Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtFocusrite scarlett of Sapphire?
Gepost door: B R Walberg
Datum: 30/07/2017 12:57

Ik wil een nieuwe (externe) audiokaart koppelen aan mijn Mac mini. Op dit moment heb ik nog een UX1 maar ik zoek wat beters.
Ik ga er van uit dat de Sapphires wat ouder zijn en dus misschien technisch wat achter lopen op de (2e gen) Scarletts? is dat ook zo?
Ik heb dus een Mac, deze heeft alleen maar usb3 geen usb2 ik heb wel een hub natuurlijk met tien uitgangen en die is usb2 maar ervaring met (o.a.) Line 6 spul uit het verleden leerde mij dat je geen hub moet gebruiken, echter hoor ik ook dat je ook geen usb3 moet gebruiken met usb2 spul. Natuurlijk is mijn firewire de 800 versie en geen 400 maar dat zou minder een rol spelen dan bij USB.
Ik heb een imitatie stratocaster (Squirer) met single coil elementen, op de Scarlet 2e generatie zouden de ingangen verbeterd zijn.

Wat is de praktijk?
berichtRe: Focusrite scarlett of Sapphire?
Gepost door: Richard
Datum: 31/07/2017 21:14

USB 2 randapparatuur kun je op een USB 3 poort aansluiten, het zal echter alleen op USB 2 snelheid blijven werken.
Ik heb een scarlett 2i2 / mac mini (met SSD)/Logic ProX.
Werkt prima.
Gepost door: B R Walberg
Datum: 01/08/2017 13:59

Dat de snelheid terugvalt dat begrijp ik zo ook met Firewire 800 naar 400 maar ik las ergens dat de usb3 aansluiting gewoon problemen gaf als er usb2 op aangesloten werd. Dat is dus blijkbaar wat overtrokken. Het merendeel van mijn usb apparaten is usb2 en inderdaad geeft dat ook geen problemen.
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: Focusrite scarlett of Sapphire?
Gepost door: Kauffmann stratje
Datum: 02/08/2017 08:59

Heb ook al jaren een Scarlett ...... niks mis mee , goeie kwaliteit , doet gewoon wat ie moet doen

[www.mhmusic.nl]
Gepost door: Richard
Datum: 02/08/2017 23:25

Mac mini voorzien van een (snelle) ssd harddisk en ruim intern geheugen. Scarlett geeft een goede geluidskwaliteit. Kan natuurlijk altijd beter (en duurder). Vraag is: heb je het nodig voor het doel dat je wilt bereiken?
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 23/08/2017 03:04

De UX1 is ook een prima interface. Wat heb je meer nodig?

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen