Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtUnbalanced line level door pedalen?
Gepost door: Jan
Datum: 22/05/2016 00:21

Hey mensen,

Laast heb ik een nieuwe amp aangeschaft: een oude Marshall JMP uit '72. Natuurlijk hebben deze amps geen fx loop (en omdat ik de poweramp opendraai dit ook niks zou verhelpen). Nou heb ik een beetje nagedacht over hoe dit wellicht optelossen is en ben ik op het iedee gekomen op via de unbalanced line output (560 ohm) op mijn attenuator (rivera rockcrusher) terug te gaan naar mijn board en vervolgens inpluggen in de pedalen die normaal in de loop zouden gaan (een moog mf flange, een ehx holygrail plus en een vox satriani delay), vervolgens intepluggen in een level controller (om zo te zorgen dat ik geen ongewenste vervorming krijg) en dan terug in één van de kanalen van de
JMP. Aan jullie de vraag zou dit mogenlijk zijn of zou dit ongebalanceerde line level, dat zodra ik deze schakeling maak door mijn pedalen komt te lopen schade kunnen opleveren aan mijn pedalen of is dit geen probleem? En als dit niet gaat wat zou dan een oplossing zijn om dit linelevel te converteren in het "normale" level dat door de pedalen loopt?

Alvast bedankt,

Jan
berichtRe: Unbalanced line level door pedalen?
Datum: 22/05/2016 08:44

Ik zou natuurlijk te maken krijgen met een feedbackloop, dom maar zou ik dit 'wet signal' kunnen laten 'feedbacken' in een andere versterker of zou linelevel nog steeds schadelijk zijn voor mijn pedalen omdat het signaal 'te hoog' is?
Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 22/05/2016 13:54

Dus als ik het begrijp is de situatie dit:
Unbalanced out --> attenuator --> Pedalen --> level controller --> amp

Maar ik heb zelf geen idee of het schadelijk is voor de pedalen of de amp.
Datum: 22/05/2016 20:08

Ja eigenlijk wel alleen is die booster niet meer nodig omdat ik het wet signal wil feedbacken in een vox ac 15.
Dus het wet signal zou als volgd zijn: JMP->attenuator lineout->flange->reverb->Delay->Vox ac15. Maar inderdaad dus nog steeds de vraag: kan een linelevel door pedalen lopen?
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 20/06/2016 10:55

Een line level kan zeker door gitaarpedalen. Bij andere beter dan de ene. Bij die zou je dan inderdaad wat vervorming kunnen krijgen. Maar je kan gewoon de ' hot' of de 'cold' van de balanced out pakken.

Maar, je zegt zelf al dat je dan een feedbackloop maakt en dat klinkt poep.
Trouwens, je geeft ook al aan dat je je poweramp open draait dus dat dat ook al weer vervorming zou geven.

Dus, je zou het het beste naar een andere versterker kunnen sturen. Maar dan moet je weer meer meeslepen en een dry/wet signaal maken...
Is die jmp niet een beetje te modden? Daar een effects loop in maken? Of gewoon al je oversturing uit pedaaltjes halen?

Ik denk even mee

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 20/06/2016 11:00

Thx voor je reactie
Ik zou een fx loop kunnen laten intstaleren maar dan komen de effecten daarna toch weer in de overstuurde poweramp waardoor het volgens mij niet zou uitmaken
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 20/06/2016 13:40

Quote:
Jan

Thx voor je reactie
Ik zou een fx loop kunnen laten intstaleren maar dan komen de effecten daarna toch weer in de overstuurde poweramp waardoor het volgens mij niet zou uitmaken

jup ...
Is het geluid echt zo overstuurd bij de power amp dat de effecten niet meer tot hun recht komen?

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 20/06/2016 16:32

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij bij een 'plexi' word bijna alle oversturing bij de power amp geregeld

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen