Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtOverdrive pedaal zonder randje met gain op 0
Gepost door: Tommie49
Datum: 02/01/2017 23:37

Dag gitaristen,

Zijn er tegenwoordig overdrive pedalen die wanneer je de gain op 0 draait alleen meer bite en power geven. Dus zonder dat je zo'n krakend bijgeluidje krijgt.

Je hebt dan eigenlijk een clean geluid maar dan meer aanwezig. Niet dat ik nou op korte termijn zoiets wil kopen maar ik ben gewoon benieuwd. Ik dacht dat de Ibanez TS-10 die ik vroeger had dat kon. Alleen vond ik het geluid in het algemeen niet zo lekker.
berichtRe: Overdrive pedaal zonder randje met gain op 0
Gepost door: Da Vinci
Datum: 03/01/2017 09:05

De LPB-1 schijnt in de loop als cleanboost te werken. Als je specifieke frequentiegebieden wil boosten n evt de algemene output wat wil verhogen zou ik zelf aan een EQ pedaaltje denken.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/01/2017 10:16

Quote:
"Da Vinci"
aan een EQ pedaaltje denken.
+1 of anders een tubedrive met tamme buizen erin
Datum: 03/01/2017 11:40

Met een EQ kun je wel een bepaald frequentiegebied boosten maar je sound in zijn geheel krijgt geen extra power.

Wat ik bedoel is de sound die Bryan Adams heeft op Runt to you. Dat krijg je niet met een EQ. Dat is een combinatie van compressie, chorus, reverb en dus een geschikt overdrive pedaal met de gain op 0 of 1.
Het gaat erom dat je ondanks dat je dat randje kwijt bent toch dat overdrive karakter blijft behouden.

Bedoel je eigenlijk die Chandler Tube driver? Dat lijkt me lastig om nog aan te komen.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2017 12:12 door Tommie49.
Gepost door: Outrage
Datum: 03/01/2017 12:22

Xotic EP boost misschien?

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 03/01/2017 14:10

Quote:
Tommie49

Met een EQ kun je wel een bepaald frequentiegebied boosten maar je sound in zijn geheel krijgt geen extra power.

Er zijn genoeg eq's waarbij je ook de totale output kan boosten tot meerdere db's. Feitelijk doe je dan niet heel veel anders dan de LBP dat staat voor Linear Power Boost. Dit zorgt dus wel degelijk voor extra hoge output dieresulteert in meer volume en meer overdrive, in dit geval van je versterker. Maar itt tot bijvoorbeeld de LBP kam je hier nog wel andere balans meegeven door bijv. naast het totale signaal de mids extra te boosten voor je solo.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 03/01/2017 20:06

Na lang pielen met mijn multi effectenbak heb ik toch het geluid gevonden dat ik zocht. Het was wel lastig. De interactie tussen de verschillende effecten en dan vooral de compressor en de overdrive vereist een nauwkeurige afstelling.
Ik denk niet dat ik nog een andere overdrive nodig heb.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2017 20:06 door Tommie49.
Datum: 03/01/2017 21:28

Quote:
Tommie49
je sound in zijn geheel krijgt geen extra power.
tuurlijk wel, je moet er een met boost nemen maar daar zijn er veel van(mocht je het willen weten: ik heb deze. Doet het prima.
Quote:
Tommie49
Bedoel je eigenlijk die Chandler Tube driver? Dat lijkt me lastig om nog aan te komen.
die ken ik niet maar het zou kunnen dat dat werkt, ik heb het oude model van deze met (ik geloof)een au12 buis erin.
Gepost door: ron smit
Datum: 04/01/2017 20:37

Ik gebruik deze soms (om de versterkerdrive op te peppen): [www.amazon.de]
Werkt op zich ook wel om je cleane toon wat meer power te geven.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 05/01/2017 06:39

Zo das best prijzig

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 05/01/2017 13:40

^ yep, weinig bang for the buck.

Maar 'tis een Xotic he...
Datum: 07/01/2017 01:29

Fijn ding hoor. Op clean ben je net wat meer aanwezig.
Met scheur blijft hij helder.
Datum: 07/01/2017 13:42

een goede eq ook knipoog
Datum: 07/01/2017 13:53

Die geluidsvoorbeelden op Youtube klinken wel lekker inderdaad. Maar wel prijzig zoals eerder gezegd.
Datum: 07/01/2017 15:04

Dit geeft wel een beeld, v.a. 2.15:
[www.youtube.com]

In de band komt het er net lekkerder door.

Inderdaad goede eq.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen