Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtSend and Return (fx loop)
Gepost door: Ibe Schutters
Datum: 25/04/2018 18:11

Ik heb momenteel 2 versterkers met beide de functie 'Send & Return' (fx loop). Ik wil beide versterkers gebruiken voor zowel mijn gewoon kanaal als mijn kanaal dat naar Send & Return (fx loop) gestuurd wordt.

Mijn gewoon kanaal is gesplit via een amp selector. Dat probleem is dus al uit de weg.

Mijn vraag rest nu alleen nog:
Kan ik een effectenketen (Delay - chorus - phaser) dat momenteel alleen via versterker 1 gaat ook doorsturen of doorverbinden met mijn 2 de versterker zodat ook in de 2 de versterker die effecten door de fx loop gestuurd worden?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2018 18:13 door Ibe Schutters.
berichtRe: Send and Return (fx loop)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/05/2018 16:06

ik begrijp niet helemaal wat je wilt.
Zijn het stereo effecten?

Indien ja, kun je de send van een van je versterkers in het begin van je effectenketen prikken en de twee uitgangen van je effectenketen in de returningang van beide versterkers.

Alleen dat van die splitter blijft onduidelijk...

Anders moet je even een tekeningetje posten?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/05/2018 16:08 door oNNo.
Gepost door: Tommie49
Datum: 13/05/2018 11:01

De splitter heeft hij ws tussen zijn gitaar en beide versterkers staan zodat hij kan schakelen tussen beide versterkers en/of beide versterkers tegelijkertijd kan gebruiken.

Maar is het niet zo dat de effecten ook een stereo ingang moeten hebben om ze op beide versterkers op de fx loop aan te sluiten?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2018 11:04 door Tommie49.
Gepost door: Back
Datum: 13/05/2018 17:53

Quote:
Tommie49

Maar is het niet zo dat de effecten ook een stereo ingang moeten hebben om ze op beide versterkers op de fx loop aan te sluiten?

Dat is toch het uitgangspunt van oNNo....?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen