Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Huidige pagina: 5 van 5
berichtRe: Kwaliteit digitale pedalen v/s digitale multi f/x
Gepost door: Tommie49
Datum: 03/12/2018 16:42

Overigens da Vinci heeft die pain in the ass status waar dan ook, laten we het hier houden te maken met vriendjespolitiek en lijntrekkerij.

Ik ben overigens op zeker op nog 5 andere fora actief Da Vinci. Daar ervaart men mij niet als a pain in the ass. Hoe kan dat nou he........

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2018 16:44 door Tommie49.
Gepost door: Purple John
Datum: 03/12/2018 22:23

So hee, duurt dit nou al 5 pagina's?? Morgen maar s even inlezen. Nu ga ik nog wat muziek luisteren.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 03/12/2018 23:18

Muziek luisteren, doe jij dat nog John? Maar hoe zit het nou met het verschil tussen digitale pedalen en digitale multi fx gebaseerd op modeling?
Gepost door: Tommie48
Datum: 04/12/2018 02:50

Quote:
Tommie49

Muziek luisteren, doe jij dat nog John? Maar hoe zit het nou met het verschil tussen digitale pedalen en digitale multi fx gebaseerd op modeling?
Hou je bek 49.
Datum: 04/12/2018 10:12

Pas op dat je geen hepatitis A oploopt nr 48 met die sleezy hooby van je.
Datum: 04/12/2018 11:35

Maak je geen zorgen. Ik heb een vaste vriend. zwaaiend
Datum: 04/12/2018 11:49

Oh dan is het goed.
Datum: 04/12/2018 21:09

Quote:
"Da Vinci"

Maar ik snap het wel hoor. Ik en zoveel mensen zijn onaardig tegen je geweest.

Toch nog even dit Da Vinci ouwe glimmer. Jij mag best onaardig tegen mij wezen hoor, ik vind het prima. Maar je snapt wel dat ik je dan of volledig negeer, of meedogenloos terugsla. Dus ga niet zitten janken wanneer je terug gemept wordt.

En wat die andere figuren (lees kliek) betreft. Ik vind het in principe een goed teken dat die mij onaardig vinden. Neemt niet weg dat je ze wel op hun gedrag kunt aanspreken. Ja dat wordt iemand niet in dank afgenomen, zo gaat dat.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 04/12/2018 23:19

Goed dat je blijft posten Tommie!

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 04/12/2018 23:24

Heb je al een kabouter muts aangeschaft voor als het echt koud wordt? Je bent elders wezen uithuilen nietwaar ouwe glimmer. he he he

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2018 23:25 door Tommie49.
Datum: 04/12/2018 23:49

Ik dacht eerst dat hermt niet uitmaakte wát ik postte, jij vond toch wel iets om over te mauwen. En zo niet verzin je wel iets en ga je ongefundeerd raaskallen over opleidingen, hoe ik daar doorheen gerold ben, hoe ik m’n werk tot uitvoering breng en allerlei andere zaken waar je niks van weet. En zelfs als je het met verzinsels niet red kan je goedkoop scoren op uiterlijke kenmerken, lekker anoniem van achter je schermpje.

Maargoed, het blijkt nog dus nog sneuere te zijn. Want zelfs als ik níks post ga je lekker door ROTFL

Verder denk ik dat je jezelf iets te veel credits geeft als je dat niveau kwalificeert als ‘genadeloos afmaken’, maar dat is slechts een mening.

Voor wat het waard is; net lekker gerepeteerd. Generale voor zondag, eerste optreden met m’n nieuwe bigband.
Ging lekker op mijn top notch digitale Kemper en recent aangeschafte remote en Mission Engeneering pedaal. Wah een spulleke!

Datum: 05/12/2018 00:05

Ja ja, hou je maar groot Da Vinci, ik weet wel beter. Een goed verstaander ziet gelijk dat je er wel degelijk mee zit dat een pukkel bovenop je bolletje duidelijk zichtbaar is.

Inderdaad je hebt gelijk Da Vinci. Mijn internet personage daar identificeer ik mij totaal niet mee. Persoonlijk kan het me niet raken. Ja wat ik tegenkom triggert mijn rechtvaardigheidsgevoel maar daar ben ik trots op.

Maar jij kickt dus op je Kemper. Niet mijn ding, veel te artificial, maar als jij er tevreden mee bent, prima zou ik zeggen.

Ik heb vanavond lekker met mijn spul gespeeld zonder modeling. Of nee, mijn acoustic simulator natuurlijk wel. Ja dat is wel een uitzondering op de regel. Is zeer bruikbaar dat ding.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2018 00:10 door Tommie49.
Datum: 05/12/2018 02:49

Ik durf te wedden dat Tommie zelf ook onzeker is over zijn haarlijn. Alleen die van Da Vinci is vast wel 2 nanometer verder teruggetrokken. Dus haha jij bent een loser en ikke niet want ik heb 2 nanometer meer haar.

Tommie heeft meer moeite met zijn eigen haarlijn dan met die van wie dan ook.
Datum: 05/12/2018 08:27

Dat hoopten ze elders ook. Helaas kwamen ze van een koude kermis thuis toen ik een paar foto's plaatste. Helaas heeft photobucket ook bij mij een tijdje terug de boel op slot gegooid.
Dus nee, ik heb nog een prima haardos, vraag maar aan die Funkadelic die heeft die foto's vast gezien.
Datum: 05/12/2018 09:39

Quote:
Tommie49

Ja ja, hou je maar groot Da Vinci, ik weet wel beter. Een goed verstaander ziet gelijk dat je er wel degelijk mee zit dat een pukkel bovenop je bolletje duidelijk zichtbaar is.

Ah, de zoveelste persoonlijke aanval en aanname. We tellen lekker door Tommie!

Quote:
Tommie49

Maar jij kickt dus op je Kemper. Niet mijn ding, veel te artificial, maar als jij er tevreden mee bent, prima zou ik zeggen.

Ah, we gaan terug on topic!

Nouja, kicken... ik ben er erg blij mee ja. Ik kan me voorstellen dat je wat dingen van een Kemper gehoord hebt die artificial klinken. Niet alle profiles die er standaard opstaan zijn even goed bruikbaar. Kwam laatst langs een 5150 profile en als dat ding in het echt zo had geklonken waar er niet veel van verkocht knipoog
Als je dan zo'n ding even in een winkel probeert met de zaterdaghulp kan je wel eens met een onvolledige ervaring naar huis gaan. Maar luister eens naar wat die gasten van ToneJunky, Michael Britt ermee doen. Of wat te denken van onze eigen Bert Meulendijk... Als je dat nog steeds slecht geluid vindt kan ik niet wachten tot je een opname van je eigen geluid post, want als dat nog beter is wil ik dat graag horen!

Toen ik zelf in de markt was voor een Kemper ben ik naar Guitarking gereden. Dat is een begrip op gebied van buizenversterkers en effectpedalen en tevens Custom Shop dealer van Gibson, Fender, Mayones, PRS etc. De eigenaar, die dus een behoorlijk deel van zijn leven wijdt aan gitaargeluid en de mooist denkbare spullen tot z'n beschikking heeft vertelde me tot mijn verbazing dat hij zelf ook nog uitsluitend over een Kemper speelt in z'n band. Hij had daar wat versterkers staan die hij zelf had geprofiled dus dan kan je een goed 1 op 1 vergelijk maken.
Een ook de lijst van Kemper gebruikers is ook vrij indrukwekkend te noemen. Oa. John Mayer, Steve Lukather, Steve Moorse etc. etc. en je ook alle grote shows (begeleidingsbands als de Marcel Fischer Band, Bert Meulendijk waarbij beschikbaarheid van materiaal niet bepaald een issue is) kan je niet meer om digitaal heen. En dan hebben we het alleen nog maar over de Kemper, voor de Axe FX kan je evengoed een boom opzetten maar daar ben ik niet zo in thuis. Weet bijv. wel dat die bij Steve Vai in z’n rek hangt en dat Metallica de volledige shows met die dingen draait.
Het buizen vs modeling kamp zal nog wel een tijd verdeeld blijven lijkt me, maar dat alle hierboven genoemde nu toch soms volledig of soms in specifieke gevallen gebruik maken van digitale technieken geeft mi. wel aan dat we het tijdperk waarin we blind, of liever gezegd doof, konden zeggen dat het niet klinkt wel voorbij is.

Ik denk zelf ook wel dat in het stukje ‘blind’ veel schuil gaat. Er zijn toch nog wel een aantal mensen dat zodra ze iets zien dat digitaal is op basis daarvan al beslissen dat het niet klinkt en dan niet meer objectief luisteren. Mooi voorbeeld laatst op een ander forum van een lid dat nogal into buizen en anti digitaal is. Post er iemand een filmpje van z’n band, krijgt hij direct een compliment over zijn geweldige geluid en de vraag wat dat nou precies voor versterker is daar in de hoek van het podium. Het antwoord; oh, das een oude bak die ik als monitor gebruik, wat je hoort is mijn Pod 500 direct de mengtafel in.

Prachtig toch!

Overigens hoor je mij niet zeggen dat een Kemper of Axe FX voor iedereen de way to go is. Als je een aantal basisgeluiden gebruikt met wat effecten kan dat natuurlijk ook nog steeds.
Zoals gezegd zit ik zelf in een big band. Dat vergt nogal wat van de flexibiliteit van geluid. Soms heb je een behoorlijke rol in een nummer in de zin van solo’s, funky slagjes etc. en soms moet je alleen maar een riedeltje of basloopje leggen en letterlijk alles daartussenin. Dat geldt ook voor bijv. de blazerssectie die soms voluit gaat en soms begeleidend speelt. Je moet echt goed op elkaar kunnen aanpassen.
Ik heb daar voor cleane geluiden al een andere wah dan voor crunch geluiden waarbij ik op mijn clean signaal de wah een dipje in volume mee geef omdat die anders wat de schel werd in het hoog en een randje oversturing gaf die ik niet wilde. Bij lead heeft ie juist een volume boost zodat mijn solo’s nog extra worden aangezet door de wah. Door de morph functie waarbij ik gain, compressie, mix van delay in m’n signaal en volume toewijs aan één expressiepedaal en daardoor traploos de juiste mix kan bepalen. Dit soort zaken zijn minstens zo belangrijk voor het totaalplaatje dat je als band neerzet dan het wel of niet aanwezig hoorbare of meetbaar verschil in het basisgeluid waar veel over gesproken wordt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2018 09:40 door Da Vinci.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 05/12/2018 10:19

Quote:
Tommie49

Dat hoopten ze elders ook. Helaas kwamen ze van een koude kermis thuis toen ik een paar foto's plaatste. Helaas heeft photobucket ook bij mij een tijdje terug de boel op slot gegooid.
Dus nee, ik heb nog een prima haardos, vraag maar aan die Funkadelic die heeft die foto's vast gezien.
Het is verbazingwekkend te zien hoe je over Dao blijft zeveren, maar zelf continu mensen blijft kleineren, tot dagen of weken na de online schermutseling. Je hebt vast een heel rijk leven naast de fora die je dagelijks bezoekt, maar wellicht heeft e.e.a. toch iets te veel invloed op je stemming. Je komt erg gefrustreerd over.

/serieus

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 05/12/2018 10:42

Ik zie inderdaad ook wat meer trekjes van Mao dan van Dao.

Maarja... een lettertje verschil, waar lullen we over...

Gepost door: Back
Datum: 05/12/2018 11:07

Ziet er indrukwekkend uit Da Vinci! Heb ze nog nooit gehoord maar ze schijnen geweldig te zijn. Leuk dat het je goed bevalt; thuis of in de muziekzaak uitproberen is toch wat anders dan gebruik in de praktijk.
Even off-topic: wat voor muziek spelen jullie?
Gepost door: scrib
Datum: 05/12/2018 11:19

Quote:
Back
Even off-topic

Ja hallo dat is niet de bedoeling hier!

--
Keep strumming Phil
Datum: 05/12/2018 11:21

Quote:
Back

Ziet er indrukwekkend uit Da Vinci! Heb ze nog nooit gehoord maar ze schijnen geweldig te zijn. Leuk dat het je goed bevalt; thuis of in de muziekzaak uitproberen is toch wat anders dan gebruik in de praktijk.
Even off-topic: wat voor muziek spelen jullie?

Ja helemaal dit soort dingen. Een buizenversterker heeft een paar knoppen en daar draai je aan, dan hoor je snel genoeg of het bevalt of niet. Bij zo'n Kemper je veel meer mogelijkheden dus dat vergt ook een wat andere ontdekkingscurve. Aan de andere kant; mensen met buizenversterkers zijn vaak ook nog lang bezig met boosters, compressors, modulatie, eq's etc om het geluid helemaal volledig naar wens te krijgen. Alleen doe je dat vaak niet op het moment dat je in de winkel met zo'n versterker bezig bent dus dan is het gevoelsmatig wat simpeler.

Met de band richten we echt op het bruiloften en partijen werk. Van disco, funk, soul, Nederlandstalig etc.
Op de setlist van zondag staat bijvoorbeeld Long train running (hele vette live versie met blazers, gitaarsolo's etc), Relight my fire, Iedereen is van de wereld, Let me entertain you, Op fietsen, Ich bin wi du, Disco Inferno, Hard to Handle, Good God, Happy, Proud Mary, I Wish en nog meer van dat soort werk.

Datum: 05/12/2018 11:22

Quote:
scrib

Back
Even off-topic

Ja hallo dat is niet de bedoeling hier!

Waar zijn de mods als je zo nodig hebt! nogal blij

Datum: 05/12/2018 12:35

Quote:
"Da Vinci"

Op de setlist van zondag staat bijvoorbeeld Long train running (hele vette live versie met blazers, gitaarsolo's etc), Relight my fire, Iedereen is van de wereld, Let me entertain you, Op fietsen, Ich bin wi du, Disco Inferno, Hard to Handle, Good God, Happy, Proud Mary, I Wish en nog meer van dat soort werk.
Als ik erg on-Dao zou zijn, zou ik t ouwe lullen muziek noemen knipoog

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 05/12/2018 12:41

Quote:
FUnkadelic

En dat is het ook! Maar wel lekker om een tent vol mensen in de benen te krijgen.
Trouwens Fu, jij gebruikt(e) toch altijd een Fractal?
Datum: 05/12/2018 13:24

Gebruikte idd, verkocht, nu een Line6 Helix LT die zo klinkt:

[www.soundclick.com]

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 05/12/2018 13:25

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 05/12/2018 14:00

Quote:
Tommie49

Doen is ff hier een foto dan.
Datum: 05/12/2018 14:06

Quote:
FUnkadelic

Haha dat is het ook ja

Ik heb inmiddels 15 jaar in rock coverbands gespeeld. En hoewel ik dat nog steeds heel leuk vind was ik ook wel op zoek naar wat verfrissing. En dat is het wel! In die zin dat je totaal anders speelt. Andere akkoorden, bijzondere versies van nummers dan dat je kent, nummers die praktisch opnieuw gearrangeerd worden om ruimte te geven aan alle bandleden en je daardoor ook creatief moet zoeken naar je plekje. Ik ben er ook van overtuigd dat ik de afgelopen twee maanden meer heb bijgeleerd dan de vorige vijf jaar waarin ik in m'n zoveelste coverbandje Highway to hell stond te spelen headbangend

Datum: 05/12/2018 14:12

Quote:
Back

FUnkadelic

En dat is het ook! Maar wel lekker om een tent vol mensen in de benen te krijgen.

Inderdaad. En je staat ineens op hele andere plaatsen te spelen. Bijv. een bruiloft ipv een donker caféje met mensen in dito kledij en de armpjes over elkaar en dat geeft toch weer een andere ervaring.

Datum: 06/12/2018 10:27

Quote:
"Da Vinci"
En je staat ineens op hele andere plaatsen te spelen. Bijv. een bruiloft ipv een donker caféje met mensen in dito kledij en de armpjes over elkaar en dat geeft toch weer een andere ervaring.

Herkenbaar. Toch geef ik zelf de voorkeur aan het spelen in kroegen. Heb ook wat vervelende ervaringen op feesten gehad; daarnaast ging het spelen van de (voornamelijk) 70-/80-jarige herrie me wat vervelen, waarbij gezegd dat wij in een kleine samenstelling zonder toetsen en toeters speelden.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Huidige pagina: 5 van 5

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen