal van 42kg en 3 tochtjes naar zolder en terug?

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/01/2016 17:47

Een keer in iedere hand een cab van 15 kilo en een keer een head van 12 kilo naar boven/beneden brengen is makkelijker dan een keer naar en van zolder lopen met een slecht te tillen combo van 24 kilo.
Datum: 04/01/2016 17:52

Quote:
JensHendriks

Het zal niet veel anders klinken denk ik

Ga maar even luisteren. knipoog

[www.clemenswenners.nl]
Datum: 04/01/2016 18:56

Quote:
Foob

Een keer in iedere hand een cab van 15 kilo en een keer een head van 12 kilo naar boven/beneden brengen is makkelijker dan een keer naar en van zolder lopen met een slecht te tillen combo van 24 kilo.
Ik een, drummer een en de vader van drummer een.
Datum: 04/01/2016 19:02

Is een van jullie mensen hier eens in MusicStore in Keulen geweest? Ik was er laatst en heb er een Fame Cab getest. Die dingen klinken erg goed naar mijn gevoel. Ik zit er toch aan te denken om twee 2x12" Cab's van Fame te kopen en er een Blackstar HT Club 50 Head bij te doen. In totaal kost het ongeveer hetzelfde als de HT Studio 20 met die 4x8" Cab's.

Ik kan wel wat extra Wattage gebruiken aangezien ik bij meerdere bands als gast gevraagd word en ik er met 120 Watt niet bovenuit kom!!!! Een zo'n Fame Cab is 200 watt. ze zijn €139,- per stuk dus het oog mag ook wel wat vind ik, dus koop ik er twee. De Cab die ik had geprobeerd was een Fame 4x12" Cab die echt een geweldig geluid had en slechts €210,- ofzo was.
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 04/01/2016 19:19

Quote:
JensHendriks

Is een van jullie mensen hier eens in MusicStore in Keulen geweest? Ik was er laatst en heb er een Fame Cab getest. Die dingen klinken erg goed naar mijn gevoel. Ik zit er toch aan te denken om twee 2x12" Cab's van Fame te kopen en er een Blackstar HT Club 50 Head bij te doen. In totaal kost het ongeveer hetzelfde als de HT Studio 20 met die 4x8" Cab's.

Ik kan wel wat extra Wattage gebruiken aangezien ik bij meerdere bands als gast gevraagd word en ik er met 120 Watt niet bovenuit kom!!!! Een zo'n Fame Cab is 200 watt. ze zijn €139,- per stuk dus het oog mag ook wel wat vind ik, dus koop ik er twee. De Cab die ik had geprobeerd was een Fame 4x12" Cab die echt een geweldig geluid had en slechts €210,- ofzo was.

Bij meerdere bands er niet bovenuit komen met 120 watt?
Spelen al die bands tegelijkertijd?
Line6 watts zijn trouwens niet te vergelijken met buizen watts hoor, heb een 75 watt flextone gehad en heb nu een vox ac15 en een ac30. Die ac15 blaast zo' n flextone de kamer uit om maar te zwijgen van die ac30 knipoog

Niks
Datum: 04/01/2016 19:44

Quote:
"Roberto sin-o"

JensHendriks

Bij meerdere bands er niet bovenuit komen met 120 watt?
Spelen al die bands tegelijkertijd?
Line6 watts zijn trouwens niet te vergelijken met buizen watts hoor, heb een 75 watt flextone gehad en heb nu een vox ac15 en een ac30. Die ac15 blaast zo' n flextone de kamer uit om maar te zwijgen van die ac30 knipoog

Ja, ik kom er met 120 niet bovenuit. Zijn proffesionele bands die graag groots oefenen met drumversterking en grote cab's om het meer op een concert te laten lijken. Maar zoals ik al zei, het oog mag ook wat...
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/01/2016 20:28

Hey Jens,

even een paar dingen....

Ik heb ook ooit eens een line6 combo gehad, de allereerste serie spider 212 met ik meen 150 watt. Dat ding ging echt als een maddafakkah zo hard. Als je zo'n Line6 vol open zet en je komt niet boven de band uit dan kan dat een paar dingen betekenen:
- Je versterker is niet goed ingesteld
- Je versterker is kapot
- Het bloed loopt uit je oren vanwege het volume

Daarnaast vind ik het sowieso debiel om een drumstel uit te versterken tijdens een repetitie (tenzij in een uitzonderlijk geval dat je een orkest van 100 man speelt). Maar gezien het feit dat jullie op een zolder repeteren ga ik daar even niet vanuit.
Maargoed.... als het nou zo'n professionele band is die tijdens een repetitie drums uitversterkt ga ik er vanuit dat er ook wel een mogelijkheid bestaat om jouw gitaarversterker te micen en over de PA te laten lopen. (Het feit dat ik met dat idee moet komen zegt mi. wel wat over de professionaliteit van de band)

Daarnaast...
Je kan een cab kopen van 200 watt, maar als je die aanstuurt met ween 20 watt head blijf je het volume van een 20 watt versterker houden. Je kan door meer speakers echter wel wat geluid toevoegen.

Daarnaast is Clemens wel een professioneel muzikant in de zin van dat hij een paar avonden in de week optreed en daar dus van kan leven en die jongen praat geen poep.
Het laag dat je speaker genereert zit vaak aan de buitenkant van de speaker. Dus je kan stellen dat je met een 12 inch speaker meer laag kan produceren dan met een 8 inch speaker. Dus als je vol geluid wil zou ik niet met 8 inch speakers gaan lopen klooien.

Daarnaast is de bouw van je speakerkast ook belangrijk voor de druk die het kan opbouwen. Ter illustratie: jouw Line6 combo weegt 24 kg. Zo'n 4x8 inch kast weegt 15kg. Mijn Engl 2x12" cabinet (dus enkel speakers) weegt 33kg.

Daarnaast is er naast de kast nog een belangrijk onderdeel van een speakerkast. Namelijk: de speaker. Ik ken die cabjes die je noemt niet zo goed maar ze kosten bijna evenveel als één fastsoenlijke speaker.

Ik zou dus vooral niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en voor het oog 2 cabs kopen met kleine speakers, heel veel watt en matige kwaliteit.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 04/01/2016 22:51

Quote:
"Da Vinci"

Hey Jens,

even een paar dingen....

Ik heb ook ooit eens een line6 combo gehad, de allereerste serie spider 212 met ik meen 150 watt. Dat ding ging echt als een maddafakkah zo hard. Als je zo'n Line6 vol open zet en je komt niet boven de band uit dan kan dat een paar dingen betekenen:
- Je versterker is niet goed ingesteld
- Je versterker is kapot
- Het bloed loopt uit je oren vanwege het volume

Daarnaast vind ik het sowieso debiel om een drumstel uit te versterken tijdens een repetitie (tenzij in een uitzonderlijk geval dat je een orkest van 100 man speelt). Maar gezien het feit dat jullie op een zolder repeteren ga ik daar even niet vanuit.
Maargoed.... als het nou zo'n professionele band is die tijdens een repetitie drums uitversterkt ga ik er vanuit dat er ook wel een mogelijkheid bestaat om jouw gitaarversterker te micen en over de PA te laten lopen. (Het feit dat ik met dat idee moet komen zegt mi. wel wat over de professionaliteit van de band)

Daarnaast...
Je kan een cab kopen van 200 watt, maar als je die aanstuurt met ween 20 watt head blijf je het volume van een 20 watt versterker houden. Je kan door meer speakers echter wel wat geluid toevoegen.

Daarnaast is Clemens wel een professioneel muzikant in de zin van dat hij een paar avonden in de week optreed en daar dus van kan leven en die jongen praat geen poep.
Het laag dat je speaker genereert zit vaak aan de buitenkant van de speaker. Dus je kan stellen dat je met een 12 inch speaker meer laag kan produceren dan met een 8 inch speaker. Dus als je vol geluid wil zou ik niet met 8 inch speakers gaan lopen klooien.

Daarnaast is de bouw van je speakerkast ook belangrijk voor de druk die het kan opbouwen. Ter illustratie: jouw Line6 combo weegt 24 kg. Zo'n 4x8 inch kast weegt 15kg. Mijn Engl 2x12" cabinet (dus enkel speakers) weegt 33kg.

Daarnaast is er naast de kast nog een belangrijk onderdeel van een speakerkast. Namelijk: de speaker. Ik ken die cabjes die je noemt niet zo goed maar ze kosten bijna evenveel als één fastsoenlijke speaker.

Ik zou dus vooral niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en voor het oog 2 cabs kopen met kleine speakers, heel veel watt en matige kwaliteit.

Ik heb al gezegd dat het oog ook wat mag hebben aangezien de Cab 2x12" die vlak ligt slechts €140,- is, dus waarom niet nog een??? En ik koop geen 20 Watt head maar een 50 Watt head.
Datum: 04/01/2016 22:55

Oja, en Line 6 zuigt echt wanneer je een mooie scheurende Marshall na hebt gemaakt op je POD en daarna de Line 6 combo gebruikt als monitor. Je krijgt daar nooit genoeg bass uit en hij blijft dan toch alleen maar piepen als ik een halve seconde mijn hand op de snaren leg. Line 6 versterkers zuigen gewoon wanneer het gaat om het gebruik in een jamhok of op de planken. Ze zijn gewoon te schel. Ze zijn goed voor thuis in de studio ofzo want dan staan ze niet zo hard. En by the way, ik heb die Line 6 Spider II 75 Watt voor 50 euro kunnen ophalen...
Datum: 04/01/2016 23:36

Mijn god Jens. Gaat het allemaal wel goed? Lees eerst eens rustig de reacties van alle ervaren mensen hier. Je blaaskalkt er zo overheen met allerlei loze kreten. heel erg blij

Natuurlijk klinkt het ruk als jij een POD met een amp simulatie door een Spider met amp simulatie heenstuurt. Dat is alsof je een versgebakken taart voor de 2e keer in de oven zet. Natuurlijk hou je een schaal met zwarte stront over. blij

Volgens mij ben je veel te veel aan het nadenken en veel te weinig aan het spelen.

Toen ik vroeger repeteerde met mijn eerste bandje, ook op een zolder, had ik een Spider II 15W. Dat ging prima.

Mijn versterker voor live (als ik geen Kemper gebruik) is een Hiwatt 50 watt head met een 2x12 cab eronder. Die kan zelfs nog te luid zijn voor de grootste zalen waar ik kom. Dus staar je niet blind op speakers en wattages.

Ga lekker oefenen met je bandje, probeer uit je Line6 een mooi geluid te krijgen. Desnoods een paar mooie pedaaltjes voor het clean kanaal. Komt helemaal goed. duim omhoog

[www.clemenswenners.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2016 23:37 door Clemens.
Scheuren berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: Jord
Datum: 05/01/2016 08:50

Clemens +1
Vince +1

JensHendriks echt even rustig lezen wat Vince en Clemens opschrijven. Er staat namelijk heeeul veel terechte nuttige info in.

Als ik twee keer 2x12" zou hebben kunnen gekocht voor 280 piek. En ipv dat heb ik één Orange PPC212 gekocht voor €730 piek gekocht. Ben ik dan een debiel, of zou er toch iets van geluidskwaliteit verschil in zitten denk je?

Bottom line is, uitproberen in een muziekzaak en kijken wat voor jou werkt. Maar de combinatie 'veel Watts/weinig gewicht/weinig geld/perfect geluid' roept bij mij iig heel wat vraagtekens op.

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Datum: 05/01/2016 09:14

Quote:
JensHendriks

de Cab 2x12" die vlak ligt slechts €140,- is, dus waarom niet nog een??? En ik koop geen 20 Watt head maar een 50 Watt head.

Voordat ik ga reageren wil ik eerst nog even een paar zinsneden van van Clemens extra benadrukken:

Quote:
Clemens

Lees eerst eens rustig de reacties van alle ervaren mensen hier.

Quote:
Clemens

Je blaaskalkt er zo overheen met allerlei loze kreten.

Quote:
Clemens

Natuurlijk klinkt het ruk als jij een POD met een amp simulatie door een Spider met amp simulatie heenstuurt.

Quote:
Clemens

Volgens mij ben je veel te veel aan het nadenken en veel te weinig aan het spelen.
duim omhoog

Laat het even goed op je inwerken.

Volg tip één van Clemens op.

Omdat ik je graag help ga ik nog een keer zeggen (in iets andere bewoordingen) wat ik eerder heb gezegd:
Mijn ENGL cab kost 600 euro voor één 2x12" kast. Daar zitten speakers in van 125 euro per stuk. Kwaliteit kost nu eenmaal geld.
Als je een complete speakerkast koopt die bijna evenveel kost als één fatsoenlijke speaker moet er ergens een lampje gaan branden. Zo niet zal mijn licht er even op schijnen: het ding bestaat uit goedkope materialen en is door goedkope mensen in elkaar gezet. In een productieproces is weinig zeker, maar één ding gaat eigenlijk altijd op: shit in = shit out.
Misschien klinkt het vrij aardig in een testruimte van een muziekzaak maar als je daarmee in een band gaat spelen op behoorlijk niveau en een hoop omgevingsgeluid van je bandleden ga je merken dat die speakers te kort komen om op fatsoenlijk volume door de mix heen te komen. En dat is net het probleem wat je nu ook al hebt en een oplossing voor zoekt toch?

Als die kutspeakerkast wel lekker goedkoop is en je vanuit het standpunt "het oog wil ook wat" er 2 koopt is het resultaat dat je 2 kutspeakerkasten hebt. Koop je er 4 heb je 4 kutspeakerkasten. Dat is een beetje hoe het werkt.

Dus even kort samengevat:
Quote:
JensHendriks

de Cab 2x12" die vlak ligt slechts €140,- is, dus waarom niet nog een???

Antwoord: omdat je troep koopt.

Verder had ik ook nog wat vragen gesteld. Niet omdat ik beter slaap als ik het antwoord weet maar omdat we je op basis van die antwoorden verder kunnen helpen:
Als jullie drummer wordt uitversterkt ga ik er vanuit dat jullie dat met een fatsoenlijke PA doen bestaande uit minimaal topkasten en baskasten, toch?
Heb je al geprobeerd je spider de micen om zo hoorbaar te worden?
Heb je je Pod al direct ingeplugd in de PA (en hoe was die ingesteld qua outputmode). Dat doe ik ook en dat gaat prima.

Wat waren je bevindingen van bovenstaande pogingen? Wat hoorde je en wat zou je anders willen?

Heb je het nog niet geprobeerd? Eerst doen dan voor je geld gaat uitgeven.

Heb je geen fatsoenlijke PA? Hoe en waarom versterk je de drums dan uit?

Het kan ook zomaar zijn dat je gewoon niet zo goed bent in het instellen van je apparatuur. Daar hoef je je niet voor te schamen. Ik ben door ook niet zo goed in. Je kan dat overigens wel leren door veel te experimenteren. Ga een keer in je eentje de repetitieruimte in en ga een paar uur met van allerlei dingen zitten kloten en probeer van alles uit.
Met mijn Pod ben ik zelf nog regelmatig aan het experimenteren. Zo ben ik nu op een geheel nieuwe manier patches aan het opbouwen en kom ik al tot hele andere (betere) sounds. Binnenkort huur ik in m'n eentje een paar uur een repetitieruimte en sluit ik m'n buizenversterker aan en m'n Pod en ga ik proberen of ik die geluiden verder kan finetunen via:
Pod in PA/Monitor
Pod in Amp front
Pod in FX return
4 kabelmethode waarbij ik de kanalen van m'n Engl ga combineren met de effecten van m'n Pod.

Zo bepaal ik dan wat het beste is om m'n Pod uit te versterken of dat ik toch liever de sounds uit m'n versterker haal.

En ja, met een goede buizenversterker (die met alles op 12 uur al voor een groot deel het geluid produceert dat jij wil) is het in de praktijk toch wat makkelijker een redelijke sound te creëren dan met bijvoorbeeld een Pod. Dat wil niet zeggen dat elke dure versterker voor jouw meteen een goede is. Ik kreeg uit m'n Engl heel makkelijk mijn geluiden terwijl ik uit een Mesa Boogie Rectifier daar niet in slaagde.

Bij experimenteren hoort overigens ook naar niemand luisteren en lekker doen wat je zelf wil. Wat dat betreft kan je misschien toch maar beter een paar cabs van 140 euro kopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je over een paar maanden tot een jaar weer opnieuw gaat experimenteren met andere spullen. En daar leer je weer van blij

Datum: 05/01/2016 10:43

Quote:
"Da Vinci"

Als die kutspeakerkast wel lekker goedkoop is en je vanuit het standpunt "het oog wil ook wat" er 2 koopt is het resultaat dat je 2 kutspeakerkasten hebt. Koop je er 4 heb je 4 kutspeakerkasten. Dat is een beetje hoe het werkt.

grinnikend

Quote:
"Da Vinci"

Het kan ook zomaar zijn dat je gewoon niet zo goed bent in het instellen van je apparatuur. Daar hoef je je niet voor te schamen. Ik ben door ook niet zo goed in. Je kan dat overigens wel leren door veel te experimenteren. Ga een keer in je eentje de repetitieruimte in en ga een paar uur met van allerlei dingen zitten kloten en probeer van alles uit.

Dit is precies de reden waarom ik een looper heb gekocht. Aansluiten tussen je gitaar en gitaarversterker, stukje spelen, opnemen met de looper en terwijl je het afspeelt draai je aan de knoppen van de gitaarversterker. Doe je ogen dicht en luister. Die nietszeggende getallen op de knoppen leiden alleen maar af. Begin op 'twaalf uur' en zoek de 'sweet spot' van je volume en EQ-knoppen, om de beurt. Werkt prima!

- Martin Mull
Datum: 05/01/2016 12:05

Quote:
Dutchnoel
Dit is precies de reden waarom ik een looper heb gekocht. Aansluiten tussen je gitaar en gitaarversterker, stukje spelen, opnemen met de looper en terwijl je het afspeelt draai je aan de knoppen van de gitaarversterker. Doe je ogen dicht en luister. Die nietszeggende getallen op de knoppen leiden alleen maar af. Begin op 'twaalf uur' en zoek de 'sweet spot' van je volume en EQ-knoppen, om de beurt. Werkt prima!

Wat 'n goed idee! duim omhoog
Datum: 05/01/2016 14:00

Hahaha.

Hier even wat quotes uit de profiel van Jens:

Quote:
Ieder akkoord dat we moesten leren had ik binnen een minuut of 2 onder de knie. De anderen deden daar vaak dagen over.

Quote:
Toen ik bij mijn privé leraar kwam begon hij me van alles uit te leggen over hoe de gitaar wekt en hij vond dat de pickups die erin zaten al minder waren omdat het singlecoils waren. Ik werd beter. Zo snel dat ik in 5 keer dat ik bij hem was geweest al de solo van Knocking On Heaven's Door kon spelen.

Quote:
Ik werd fan van Slash en ik werd heel snel goed genoeg om zonder tabulatuur alle solos van Sweet Child O' Mine wist uit te zoeken. Ik kocht na anderhalf jaar bij mijn leraar te hebben gezeten een Hudson HLP 450 Les Paul Model voor 190 euro. Ik ben nu 14 en speel er nog steeds heel veel mee. Ik besef nu pas wat een goede kwaliteit deze gitaar heeft! Toen ik 11 was speelde ik voor een 1000 koppig publiek.

Ik denk dat we Jens er niet van gaan kunnen overtuigen dat het niet aan zijn spullen ligt.. grinnikend

[www.clemenswenners.nl]
Datum: 05/01/2016 14:53

Quote:
Foob

Wat 'n goed idee! duim omhoog

Dank je!

Het werkt ook erg goed met effectpedalen trouwens. tandpastagrijns

- Martin Mull
Datum: 05/01/2016 15:07

Quote:
Clemens

Hahaha.

Quote:
Ik kocht [...] een Hudson HLP 450 Les Paul Model voor 190 euro. [...]Ik besef nu pas wat een goede kwaliteit deze gitaar heeft!

Ik denk dat we Jens er niet van gaan kunnen overtuigen dat het niet aan zijn spullen ligt.. grinnikend

Ach, het is allemaal perceptie hè nogal blij

Of zoals Rob de Jong het ooit treffend zei:

Quote:
"Rob de Jong"

Wat ik bijvoorbeeld een perfecte pijpbeurt noem vindt mijn vrouw een nogal langdurige plakkerige kwijltoestand.

Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 05/01/2016 16:17

Quote:
Clemens

Hahaha.

Quote:
Ieder akkoord dat we moesten leren had ik binnen een minuut of 2 onder de knie. De anderen deden daar vaak dagen over.

Quote:
Toen ik bij mijn privé leraar kwam begon hij me van alles uit te leggen over hoe de gitaar wekt en hij vond dat de pickups die erin zaten al minder waren omdat het singlecoils waren. Ik werd beter. Zo snel dat ik in 5 keer dat ik bij hem was geweest al de solo van Knocking On Heaven's Door kon spelen.

Quote:
Ik werd fan van Slash en ik werd heel snel goed genoeg om zonder tabulatuur alle solos van Sweet Child O' Mine wist uit te zoeken. Ik kocht na anderhalf jaar bij mijn leraar te hebben gezeten een Hudson HLP 450 Les Paul Model voor 190 euro. Ik ben nu 14 en speel er nog steeds heel veel mee. Ik besef nu pas wat een goede kwaliteit deze gitaar heeft! Toen ik 11 was speelde ik voor een 1000 koppig publiek.

Wauw ik wist niet dat er ego's zo groot bestonden!!!!!
ik lach me kapot ROTFLROTFL

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2016 16:17 door Siem Hendriks.
Gepost door: scrib
Datum: 05/01/2016 16:38

Quote:
"Siem Hendriks"

wel gitaar.net materiaal, wat dat betreft

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 05/01/2016 16:39

Quote:
scrib

Siem Hendriks

wel gitaar.net materiaal, wat dat betreft

Daar heb je een punt.
Datum: 05/01/2016 18:23

Ik ben niet ego aan het doen, ik vertel gewoon hoe mijn leven is verlopen tot nu toe. En volgens mij heeft niemand van jullie zo'n fame amp getest. En aan de reviews te lezen is de kwaliteit ervan echt vele malen beter dan dat je zou verwachten van de prijs. Het heeft misschien ook wel een reden waarom ze nogal goedkoop zijn hoor. MusicStore maakt deze zelf volgens mij. Ik heb ze nog nooit ergens anders gezien. Maar ik heb mijn punt gemaakt. En ik kan het nog altijd terugsturen als het niks is en een andere cab kopen. In dat geval zou ik gewoon een 2x12" van blackstar kopen zodat het er mooi bij past in zodat ik verzekerd ben van kwaliteit. Dan zie ik later nog. Maar voorlopig ben ik niet van plan om boven de 900 te gaan. Het is tenslotte pas mijn eerste ervaring die ik zal opdoen met losse cab's en heads. De kwaliteit is ook echt nog niet het belangrijkste voor mij. Zolang het maar hard genoeg gaat, niet kraakt, er mooi uitziet en zolang het natuurlijk niet mijn geluid verpest. Ik ben nu bijna 15 dus je kunt misschien wel begrijpen dat ik nog niet zo'n hoge inkomsten heb... biertje
Datum: 05/01/2016 18:47

Beste Jens,

Ik doe nog niet zo lang gitaarspelen en zo, en op dit forum kom ik bijna nooit, maar wat mij opvalt is dat je advies vraagt en feitelijk al lang hebt besloten dat je die shit spullen wil kopen. Waarom sla je het advies van - wat je toch wel als deskundigen kunt benoemen - bovengenoemden in de wind?
Of wil je hier ook een podium? clownesk
Datum: 05/01/2016 18:49

Ik geef het op. overgevend

[www.clemenswenners.nl]
Datum: 05/01/2016 18:52

Tja, als het uiterlijk belangrijker is dan kwaliteit zou ik gewoon een paar Marshall kasten maken van papier maché. Kan je voor 900 euro een behoorlijk aantal kasten bouwen en het weegt niks.

Maargoed, ik geef het verder op. Veel plezier met je aankoop.

Datum: 05/01/2016 19:11

Ik vroeg niet om wat de beste keuze was. Ik vroeg alleen maar of de twee onderdelen waar ik het toen over had samen goed werken.
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen