Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtVerzoek om advies versterker + Boss Metal Core ML-2
Gepost door: Filter
Datum: 08/09/2018 16:42

Beste lezer,

Ik, nieuw op dit forum, zoek advies bij de aanschaf van een versterker. Onlangs heb ik m'n versterker (Fender Princeton 112) weer uit de kast gehaald, vol goede moed een pedaal (Boss Metal Core ML-2) gekocht en toen begaf de eerste het (kapotte input) en bleef ik achter met slechts het pedaal.

Nu heb ik geen idee welke versterker ik aan moet schaffen en hoop op de know-how van deelnemers aan dit forum. De volgende aanvullende informatie:

- Ik ben een matig gitarist van bijna 40 zonder enige muzikale ambitie en zonder verstand van apparatuur & techniek.
- De versterker is voor thuisgebruik, maar ik hou wel van hoog volume.
- Mijn muzieksmaak is hardcore punk, industrial en het geluid dat ik zoek, wordt geproduceerd door bands als Fear Factory, Madball en Ministry.
- Het bijbehorende pedaal denk ik al te hebben aangeschaft al weet ik, eerlijk gezegd, niet of een pedaal bij een juiste versterker Łberhaupt nog nodig is of dat dit pedaal uit elke versterker sowieso wel "metalcore" krijgt.

Bij voorbaat dank voor informatie.

Groet.
berichtRe: Verzoek om advies versterker + Boss Metal Core ML-2
Gepost door: Da Vinci
Datum: 08/09/2018 17:19

Hoi Filter,

Welkom op het forum!
Qua pedaal kan je iig flink wat vervormen op iedere versterker. Maar niet iedere versterker vreet pedalen even goed. Daarnaast zullen factoren zoals bouw en speaker nog een groot verschil maken. Ook die moeten in die bepaalde frequenties goed presteren.

Wat is je budget ongeveer?

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 08/09/2018 17:30

Hoi Da Vinci,

Dank voor je reactie. Ik dacht aan alles, maar niks ingewikkelds, tussen de 0 en 300 euro. Het gaat echt om thuisgebruik alleen. Mijn huidige Princeton 112 was denk ik al wat aan de overdreven kant (heb het volume nooit voorbij de 2 gedraaid).

Ik hoor ook geluiden over miniversterkers, maar weet niet of een pedaal dan nog wat waard is en of dat dan weer niet te beperkt is, zeker bij deze muzieksoort (hoort toch wat volume bij).
Datum: 08/09/2018 17:52

Ik ga er altijd vanuit dat het gebruik van een pedaal nooit een doel op zich is. Je wil een bepaald geluid en een pedaal kan een manier zijn daar te komen, maar als je versterker genoeg gain heeft kan het zijn dat je er ook al bent.
Ik heb zelf heul vroeger een Line6 spider gehad en dat ding had een stand Insane en dat liet de broekspijpen aardig wapperen. Zulke type versterkers hebben nog wat digitale effecten aan boord en veel instelmogelijkheden. Zou zomaar wat voor je kunnen zijn.

Destijds was het vrij nieuw maar momenteel is er al ruime keuze in dit soort digitale (moddeling) versterkers die 2e hands vaak voor leuke prijzen verkrijgbaar zijn.

Datum: 08/09/2018 17:58

Quote:
"Da Vinci"

Ik ga er altijd vanuit dat het gebruik van een pedaal nooit een doel op zich is. Je wil een bepaald geluid en een pedaal kan een manier zijn daar te komen, maar als je versterker genoeg gain heeft kan het zijn dat je er ook al bent.
Ik heb zelf heul vroeger een Line6 spider gehad en dat ding had een stand Insane en dat liet de broekspijpen aardig wapperen. Zulke type versterkers hebben nog wat digitale effecten aan boord en veel instelmogelijkheden. Zou zomaar wat voor je kunnen zijn.

Destijds was het vrij nieuw maar momenteel is er al ruime keuze in dit soort digitale (moddeling) versterkers die 2e hands vaak voor leuke prijzen verkrijgbaar zijn.

Helemaal mee eens hoor, geen doel op zich (al zou ik het pedaal gezien de aanschaf wel graag willen gebruiken). Ik ga maar eens kijken naar wat je noemt, waarbij het geluid mogelijk al aardig uit de versterker zelf komt. Dank tot zover en indien meer ideeŽn/suggesties graag!
Datum: 08/09/2018 19:22

Je zou eens een blackstar HT 5 kunnen proberen. Hoor ik veel goede verhalen over en zal met je pedaaltje zeker voldoende gassen gitaar spelend

Gepost door: Purple John
Datum: 08/09/2018 21:30

Ben zelf ook begonnen met een Line 6. Prima ding. Ook heb ik een tijdje een Peavy Bandit gehad, van Marktplaats. Iz ook leuk.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 09/09/2018 10:48

Quote:
"Purple John"

Ben zelf ook begonnen met een Line 6. Prima ding. Ook heb ik een tijdje een Peavy Bandit gehad, van Marktplaats. Iz ook leuk.

Dank, zojuist wat verkend op internet en zowel Blackstar HT5 als Peavy Bandit zien er veelbelovend uit.

Goed idee in elk geval hier een vraag te posten!
Gepost door: Tommie49
Datum: 09/09/2018 12:11

Wanneer je een scheurgeluid uit je verstereker wilt halen is die Blackstar een goede optie. Daar zit een echt een goed scheurgeluid in.
Ik vraag me wel af of hij hard genoeg gaat om met een band te repeteren. Dan zit je met die Peavey beter want die heeft een groter vermogen van 80 watt maar voor thuis dan misschien weer wat te hard. Hoewel, die Peavey kun je wel met een schakelaar op een lager vermogen laten draaien.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2018 12:23 door Tommie49.
Gepost door: Tommie49
Datum: 10/09/2018 09:06

Eigenlijk, wanneer je een versterker wilt hebben voor alle situaties dan ben je met die Peavey gelijk klaar.
Datum: 10/09/2018 18:53

Ook dank voor je reactie, mooi drie paden nu om te verkennen.
Gepost door: dr00p
Datum: 29/11/2018 01:13

Hoi,

Ik ben niet echt een bekende hier op het forum. Helemaal niet. Dus iedereen hallo, bij deze. Ik kwam even voorbij surfen.

Maar ik wou zeggen; je hebt al een - niet werkende - versterker. Kun je de speaker/cab niet gebruiken en daar zo'n goedkoop 5w Hotone versterkertje aan hangen? - Ik weet niet helemaal zeker of ik merknaam mag noemen, maar gezien Peavey ook genoemd word lijkt me van wel.

Ik ken de versterkertjes niet, behalve van internet. Maar ik zit er voor mezelf zo nu en dan wel eens aan te denken. Mocht ik ooit eens geld overhouden. Juist omdat ik ook 30 en 60w versterkers heb die thuis zelden boven de 2 gaan.

Dus wat ik bedoel is de speakerdraad van je huidige versterker doorknippen, daar een jack plug aan maken. (Eventueel vrouwtje plug.) Zodat je de speaker die je al hebt kunt gebruiken i.c.m. genoemde versterker. Eventueel verzaag je heel je oude Peavey.

Naast die Hotone's, die mijn persoonlijke aandacht hebben. (en 5w buis schijnt nog steeds meer dan hard genoeg te zijn) zie ik als ik vlug op prijs sorteer bij de eerste de beste webshop ook vergelijkbare versterkers van Kustom, Peavey, Bugera en Orange. Om er zomaar een paar te noemen.

Nou goed, succes met je verkenning!

P.S. Trouwens, ik ben verder helemaal geen ervaringsdeskundige of dergelijks. Het lijkt me een idee, maar misschien zit ik er naast.

P.S. II Ik was abuis: De Hotone zijn transistor en geen buis versterkertjes. Ik had ze verward met de Mooer versterkertjes.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2018 01:40 door dr00p.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen