Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtBehringer Blues overdrive BO300 stopt ermee
Gepost door: Lucien
Datum: 04/09/2016 15:08

Mijn dochter (student) gebruikt een Behringer Blues Overdrive BO300. Hij wordt alleen in huis gebruikt (niet meer dan een paar uur in de afgelopen jaren). Ineens werkt hij niet meer, dwz hij 'overdrived' niet meer. Het enige is een bromtoon die je kunt beďnvloeden met de volume- en toonregeling op het apparaat. Verse batterij maakt geen verschil. Het bekende advies is 'koop maar een nieuwe want repareren kost meer' maar voor een student is dat lastig. Ik zoek een schema van het ding, zodat ik daarmee het Repaircafé in de wijk kan bezoeken. Hopelijk kan iemand daar het repareren. Vorig jaar begaf haar Ashdown versterkertje het ook ineens. Ook weer advies 'koop maar nieuw'. Van Ashdown UK een schema toegemaild gekregen (even langskomen mocht ook) en daarmee heeft een technicus bij Repaircafé het gratis gefixt (slechte lassen door milieuvriendelijke loodvrije soldeer en misschien is dat ook het geval bij de Behringer). Wie kan mij/haar helpen?
berichtRe: Behringer Blues overdrive BO300 stopt ermee
Gepost door: scrib
Datum: 04/09/2016 15:19

Hee Lucien,

Welkom hier. Tof dat je het repaircafe opzoekt in plaats van spullen met een boogje in de kliko te gooien.

Als het niet lukt een schema te vinden via de fabrikant of via google, dan kan je ook proberen zo bij het repair cafe langs te gaan. Een slechte soldeerlas, opgeblazen condensator of los contact is ook zonder schema wel te vinden.

--
Keep strumming Phil
Scheuren berichtRe: Behringer Blues overdrive BO300 stopt ermee
Gepost door: Jord
Datum: 09/09/2016 09:53

Dat wat scrib zegt. Zoveel kan er echt niet kapot aan zo een pedaal.

Misschien een beetje een stomme vraag, maar je weet wel zeker dat je snoeren goed zijn?

Ik zou ook kijken naar de connectoren in het pedaaltje. De kans dat je het circuit molt van een standaard overdrive stompbox lijkt me bijzonder klein... Tenzij je een 230v stekker monteert aan je gitaarsnoer en de andere jack vervolgens in je pedaaltje propt tandpastagrijns

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
berichtRe: Behringer Blues overdrive BO300 stopt ermee
Gepost door: Lucien
Datum: 09/09/2016 13:24

Het ding werkte probleemloos toen ze hem gebruikteen ging na gebruik weer netjes in het doosje. Bij het volgende gebruikt... alleen brom. Ik heb hem daarna zelf geprobeerd met 2 andere kabels, 2 gitaren en twee versterkers. Allemaal hetzelfde effect: een mooie brom die je met volume en toon op de box kunt beinvloeden. Vreemd dus.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen