Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
cort g250 berichtBoss gt1 in bioscoopzaal
Gepost door: mark
Datum: 05/04/2018 12:02

Goedemiddag gitaristen,

Als fervent slaapkamergitarist, gebruik ik mijn “talenten” zo nu en dan als begeleiding tijdens lezingen. Nu ging dat bij kleine zaaltjes (50 muisstille mensen) prima met mijn vertrouwde Yamaha thr10. Nu heb ik echter de kans om een lezing te geven in een (gigantische) bioscoopzaal en vermoed ik dat mijn kleine Yamaha daar niet ideaal voor is.

Nu is mijn oog gevallen op een boss gt1. Lekker compact, prima geluidskwaliteit voor mijn oren en de mogelijkheid het geluid met effecten en amp&cab simulatie via een kabeltje naar een geluidsinstallatie te sturen. Zo kan ik mijn geluid thuis instellen en hoef ik op locatie slechts in te pluggen en te finetunen voor de desbetreffende installatie/ruimte. Eventueel kan ik zelfs mijn Yamaha nog als stagemonitor gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het inderdaad zo simpel als ik me nu voorstel (kabeltje naar de mixer en een stagemonitor) of zie ik dingen over het hoofd?

Mijn doel:
- acceptabel gitaar geluid in een vrij stille maar grote zaal (bioscoop)
- Zo min mogelijk setup tijd in de zaal zelf
berichtRe: Boss gt1 in bioscoopzaal
Gepost door: Back
Datum: 05/04/2018 14:25

Geen verkeerd idee. Als het mogelijk is zou ik het eerst eens uitproberen. Ik denk dat geluidsinstallaties in bioscopen toch wat andere karakteristieken heeft als een PA.
Anderzijds: een microfoontje bij de Yamaha; is dat geen oplossing?
cort g250 berichtRe: Boss gt1 in bioscoopzaal
Datum: 05/04/2018 17:05

Quote:
Back

Geen verkeerd idee. Als het mogelijk is zou ik het eerst eens uitproberen. Ik denk dat geluidsinstallaties in bioscopen toch wat andere karakteristieken heeft als een PA.

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het allemaal precies werkt in zo’n bioscoop.
Er zijn sowieso meerdere microfoons aanwezig in de zaal, dus de Yamaha mic’en is inderdaad een optie. Alleen geen idee of die microfoons daar geschikt voor zijn en of je ze binnen een paar minuutjes kunt instellen (een pauze tussen twee lezingen). Dat kan ik natuurlijk wel vantevoren checken bij de bios, maar als het met een simpele kabel kan, zou het helemaal mooi zijn.

Gelukkig zijn er technici vin de zaal aanwezig die me kunnen helpen en heb ik de mogelijkheid om eerder die dag te testen. Ik moet alleen kiezen met welk materiaal ik die kant op ga, omdat ik geen kans meer heb om daar te wisselen. Vandaar dat ik nu alvast wat op onderzoek uit ben blij
Gepost door: Da Vinci
Datum: 05/04/2018 17:11

Ik ken beide niet, maar mijn eerste gedachtes;
- Ja, wat je zegt met de GT moet prima gaan.
- Als je in de basis tevreden bent over het geluid van de THR zou je kunnen kijken wat er met het geluid gebeurt wanneer je de koptelefoon uitgang gebruikt om direct naar de PA te gaan. Als direct vanuit de THR opnemen goed gaat qua geluidskwaliteit (en dat lijkt obv reviews het geval te zijn) kan dat zo maar eens goed uitpakken.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 05/04/2018 17:16

Quote:
mark

Back

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het allemaal precies werkt in zo’n bioscoop.
Er zijn sowieso meerdere microfoons aanwezig in de zaal, dus de Yamaha mic’en is inderdaad een optie. Alleen geen idee of die microfoons daar geschikt voor zijn en of je ze binnen een paar minuutjes kunt instellen (een pauze tussen twee lezingen). Dat kan ik natuurlijk wel vantevoren checken bij de bios, maar als het met een simpele kabel kan, zou het helemaal mooi zijn.

Het lijkt mij dat een bioscoopgeluid gewoon bestaat uit een set full range speakers met wat aparte baskasten. Moet met een beetje tweaken op de PA toch wel op acceptabel niveau zijn.

Mic voor de THR kan natuurlijk ook, maar ik heb het vermoeden dat je uiteindelijk wat bas gaat missen doordat je in de basis met kleine speakertjes werkt. Je krijgt niet echt een groots geluid en ik sluit niet uit dat je dat gaat horen wanneer je het gaat uiversterken.

Andere optie om meer volume uit je THR te krijgen en deze aan te sluiten op een actieve monitor indien voor handen. Behringer heeft een 212 monitor die goed transparant klinkt en je de kop niet kost. Wordt ook regelmatig door Kemper gebruikers gebruikt.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Back
Datum: 05/04/2018 19:28

Volop suggesties dunkt me....
Effe off topic for my interest: wat voor soort lezing geef je?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2018 19:28 door Back.
cort g250 berichtRe: Boss gt1 in bioscoopzaal
Datum: 06/04/2018 19:19

Bedankt voor alle suggesties heren!

De yamaha gaat sowieso mee, dus mocht het met de boss gt1 niet lukken, dan kunnen we altijd nog wat proberen met een microfoon of de koptelefoon uitgang. Een actieve monitor aanschaffen doe ik liever niet, daar betaalt de opdracht niet genoeg voor :P

Het gaat om een fotografielezing. Eigenlijk zit er in vrijwel iedere lezing wel een stukje met muziek eronder en dan is het natuurlijk extra tof als je zelf speelt.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen