Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
helix.jpg 6.7 KB open | download Gitaarlex 11/12/2016 Bericht lezen
kemper.jpg 9.2 KB open | download Gitaarlex 11/12/2016 Bericht lezen
berichtNieuwe versterkers
Gepost door: ron smit
Datum: 05/10/2016 00:33

Er zijn mooie nieuwe versterkers uit:

[www.blackstaramps.com]
[www.boss.info]

Licht en goedkoop. Alle sounds en effecten bij elkaar.

Ik ben wel benieuwd hoe ze het houden in bandverband. Heeft iemand ze al geprobeerd of er ervaring mee?
berichtRe: Nieuwe versterkers
Gepost door: Da Vinci
Datum: 05/10/2016 09:02

Ben benieuwd.... over die Boss heb ik niet veel goeds gehoord, over de Blackstar nog niks.
Ik voel altijd wel een bepaalde vorm van opwinding bij dit soort versterkers, maar heb in mijn leven 2 x de overstap naar digitaal gemaakt (de laatste nog vrij recent met een Pod HD500x) maar ben daar ook twee keer van terug gekomen. Qua geluid is het 't dan (ilve) toch niet voor me.

Wat ik qua concept wel te gek vind is bijvoorbeeld zo'n Hughes & Kettner Switchblade of Tubemeister; een volledig analoog buizencircuit maar wel met digitale opslagmogelijkheden zodat je voor iedere gitaar wat EQ en volume aanpassingen kan doen of net ff uit de band kan springen voor dat ene nummer. Echter zit bij de H&K een bepaalde fizz in het geluid (bij oversturing) die me niet aanstaat.

Dus we blijven gewoon doorzoeken naar de ultime amp blij

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Tommie49
Datum: 05/10/2016 20:50

Deze heb ik nog niet geprobeerd. Wel heb ik bijvoorbeeld een Fender Mustang en die hedendaagse Cube versterkers van Roland uitgeprobeerd.

Het word wel steeds beter maar ik houd het voorlopig nog liever bij versterkers zonder modeling.
Datum: 05/10/2016 22:44

Ik ook, maar ben wel erg benieuwd. Scheelt veel gesjouw.
Datum: 06/10/2016 09:32

Tja.... je hebt alsnog een combo met een floorboard nodig toch.

Ik heb een Engl Screamer en zit er aan te denken die via Midi aan te gaan sturen met mijn Pod HD500x en die tevens via de 4 kabelmethode aan te sluiten voor wat modulatie effecten, volumepedaal, tuner etc.

Dan kan ik ook complete presets maken, evt. nog wat volume en EQ opvangen per gitaar dmv mijn Pod, en heb feitelijk ook een combo en een floorboard. Qua sjouwen scheelt dat dus niet zo veel.

Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 06/10/2016 21:21

Als iemand wat wilt horen over de katana:

[www.youtube.com]

Persoonlijk ben ik een beetje aan het twijfelen of boss een goede move heeft gedaan hiermee,
ze hebben altijd bekend gestaand voor pedalen en ik zou denken dat de best strategie voor hun zou zijn om nieuwe pedalen uit te brengen.
en waarom ze de amp niet gewoon onder roland hebben uitgebracht zou ik me niet kunnen bedenkenschouderophalend

Opzich klinkt de katana wel lekker,

over de blackstar:
ik speel nu soms nog door de id core 20 die ik nog heb staan, (gebruik verder alleen amp sim op de computer)

en ik weet dat de id core 20 best goed klinkt.
De distortion is wat minder, maar de cleane sounds klinken geweldig
Datum: 06/10/2016 22:18

Quote:
"Da Vinci"

Tja.... je hebt alsnog een combo met een floorboard nodig toch.

Ik heb een Engl Screamer en zit er aan te denken die via Midi aan te gaan sturen met mijn Pod HD500x en die tevens via de 4 kabelmethode aan te sluiten voor wat modulatie effecten, volumepedaal, tuner etc.

Dan kan ik ook complete presets maken, evt. nog wat volume en EQ opvangen per gitaar dmv mijn Pod, en heb feitelijk ook een combo en een floorboard. Qua sjouwen scheelt dat dus niet zo veel.

Maar dan heb je toch nog een volksverhuizing. In de Boss zit alles. Je hoeft het alleen maar neer te zetten.
En fijn dat een akoestische gitaar erop kan. Voor mij wel een uitkomst.

Maar goed, het gaat er uiteindelijk om hoe hij in de band klinkt.

Leuk filmpje trouwens.
Gepost door: Tommie49
Datum: 06/10/2016 22:34

Leuk om te lezen dat jij net als ik van handzame spullen houd Ron. Ik treed niet meer op maar wanneer ik dat nog wel zou doen dan zou mijn set up er waarschijnlijk zo uitzien:

Een oude Boss ME-5 multi effectenbak, aangevuld met een stuk of drie pedalen, een Taurus pedaal versterker en een Thomas Blug 1x12 inch Nano cab.
Die Nano cab van Thomas Blug is zeer klein en weegt slechts 10 kilo, die Taurus pedaal versterker maar een paar kilo en hetzelfde geldt voor die compacte Boss floor processor.

Zo heb je een toch een erg handzame voornamelijk analoge set-up.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2016 22:39 door Tommie49.
Datum: 07/10/2016 08:41

Quote:
"ron smit"

Maar dan heb je toch nog een volksverhuizing. In de Boss zit alles. Je hoeft het alleen maar neer te zetten.
En fijn dat een akoestische gitaar erop kan. Voor mij wel een uitkomst.

Maar goed, het gaat er uiteindelijk om hoe hij in de band klinkt.

Leuk filmpje trouwens.

Vind je dat echt zo'n groot verschil? Het is in beide gevallen toch een combo en een trapdoos?
Ok, de trapdoos is misschien ets groter en je hebt twee kabels exta nodig voor de FX loop, maar dat is dan ook alles en is het mij meer dan waard.

Datum: 07/10/2016 18:44

Ja, het is maar net hoe gemakkelijk je het voor jezelf wilt maken.

Ook interessant: [www.guitarplayer.com]

Mooie filmpjes maken die lui van Line 6 altijd: [www.bax-shop.nl]
berichtRe: Nieuwe versterkersbijlage
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 10/12/2016 16:52

Ik ben nu bezig om mijn keuze tussen deze twee te maken

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2016 10:08 door Gitaarlex.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen