Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtRadio-ontvangst
Gepost door: Wim Vandewijngaerde
Datum: 08/07/2016 13:17

Hallo allemaal,

in mijn pedalrack heb ik een Voodoo Lab Superfuzz staan. Een leuk pedaaltje, alleen heb ik sinds enkele weken er wel een serieus probleem mee. Ik ontvang er nl. Joe FM mee. Niet enkel de radiozender, maar ook het feit dat ie radio ontvangt stoort me blij

Is er iemand die weet hoe dit komt, hoe dit kan verholpen worden of is er iemand die iemand kent om dergelijke zaken te fixen? In laatste instantie iemand van Oostelijk Vlaams-Brabant of het noorden van Belgisch Limburg.

Groetjes
berichtRe: Radio-ontvangst
Gepost door: scrib
Datum: 08/07/2016 13:40

Hoi Wim,

Is meestal een aarde-probleem. Een van de kabels (in de pedaal zelf of erbuiten) gaat dan als antenne fungeren. Het beste is om eerst uit te sluiten of het probleem zit in een van de kabels waarmee je de pedaal aansluit. Heb je al met andere kabels geprobeerd? En als je die kabels los gebruikt (dus door direct met de kabel de gitaar op de versterker aan te sluiten) heb je het probleem dan ook?

Als het niet aan de kabels ligt dan zit het in de pedaal zelf. Aarding of afscherming is dan niet goed. Heb je er nog garantie op? Je zegt dat je het probleem sinds enkele weken hebt, heeft ie daarvoor wel goed gewerkt? Mogelijk is er binnenin een aarde-verbinding los geraakt. Zou wel te repareren moeten zijn.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Wim Vandewijngaerde
Datum: 12/07/2016 10:19

Bedankt voor de reactie. Pedaal is 2de hands gekocht. Deed het in het begin prima. Heb sinds mijn verhuis er niet meer op gespeeld tot enkele weken terug. Sindsdien heb ik er problemene mee.

Ik denk niet dat het aan één van de kabels ligt omdat ik er bij andere pedals geen problemen mee heb, maar toch deze avond eens uitproberen met andere kabels om het toch volledig uit te sluiten.
Gepost door: scrib
Datum: 12/07/2016 11:23

Ander huis, ander stopcontact (geaard, niet geaard?)... kunnen ook nog factoren zijn. Het slimste is inderdaad om zoveel mogelijk factoren uit te sluiten door te experimenteren.

--
Keep strumming Phil
Wim swingt als een trein... berichtRe: Radio-ontvangst
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 22/07/2016 12:13

Aliens.....

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen