Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtBuizen versterker ruis,zoem
Gepost door: Leon Konink
Datum: 02/10/2018 20:43

Hallo ,

Mijn Marshall valvestate 120 watt buizen
Heeft een hele luide zoem als ik hem niet geaard heb,die boven het gitaar spelen uitkomt. Moet ik naar mijn zolder geaard stroom leggen? Of moet ik een andere versterker kopen die in ongeaard stroom geen bijgeluiden heeft en trouwens bestaan die?
berichtRe: Buizen versterker ruis,zoem
Gepost door: Back
Datum: 03/10/2018 09:15

Eerst proberen op een geaard stopcontact en dan verder kijken.
Had je zelf natuurlijk ook kunnen bedenken....knipoog
Gepost door: Leon Konink
Datum: 03/10/2018 18:48

Heb ik allang geprobeerd in de keuken heeft die geen ruis. Alleen mijn fender acoustonic 80 watt tube heeft ook een ruis maar die is veel minder luid dan mijn marshall ligt dit dan aan mijn marshall?.
Datum: 04/10/2018 09:11

Gewoon altijd op geaard stopcontact aansluiten. Klaar.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/10/2018 10:47

Het is lastig te zeggen wat er voor zorgt dat de brom in de Marshall harder is dan in de Fender. Het is natuurlijk een totaal verschillende versterker.
Het kan zijn dat het buisje het heftiger maakt. Dat effect kan versterkt worden als het buisje is versleten want dat kan ook leiden tot een brom.
Als je met meer gain speelt worden alle bijgeluiden, of dat nou ruisende elementen zijn, een ongeaard stopcontact of een versleten buis ook versterkt.

Al met al zijn er dus nogal wat opties die iets kunnen veroorzaken en in combinatie elkaar versterken.

Maargoed, als het aansluiten van een versterker op een geaard stopcontact de oplossing biedt lijkt het me vrij zinloos nog verder door te speculeren.

Hier had uw advertentie kunnen staan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2018 10:47 door Da Vinci.
Fender USA Stratocaster '97 candy apple red berichtRe: Buizen versterker ruis,zoem
Gepost door: fluwabe
Datum: 19/10/2018 19:13

hey jongens,

misschien een stomme vraag ,maar ik heb hier op het forum al een paar keer zien voorbijkomen om "dit of dat" geaard aan te sluiten.

is het in nederland dan nog niet verplicht dat alle stopkontakten geaard moeten zijn.

grts.
Gepost door: Tommie48
Datum: 20/10/2018 02:47

Alleen in vochtige ruimten zoals de badkamer.
Datum: 20/10/2018 11:15

Quote:
Anuslikker

Alleen in vochtige ruimten zoals de badkamer.

Niet correct; ook in keukens werkplaatsen, utiliteitruimten en dergelijke. Eigenlijk mag ongeaard alleen in woon- en slaapruimten van woonhuizen, verder altijd geaard.
Gepost door: scrib
Datum: 20/10/2018 11:56

ja en woon- en slaapruimten zijn nou juist de plekken waar de gemiddelde huis- en slaapkamergitarist z'n edele hobby praktiseert...

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Tommie48
Datum: 20/10/2018 16:54

Ik vind een keuken potentieel toch wel een vochtige plek.
Datum: 20/10/2018 17:12

Quote:
Anuslikker

Ik vind een keuken potentieel toch wel een vochtige plek.

Als je de kranen niet op tijd dichtdraait heb je wel gelijk, maar ik heb het over gewone, normale, dagelijkse dingen...knipoog

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2018 17:12 door Back.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen