Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2
berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 05/01/2016 19:21

Als die twee onderdelen goedkoop genoeg zijn en er goed uitzien wel.

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Gepost door: scrib
Datum: 05/01/2016 19:56

Quote:
JensHendriks

Ik vroeg niet om wat de beste keuze was. Ik vroeg alleen maar of de twee onderdelen waar ik het toen over had samen goed werken.

daar heb je wel gelijk in

--
Keep strumming Phil
Scheuren berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: Jord
Datum: 06/01/2016 09:25

Het zal niet veel anders klinken dan een dure 2x12" denk ik. Het zal ongeveer even luid zijn als die twee 4x8" cab's. Dus dat is handig vanwege het gewicht aangezien je drummer zijn drumstel op de zolder heeft staan en jullie daar repeteren. Kan me voorstellen dat het goed werkt als je geen zin hebt om iedere keer je 24 Kilo zware Line6 Combo naar boven te shouwen. Deze Cab's wegen per stuk slechts 15 Kilo.

Overigens Line6 zuigt echt.

Dat wilde je toch horen?
Geniet ervan! kus

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
#ESNS17 berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: Clemens
Datum: 06/01/2016 21:52

Gepost door: Remco
Datum: 08/01/2016 11:57

hehe, prachtige thread weer dit. t kereltje mag dan een ego hebben ter hoogte van de utrechtse dom, maar hij heeft wel wat techniek... (video in profiel maar even gechecked). En een beroerd geluid, dat wel. Maar dat komt wel goed met die 4x 8 cabs blij

The Many Wildes
Gepost door: Da Vinci
Datum: 08/01/2016 15:31

Tja die INF elementen van Ibby maken, helemaal met gain, ook meer kapot dan je lief is ja

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Les Paul Custom + EMG berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: JensHendriks
Datum: 11/01/2016 00:27

Nog een laatste vraagje? Zijn Marshall Carbon fibre 4x12" cabs goed? Ze zijn maar 120 Watt maar ze zijn niet zo duur en wegen niks. schouderophalend

To me it's like this: Music doesn't exist without guitars in it...
Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 11/01/2016 15:06

Ze zijn zo goed als wat ervoor betaald hebt, maar in dit geval zijn is het een degelijke budget cab, je zult er ook wel redlijke geluiden uit krijgen, maar ik zou kijken op marktplaats daar krijg je voor minder geld een betere deal

zoals:
[www.marktplaats.nl]
of
[www.marktplaats.nl]
Datum: 11/01/2016 19:57

Quote:
"Siem Hendriks"

Ze zijn zo goed als wat ervoor betaald hebt, maar in dit geval zijn is het een degelijke budget cab, je zult er ook wel redlijke geluiden uit krijgen, maar ik zou kijken op marktplaats daar krijg je voor minder geld een betere deal

zoals:
[www.marktplaats.nl]
of
[www.marktplaats.nl]
Ja oké maar ik zit echt met gewicht. Een gewone 4x12" cab weegt ongeveer 40 kilo en de carbon fibre series zijn minder wattage maar wegen slechts 24 kilo.

Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 12/01/2016 14:01

Quote:
JensHendriks

Siem Hendriks

zoals:
[www.marktplaats.nl]
of
[www.marktplaats.nl]
Ja oké maar ik zit echt met gewicht. Een gewone 4x12" cab weegt ongeveer 40 kilo en de carbon fibre series zijn minder wattage maar wegen slechts 24 kilo.
Leer je maar tillen.
Wim swingt als een trein... berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 13/01/2016 08:05

Misschien een goed idee om hier even bij stil te staan
Geluidsdruk en Watts horen bij elkaar. Om 2 x zoveel geluid (ik praat even niet over kwaliteit) moet je het aantal Watt's met de factor tien verhogen. Simpel gezegd: als je twee keer zoveel geluid wilt hebben als een versterker van 10 Watt, heb je al een versterker nodig van 100 (!!) Watt. (Ik laat in het midden, de discussie over Lampen of "Digitale" Watts) Dus dat gel*** over een versterker van 30 Watt die twee keer harder "kan" dan een van 15 watt is natuurkundetechnisch sowieso niet waar. Geluid is lucht die in beweging komt...

Kwaliteit hangt van veel meer zaken af zoals hierboven reeds uitgelegd. Kwaliteit van de elektronica, speakers (die vooral!!) bouwwijze van de kast, die zijn belangrijk. Wel eens nagedacht WAAROM een speakerkast zoveel weegt? O.m. om resonantie tegen te gaan. Hoe zwaarder hoe beter zou je kunnen zeggen. Niet geheel waar natuurlijk en praktisch ook onuitvoerbaar. Hout helpt ook mee de toon te vormen. Je zou die speaker ook in een kast met plaatdikte van 9 mm kunnen hangen. Zet er een versterker achter van 100 Watt en je kunt meteen horen waarom dat hout van een betere kast dikker en dus zwaarder is.
Misschien even meenemen als je een versterker gaat kopen en je alleen blind staart op het aantal Watt's wat dat ding produceert...

En tja.... 120 Euro voor een 2 x 12 kast...

Nog een uitsmijter: de beste meting doe je met je eigen oren.

Ik heb een oude (maar zeer goede) Line-6, de eerste digitale van Line-6, de AX-2-212 stereo van (ik dacht 2x 150 Watt, Jensen speakers) en die heb ik ooit eens één keer helemaal open gezet op standje 10+ dus. Bij ons in het dorp loopt daardoor de klok in de kerktoren alleen nog maar achter en men komt er maar niet achter hoe dat komt. Ik wel. grinnikend

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2016 08:40 door Wim Bremer.
Datum: 19/01/2016 19:52

Goed nieuws. Mijn drummer heeft een mixertje gekocht met een set speakers. Voor het oefenen op zolder hoef ik nu alleen nog maar mijn Pod mee te nemen en die daarop aan te sluiten. Nu heb ik ook liever een goede maar niet te dure 4x12" cab met een metal head. Mijn besluit ligt nu bij een Engl Standard Slanted E412SSB met een Randall RG 1503 Head. Het is geen buizen maar misschien lukt het wel om heel snel te sparen en dat ik later van gedachten verander om een betere en duurdere head te kopen met waarschijnlijk buizen.cool

Datum: 19/01/2016 21:31

Het was toch een professionele band die alles incl. drums al uitversterkte om het meer op een concert te laten lijken?

Datum: 20/01/2016 09:18

Quote:
"Da Vinci"

Het was toch een professionele band die alles incl. drums al uitversterkte om het meer op een concert te laten lijken?
Hoezo??

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 20/01/2016 09:42

Quote:
JensHendriks

Da Vinci
Hoezo??

facepalmzwaaiend
Datum: 20/01/2016 10:25

Quote:
JensHendriks

Da Vinci
Hoezo??

Hoezo? Nou, omdat ik dat eerder gelezen heb. Even een quoteje om je geheugen op te frissen:

Quote:
JensHendriks

Ja, ik kom er met 120 niet bovenuit. Zijn proffesionele bands die graag groots oefenen met drumversterking en grote cab's om het meer op een concert te laten lijken.

N.a.v. daarvan, toen nog in de veronderstelling dat je een vraag stelde omdat je daadwerkelijk geďnteresseerd was in ons advies, heb ik daar wat op doorgevraagd:

Quote:
"Da Vinci"

Heb je al geprobeerd je spider de micen om zo hoorbaar te worden?
Heb je je Pod al direct ingeplugd in de PA (en hoe was die ingesteld qua outputmode). Dat doe ik ook en dat gaat prima.

Wat waren je bevindingen van bovenstaande pogingen? Wat hoorde je en wat zou je anders willen?

Heb je het nog niet geprobeerd? Eerst doen dan voor je geld gaat uitgeven.

Heb je geen fatsoenlijke PA? Hoe en waarom versterk je de drums dan uit?

Daar is echter nooit antwoord op gekomen. Nu blijkt dat er helemaal geen sprake is van een PA of drumversterker. Je kletst dus maar wat je uit nek, maar dat wisten we eigenlijk al.

Scheuren berichtRe: Goede combinatie???
Gepost door: Jord
Datum: 20/01/2016 13:26

huh? facepalm schouderophalend

slapend

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: scrib
Datum: 20/01/2016 13:26

Tja, hij zegt wel dit:

Quote:
JensHendriks

Ik kan wel wat extra Wattage gebruiken aangezien ik bij meerdere bands als gast gevraagd word en ik er met 120 Watt niet bovenuit kom!!!!

dus het kan natuurlijk zijn dat hij z'n vaste band heeft waar ie op zolder oefent en waar de drummer net een mixertje heeft gekocht, en daarnaast als gast gevraagd wordt bij bands die drumversterking gebruiken.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 17/11/2016 22:06

Quote:
Foob

Een keer in iedere hand een cab van 15 kilo en een keer een head van 12 kilo naar boven/beneden brengen is makkelijker dan een keer naar en van zolder lopen met een slecht te tillen combo van 24 kilo.

waar dude!

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen