Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtKwaliteit digitale pedalen v/s digitale multi f/x
Gepost door: Tommie49
Datum: 14/11/2018 21:20

Als analoogliefhebber moet ik zeggen dat het mij opvalt dat steeds meer digitale effectpedalen zonder modeling best prettig voor het oor zijn, in bepaalde opzichten prettiger dan sommige analoge pedalen. Dat wil zeggen effectpedalen.

Die digitale multi fx veranderen je basistoon behoorlijk. Hoe denken jullie daarover?
berichtRe: Kwaliteit digitale pedalen v/s digitale multi f/x
Gepost door: forcbart
Datum: 16/11/2018 15:46

Quote:
Tommie49
digitale effectpedalen zonder modeling
Hoe bedoel je?
Quote:
Tommie49
Die digitale multi fx veranderen je basistoon behoorlijk.
Hoe bedoel je?
Datum: 18/11/2018 14:17

Dat wanneer je een digitale multi-fx tussen je gitaar en je versterker plaatst mat alle effecten uit, het heel anders klinkt dan wanneer je rechtstreeks inplugt in je amp.

En bij digitale losse pedalen heb je dat tegenwoordig meestal niet. Verder is het nog altijd zo dat digitale pedalen die gebaseerd zijn op modeling nog altijd behoorlijk kunstmatig klinken ten opzichte van digitale pedalen waarbij geen gebruik wordt gemaakt van modeling.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2018 14:18 door Tommie49.
Gepost door: ron smit
Datum: 19/11/2018 12:13

Quote:
Tommie49

Dat wanneer je een digitale multi-fx tussen je gitaar en je versterker plaatst mat alle effecten uit, het heel anders klinkt dan wanneer je rechtstreeks inplugt in je amp.

Heb ik ook gemerkt. Zonder multi-effect (boss gt10) is mijn geluid veel directer en komt het beter door de mix in de band. Ik zet er daarom soms niets tussen, of zet de multifx alleen in de looping. Dat gaat dan wel ten koste van wat voor de voorversterker zou moeten (drive -heb ik echter apart-/wahwah).

Het blijft een afweging.
Gepost door: scrib
Datum: 19/11/2018 12:23

Heb je niet ook pedalen die alleen als switch dienen waarmee je verschillende effectpedalen in en uit kunt schakelen en die dus ook true-bypass bieden?

--
Keep strumming Phil
Datum: 20/11/2018 09:21

Quote:
"ron smit"

Tommie49

Heb ik ook gemerkt. Zonder multi-effect (boss gt10) is mijn geluid veel directer en komt het beter door de mix in de band. Ik zet er daarom soms niets tussen, of zet de multifx alleen in de looping. Dat gaat dan wel ten koste van wat voor de voorversterker zou moeten (drive -heb ik echter apart-/wahwah).

Het blijft een afweging.

Ik ben blij weer eens iemand tegen te komen die in deze ook waarneemt wat ik waarneem. Niet dat ik ooit aan mijn waarneming in deze heb getwijfeld, maar toch.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 20/11/2018 14:23

Quote:
Tommie49

Ik ben blij weer eens iemand tegen te komen die in deze ook waarneemt wat ik waarneem.

In dat geval; google eens op 'tonesuck' en je hebt de dag van je leven!

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 20/11/2018 16:57

Ja maar op Nederlandse gitaarfora kom ik vooral mensen tegen die beweren dat losse pedalen van bepaalde merken tonesuck geven en dat digitale 19 inch en vloer multi fx je basisgeluid prima in tact laten. Ik dacht ut niet.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/11/2018 16:59 door Tommie49.
Datum: 20/11/2018 18:37

Ik weet niet welke fora jii nog meer bezoekt,, maar zowel hier als gitaatnet geven zoektermen ‘tonesuck’ en ‘tone suck’ wel wat leesvoer. Vaak icm boss gt, g-major, octaver en andere digitale spullen.

Gepost door: FUnkadelic
Datum: 20/11/2018 20:25

Gezever allemaal zeg. Geen idee of mijn signaal verandert als ik geen effecten aanschakel. Kan me niet schelen want ik gebruik dat cleane signaal niet. Dus.

En 'behoorlijk kunstmatig? Tsja... het zal allemaal wel weer. Vast weer zo iemand die uit n reeks bli de tesren duuuuuuidelijk hoort welke echt zijn en welke modelling. Tuuuuuuuurlijk.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 20/11/2018 21:21

He, Fu, dat jij er in jouw situatie geen last van hebt neemt niet weg dat anderen het wel kunnen opmerken en als storend kunnen ervaren. Beetje flauw om dat als 'gezever' weg te zetten. Je bent vrij om je eigen mening te hebben, maar het draagt in dit geval verder niet echt iets bij.

--
Keep strumming Phil
Datum: 21/11/2018 09:13

Het probleem tonesuck is volgens mij al praktisch net zou oud als effectpedalen zelf. Het is ook nogal logisch dat je signaal verandert als je er allerlei elementen tussen zet en de behoefte om dat effect tot een minimum te beperken heeft geleid tot true-bypass pedalen, schakelbare FX loops, buffers, effectswitches waar Scrib aan refeerde en weet ik allemaal wat. Ook zijn er fora over vol geschreven dit verschijnsel.

Vooropgesteld, zoals praktisch iedere gitarist denk ik, wil ik in de basis natuurlijk ook een goed geluid. Maar ik lees al jaren discussies over gebruikte gitaarkabels, patchkabels, materiaal voor pluggen en allerlei andere zaken die enorm veel verschil in geluidskwaliteit teweeg zouden brengen. In ieder geval als je het gaat meten.
Een ENORM verschil... dat is nog al wat denk ik dan. Dat moet dan ook enorm goed merkbaar zijn. Bijvoorbeeld dat als ik bijvoorbeeld een ENORME snelheidsovertreding heb gemaakt andere mensen dan echt zeggen, wow, die reed enorm hard. Of als ik een enorme stinkscheet laat (hè Tommie, mijn tweede poep- en plas opmerking!) mensen om me heen zeggen, sjee, die lucht.

Als ik dat dan vertaal naar het verschil wanner ik de 12 pedalen op m'n bordje (hypothetisch, want ik heb geen pedalen) ga aansluiten met een goede buffer en Monster patch kabels met 24 karaats vergulden pluggen van € 30 per stuk ipv de 6 voor € 9,95 kabels die er nu (wederom hypothetisch) tussen zitten ben € 250 verder en ik verwacht niet dat er ooit iemand, zelfs de bandleden waar ik wekelijks mee speel, gaat opvallen dat mijn geluid ook maar 'iets' is veranderd, laat staan 'enorm'.

Ik snap wel dat het allemaal nogal arbitrair is hoor. Om mijn eigen verhaal onderuit te halen; ik ben een goed jaar geleden over een Kemper gaan spelen en als ik mijn keuze zou baseren op hoe het geluid overkomt op bijvoorbeeld ons publiek had ik net zo goed een Pod XT Live van 15 jaar terug kunnen houden.

Gepost door: Back
Datum: 21/11/2018 09:31

Ben het toch wel met Fu eens. Los daarvan: je gaat je geluid toch pas 'maken' als je alle meuk al tussen gitaar en versterker hebt aangesloten? Dan gebruik je toch niet het geluid zonder die zooi als referentie?
Datum: 21/11/2018 12:12

Quote:
scrib

He, Fu, dat jij er in jouw situatie geen last van hebt neemt niet weg dat anderen het wel kunnen opmerken en als storend kunnen ervaren. Beetje flauw om dat als 'gezever' weg te zetten. Je bent vrij om je eigen mening te hebben, maar het draagt in dit geval verder niet echt iets bij.
Je hebt gelijk Scrib, helemaal gelijk, excuses.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 21/11/2018 16:30

Alles wat je tussen je gitaar en je amp zet zal enige invloed hebben op je sound. Maar de vraag is in hoeverre en op welke manier. Een goed pedaal zal vast wel een klein beetje hoog en/of laag weghalen om maar wat te noemen. Maar wanneer het gering is en je sound op belangrijke punten intact blijft is er weinig aan de hand.

Dat is zeker met vooral die oudere digitale multi fx wel even anders. Ze maken je geluid dunner, minder warm en doet het geheel onnatuurlijk en elektronisch klinken.
Datum: 21/11/2018 16:32

Quote:
Back

Ben het toch wel met Fu eens. Los daarvan: je gaat je geluid toch pas 'maken' als je alle meuk al tussen gitaar en versterker hebt aangesloten? Dan gebruik je toch niet het geluid zonder die zooi als referentie?

En wat heb je aan chorus, phaser, delay wanneer je basisgeluid verknald is?
Datum: 21/11/2018 17:18

Quote:
Tommie49

En wat heb je aan chorus, phaser, delay wanneer je basisgeluid verknald is?

Ik heb nog nooit effectapparatuur gehad, die ervoor zorgde dat mijn basisgeluid werd verknald....
Datum: 21/11/2018 22:55

Dus dan heb je waarschijnlijk alleen losse pedalen van goede kwaliteit gehad.
Datum: 21/11/2018 23:49

Ik zou het anders willen stellen: ik denk niet dat fabrikanten spullen in de markt zetten die zodanig zijn dat ze 'het basisgeluid' naar de knoppen helpen. Daarnaast, voor dat je tot koop overgaat, probeer je het spul toch..?
Ik vind het toch een beetje een non-discussie.
Datum: 22/11/2018 02:29

Ik denk niet alleen dat fabrikanten door de jaren heen spullen op de markt hebben gebracht die je basistoon verknallen maar uit ervaring weet ik dat het zo is.

Uiteindelijk is apparatuur gewoon handel en als genoeg mensen het vreten is er reden om het te blijven voeren.

Overigens, ook al probeer je het spul niet van tevoren, je kunt tegenwoordig gewoon je poen terugkrijgen, neemt niet weg dat het interessant is om over dit soort zaken van gedachten te wisselen.

Je vindt het een non-discussie maar ondertussen doe je er wel aan mee.
Datum: 22/11/2018 09:37

Quote:
"Da Vinci"

Vooropgesteld, zoals praktisch iedere gitarist denk ik, wil ik in de basis natuurlijk ook een goed geluid. Maar ik lees al jaren discussies over gebruikte gitaarkabels, patchkabels, materiaal voor pluggen en allerlei andere zaken die enorm veel verschil in geluidskwaliteit teweeg zouden brengen. In ieder geval als je het gaat meten.
Een ENORM verschil... dat is nog al wat denk ik dan. Dat moet dan ook enorm goed merkbaar zijn. Bijvoorbeeld dat als ik bijvoorbeeld een ENORME snelheidsovertreding heb gemaakt andere mensen dan echt zeggen, wow, die reed enorm hard. Of als ik een enorme stinkscheet laat (hè Tommie, mijn tweede poep- en plas opmerking!) mensen om me heen zeggen, sjee, die lucht.

Interessante vergelijking om je punt te verduidelijken.neekoekoek!

He Da Vinci even tussendoor, doe die topzware ruige Fries de groeten van me. Ha ha, ik blijf lachen als ik aan die gast terugdenk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2018 10:31 door Tommie49.
Datum: 22/11/2018 10:00

Quote:
Tommie49
Je vindt het een non-discussie maar ondertussen doe je er wel aan mee.

Komt dit nou weer voort uit dat onvolprezen intellect van je? Volstrekt onzinnige opmerking; zo jaag je - zoals al eerder geconstateerd - inderdaad mensen tegen je in het harnas.
Datum: 22/11/2018 10:25

Ja joh, een relevante discussie geheel onnodig kwalificeren als een non-discussie is erg hoogstaand.
Datum: 22/11/2018 11:23

Quote:
Tommie49

Interessante vergelijking om je punt te verduidelijken.neekoekoek!

Inderdaad, echter behoeft het voor jou blijkbaar wat nadere toelichting; Als je een discussie voert over wat voor effect iets heeft is het wel belangrijk dat iedereen in die discussie weet over welke mate van effect we het dan hebben. Is het merkbaar of meetbaar? En, niet onbelangrijk, is dat effect dan ook goed of slecht, of enkel merkbaar? Anders ga je langs elkaar heen praten.

In je openingspost had je het over ‘het veranderen van je basistoon’. Iets later, na de post waarin Forb vraagt het nader te specificeren zeg je dat het ‘heel anders’ klinkt. Een aantal posten later meld je dat de basistoon ‘verknald’ is.

Als ik morgen de muren van mijn huis een andere kleur verf zal het uiterlijk vanzelfsprekend ‘veranderd’ zijn. Maar dat hoeft niet per se slecht te zijn. Het zal er dus ook ‘heel anders’ uit zien, nog steeds geen probleem. Is de uitstraling echter ‘verknald’ dán ben ik niet blij.

Terug naar het onderwerp; een toon die wat ‘anders’ is omdat er wat hoog/laag uit is kan je met een eq nog aardig compenseren. Dat zou ik net als Back niet zo’n ramp vinden of iig iets wat nog overkomelijk is als het gebruik van een bepaald effect op andere punten weer diverse voordelen biedt. Is je toon ‘verknald’ waardoor er niks meer van de maken is wordt het een heel ander verhaal en zal dat het gebruik van het pedaal in een ander daglicht zetten.

Wat je nu doet is (wellicht onbewust) onduidelijkheid scheppen door dubbelzinnig (veranderd/anders/verknald) te communiceren en alsvolgt mensen voorzien van negatieve kwalificaties (hoogdravend) als ze op basis van die communicatie met opmerkingen komen waaruit blijkt dat ze een andere mening zijn toegedaan. En dan nog zie ik niet in waarom Back het geen non-discussie mag vinden. Hij heeft toch gewoon recht op een mening?

Quote:
Tommie49

He Da Vinci even tussendoor, doe die topzware ruige Fries de groeten van me. Ha ha, ik blijf lachen als ik aan die gast terugdenk.

Het topic is al ruim een week oud en voor alsnog niet geëscaleerd. Je zou dat als een positieve ontwikkeling kunnen zien als het je doel is om het een beetje gezellig te houden. Of je hebt een ander doel en dan is het natuurlijk altijd het proberen waard om totaal niet-relevante op de man gespeelde negatieve kwalificaties over een bekende van me aan mij te adresseren. Maar ik sla wederom even over als je het niet erg vindt.

Datum: 22/11/2018 17:21

Ja Da Vinci, bij het beschrijven van geluid als het om de kwaliteit van het geluid gaat moet iemand zich nu eenmaal bedienen van termen als, anders, kil, dun enz.

En inderdaad, wanneer een multi fx je basisgeluid zodanig veranderd dat het kil, schril en onnatuurlijk gaat klinken dan kun je wel concluderen dat het je basistoon gewoon verknalt. De ene kwalificatie hoeft de andere niet tegen te spreken.

En inderdaad Back mag zeggen dat hij deze discussie een non-discussie vind. Als hij het daarbij laat heb ik er ook niet zo een probleem mee. Met andere woorden, verknal het niet voor de mensen die het wel zinnig vinden. dat is al zo vaak gebeurd op gitaarfora.

En wat die Fries betreft, kijk maar of je hem nog de groeten doet. dat ik daar nog weleens aan terug denk is omdat ik nogal een groot rechtvaardigheidsgevoel heb. En bij die gast was het uiteindelijk duidelijk een schoolvoorbeeld van '' wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in''. ja dat geeft wel enige voldoening.
Datum: 22/11/2018 18:33

Geluk zit in de kleine dingen Tommie duim omhoog

Datum: 22/11/2018 19:54

Tja, ik vind het echt geen gek onderwerp voor een gitaar-forum. Misschien is het niet voor iedereen relevant, maar dat is ook prima. Het was in ieder geval on-topic. Was...

Edit: het forum is misschien op sterven na dood, maar er hangen nog steeds wat mensen rond. Blijkbaar te taai om helemaal uit te roeien knipoog Ik hoop uit gedeelde interesse in gitaren, en niet uit een soort drang SBS Utopia na te spelen...

Als we elkaar een klein beetje de ruimte geven, een beetje het voordeel van de twijfel, niet op iedere slak zout, etc, dan zou het hier best goed uit te houden zijn. Hebben we geen mods voor nodig...

--
Keep strumming Phil

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2018 20:03 door scrib.
Datum: 23/11/2018 09:00

deze had ik vroegah in m'n fropiel:

hoe een Boss effect je signaal verkloot...

zonder Boss

met Boss

ennieweej
Quote:
Tommie49
Die digitale multi fx veranderen je basistoon behoorlijk.
dat is bij alle niet true bypass pedalen zo niet alleen bij moddeling pedalen, het komt door het el cheapo opampje wat er in zit. En eigenlijk zelfs bij kabels en alles wat je er tussen knoopt. Daarom heb ik mijn gitaargeluid gebufferd en gebruik alleen nog TB pedalen.

Deze snap ik nog steeds niet:
Quote:
Tommie49

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2018 09:08 door forcbart.
Datum: 23/11/2018 09:37

forcbart
Deze snap ik nog steeds niet:
Tommie49

Denk dan een digitaal pedaal zoals een Strymon met 'eigen' geluiden in de keten vs bijv. een headrush pedalboard of Line6 HX dat modellen van bekende andere effecten nabootst.

Datum: 23/11/2018 14:37

het zal wel aan mij liggen maar een digitaal effect ia altijd moddeling.
Je analoge signaal wordt AD omgezet daar gaat een nummerieke modellering overheen en het resultaat wordt weer DA omgezet...

ennieweej; tonesuck is real. (ondanks dat blijkbaar niet ieredeen het waarneemt)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2018 14:39 door forcbart.
Datum: 23/11/2018 18:16

Nee, het Boss RV-5 reverb pedaal is digitaal maar niet gebaseerd op modeling. Het Boss FRV-1 reverb pedaal daarentegen wel. Staat er ook op: COSM.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2018 18:17 door Tommie49.
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 24/11/2018 09:08

Ik zou zeggen: als je niet wilt dat jouw geluid veranderd, stop er dan ook niks tussen wat het kan veranderen!

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Datum: 24/11/2018 09:58

Quote:
Tommie49

Nee, het Boss RV-5 reverb pedaal is digitaal maar niet gebaseerd op modeling. Het Boss FRV-1 reverb pedaal daarentegen wel. Staat er ook op: COSM.

Das wel interessant! Zit even te kijken en in ieder geval voor de spring-reverb sound op de RV-5 heeft Boss het zelf wel over 'modeling'.... maar misschien geldt dat niet voor de andere reverb effecten op dat pedaal?

Quote:
Gitaarlex

Ik zou zeggen: als je niet wilt dat jouw geluid veranderd, stop er dan ook niks tussen wat het kan veranderen!

Juist. Kan je ook zeggen: als het geluid van je versterker je niet aanstaat, ga je toch akoestisch spelen? Sure, of je gaat op zoek naar een andere versterker.

Overigens viel hier laatst de Bax magazine op de mat, met een advertentie voor Klotz kabels. Blijkt dat ze maar liefst 5 kwaliteiten in gitaarkabel verkopen:
- Pro Instrument (1 ster, duidelijk niet voor pro's)
- Prime Guitar (2 sterren, prime betekend eerste of beste, maar dat is in dit geval niet zo)
- Signature Guitar (3 sterren, met Joe Bonamassa als bekende middenmoter in de gitaarwereld)
- Supreme Guitar (4 sterren, nu komen we ergens)
- High End Guitar (5 sterren, kenners weten genoeg)

--
Keep strumming Phil
Gepost door: ron smit
Datum: 24/11/2018 10:31

Dit is best aardig om te lezen. Het blijft lastig. Zelf merk ik het verschil en speelde in de studio ook wel zonder pedalen. Maar ja, dan mis je wel je de directe beschikbaarheid daarvan.
Ook met een buffer gespeeld. Dat hielp voor mijn gevoel niet echt.
Datum: 24/11/2018 12:23

Quote:
scrib

Tommie49

Das wel interessant! Zit even te kijken en in ieder geval voor de spring-reverb sound op de RV-5 heeft Boss het zelf wel over 'modeling'.... maar misschien geldt dat niet voor de andere reverb effecten op dat pedaal?

Is dat zo? Op de springreverb? Het zou kunnen. Maar laat ik een ander voorbeeld geven. Neem bijvoorbeeld de PH-3 phaser van Boss, daar komt geen modeling aan te pas maar het phaser effect wordt op digitale wijze verkregen.
Datum: 24/11/2018 14:40

Quote:
scrib

Gitaarlex

Juist. Kan je ook zeggen: als het geluid van je versterker je niet aanstaat, ga je toch akoestisch spelen? Sure, of je gaat op zoek naar een andere versterker.

Als het geluid van een versterker jou niet aanstaat moet je hem niet kopen.

Datum: 24/11/2018 15:13

met een buffer ben je daar vanaf. Maar goed, dan ben je wel op een andere manier je geluid aan het opbouwen...
Quote:
scrib
- Pro Instrument (1 ster, duidelijk niet voor pro's)
- Prime Guitar (2 sterren, prime betekend eerste of beste, maar dat is in dit geval niet zo)
- Signature Guitar (3 sterren, met Joe Bonamassa als bekende middenmoter in de gitaarwereld)
- Supreme Guitar (4 sterren, nu komen we ergens)
- High End Guitar (5 sterren, kenners weten genoeg)
Datum: 24/11/2018 15:47

Quote:
Tommie49

Daar komt geen modeling aan te pas maar het phaser effect wordt op digitale wijze verkregen.
En wat is dan precies het verschil tussen die twee? blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/11/2018 15:47 door FUnkadelic.
Datum: 24/11/2018 17:24

het is een naamgevingsdingetje.
modeling zou betekenen dat het een bestaand apparaat nadoet...
Datum: 24/11/2018 18:32

Quote:
forcbart

Dus welk apparaat doet die COSM langer of whatever dan ook na?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 24/11/2018 19:04

Quote:
forcbart

Nee dat is het is het niet. Met modeling wordt via een special techniek het geluid van een bepaalde versterker of effectapparaat nagebootst.

Bij het Boss FRV-1 reverbprdaal wordt het geluid van de 1963 Fender Spring Reverb nagebootst.
Datum: 24/11/2018 19:39

Quote:
Tommie49

forcbart

Nee dat is het is het niet. Met modeling wordt via een special techniek het geluid van een bepaalde versterker of effectapparaat nagebootst.

Bij het Boss FRV-1 reverbprdaal wordt het geluid van de 1963 Fender Spring Reverb nagebootst.
Samenvatting: bij beide wordt door middel van software een bepaalde modulatie van een gesampeld gitaarsignaal bewerkstelligd.

Dus.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 24/11/2018 19:40

ik rust m'n koffer
Datum: 24/11/2018 19:40

@Brad49: En de 1963 Fender Spring Reverb is geen effectpedaal zeker?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/11/2018 19:41 door FUnkadelic.
Datum: 25/11/2018 01:51

Ik weet niet wat die Funkadelic allemaal loopt te schrijven want dat lees ik niet (sorry Scrib). Maar mijn gevoel zegt dat hij weer loopt te zieken.
Datum: 25/11/2018 08:41

Quote:
Tommie49
(sorry Scrib)

Zelf weten Tommie, maar je lokt wel anderen uit om weer over jou heen te gaan zeiken. En dan ga jij weer terugbitchen, en dan gaan zij weer poepen, etc, etc... schouderophalend

--
Keep strumming Phil
Datum: 25/11/2018 09:19

Ja sorry, maar toen ik tegen die gast zei: tot nooit meer ziens meende ik dat ook. Wanneer iemand openlijk meerdere malen karaktermoord op je probeert te plegen(niet alleen hier) dan houdt het voor mij echt op.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2018 09:31 door Tommie49.
Datum: 25/11/2018 09:49

Quote:
scrib
je lokt wel anderen uit om weer over jou heen te gaan zeiken

Brad, waarom reageer je hier niet op? Blinde vlek misschien?
Datum: 25/11/2018 10:12

zo, we zijn er weer blij
(iets over droog, reet ...))
Datum: 25/11/2018 13:15

Moedwillig iemands post niet lezen maar je wel openlijk negatief uitspreken over de vermoedelijke inhoud en dan klagen over karaktermoord. Nou dan diskwalificeer je jezelf wel als gesprekspartner.

Datum: 25/11/2018 13:30

Je vangt onbedoeld via een quote weleens hier en daar wat op Da Vinci. Dus dat vermoeden is wel ergens op gestoeld. Dat ik toch nog met jouw in conclaaf ga is toch wel een teken dat ik niet al te haatdragend ben.
Maar soms, wanneer ik zeg dat het klaar is dan is het ook echt definitief klaar.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2018 13:32 door Tommie49.
Datum: 25/11/2018 13:33

Quote:
forcbart

zo, we zijn er weer blij

Misschien kun je je laten behandelen voor die anale fixatie. Hoewel, veel thearpeuten zijn volgens mij zelf ook helemaal van het padje af.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2018 14:09 door Tommie49.
Datum: 25/11/2018 13:38

Quote:
Back

scrib
je lokt wel anderen uit om weer over jou heen te gaan zeiken

Brad, waarom reageer je hier niet op? Blinde vlek misschien?

Staat er een vraagteken achter dan?nee Maar ik wil er wel even op reageren. Dat ik dat Fu figuur volkomen negeer daar heb ik alle reden toe. Hij is gewoon te lang, te vaak en op een verkeerde manier te ver gegaan.

Dat jullie gezamenlijk weer partij kiezen staaft alleen maar weer bepaalde uitspraken die ik in het verleden heb gedaan.

Je noemt me overigens Brad. Wees eens sportief, wat is jouw naam op dat andere forum?

En wat dat zeiken betreft, men zeikt maar een eind weg, ik zeik net zo hard hard terug.schietend

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2018 14:23 door Tommie49.
Datum: 25/11/2018 14:06

overigens Back waarom heb je hier niet op gereageerd? ja

Quote:
Tommie49

jij had het erover wat ik nou zou willen horen. Nou ik zou van jou wel eens willen weten wat jij hier nu van vind. Sta je achter dat geklier van een gevestigd kliekje, vind je dat er opgetreden moet worden tegen dat gedrag? Of heb jij in het verleden hier net zo hard meegedaan?
In dat geval zou ik je willen vragen hoe een volwassen iemand daar genoegen aan kan beleven.
Datum: 25/11/2018 17:35

Quote:
Tommie49

Je vangt onbedoeld via een quote weleens hier en daar wat op Da Vinci. Dus dat vermoeden is wel ergens op gestoeld.

Ik heb ‘t even nagekeken. Fu is niet gequote.

Datum: 25/11/2018 17:45

Hier niet, elders wel Da Vinci. Maar hier vang je sowieso weleens onbedoeld wat op want hier heb je geen negeerlijst. Grappig overigens dat je daar energie in gestoken hebt Da Vinci.ja
Je kan wel raden welke drijfveer daarachter zit.tong uit de mond grijns

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2018 17:50 door Tommie49.
Datum: 25/11/2018 18:09

Quote:
Tommie49

overigens Back waarom heb je hier niet op gereageerd? ja

Tommie49
jij had het erover wat ik nou zou willen horen. Nou ik zou van jou wel eens willen weten wat jij hier nu van vind. Sta je achter dat geklier van een gevestigd kliekje, vind je dat er opgetreden moet worden tegen dat gedrag? Of heb jij in het verleden hier net zo hard meegedaan?
In dat geval zou ik je willen vragen hoe een volwassen iemand daar genoegen aan kan beleven.

Welk geklier van welk gevestigd kliekje? Daarnaast heb ik nergens beweerd dat ik ook op 'dat andere forum' participeer.
Overigens heb je nog niet op mijn vraag gereageerd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2018 18:12 door Back.
Datum: 25/11/2018 18:12

Quote:
Tommie49

Hier niet, elders wel Da Vinci. Maar hier vang je sowieso weleens onbedoeld wat op want hier heb je geen negeerlijst. Grappig overigens dat je daar energie in gestoken hebt Da Vinci.ja

Ik hou het graag bij de feiten

Datum: 25/11/2018 21:45

Quote:
forcbart

zo, we zijn er weer blij

Daar ga je weer.ja
Datum: 25/11/2018 21:45

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49

Bij de werkelijke feiten?nee
Gepost door: Purple John
Datum: 25/11/2018 21:48

En nou allemaal mondje dicht, netjes je bordje leeg-eten en meeluisteren met de grote mensen.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 25/11/2018 21:51

Eerst nog een ijsje, wel vegan als het even kan. Maar Onno blijft een domme klotelul.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/11/2018 18:05 door Tommie49.
Datum: 26/11/2018 23:28

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49

He Da Vinci, ik ben via de Facebook pagina van een ander lid van gitaarnet op jouw pagina terechtgekomen. Dat neem ik aan tenminste. Brede scheiding in het midden ouwe.
Datum: 27/11/2018 06:06

Quote:
Tommie49

Da Vinci
Tommie49

He Da Vinci, ik ben via de Facebook pagina van een ander lid van gitaarnet op jouw pagina terechtgekomen. Dat neem ik aan tenminste. Brede scheiding in het midden ouwe.
Boehoe wil je me niet Brad noemen want dit is gitaar.net en andere platformen zijn andere platformen boehoe wil je niet zo persoonlijk worden boehoe zullen we on topic blijven boehoe waarom zijn jullie allemaal zo kinderachtig en gemeen en blijven jullie maar doorgaan terwijl zo Dao ben boehoe

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 27/11/2018 09:01

Quote:
Tommie49
Daar ga je weer.ja
je zult jezelf ongetwijfeld gevat en grappig vinden facepalm
Datum: 27/11/2018 09:13

Quote:
Tommie49
Maar Onno blijft een domme klotelul.

geschokt Ik kan me herinneren dat jij tegen het gebruik van dergelijke terminologie was...
Maar waarschijnlijk is dat niet op jezelf van toepassing.
Datum: 27/11/2018 09:31

Quote:
Tommie49

He Da Vinci, ik ben via de Facebook pagina van een ander lid van gitaarnet op jouw pagina terechtgekomen.

Ik ben trots op je jonge!

Datum: 27/11/2018 10:49

Je zit in de marketing geloof ik ouwe. Dat dacht ik al. Dat zijn van die hobbystudies waar iedereen met inzet en ploeteren wel in kan slagen. Ik had dus toch gelijk.

Waarom heb je dat over die brede scheiding eigenlijk weggelaten in de quote? Flauw en goedkoop he Da Vinci? Bijna net zo flauw en goedkoop als dat geintje met die smartphone.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2018 11:02 door Tommie49.
Datum: 27/11/2018 10:53

Quote:
Back

Tommie49

geschokt Ik kan me herinneren dat jij tegen het gebruik van dergelijke terminologie was...

Dat ben ik in principe ook, dat Onno een domme klotelul is heb ik niet geschreven. Dus jij bent die eikel die in andermans accounts zit te rommelen.
Datum: 27/11/2018 13:18

Quote:
Tommie49

Waarom heb je dat over die brede scheiding eigenlijk weggelaten in de quote?

Ik quote wel vaker enkel het deel van een stuk tekst waar mijn reactie betrekking op heeft. Anders wordt het allemaal weer verkeer begrepen etc. Straks ga je nog denken dat ik trots op jou ben omdat ik een brede scheiding heb. Alsof jij daar ook maar enige invloed op hebt gehad... schouderophalend

Datum: 27/11/2018 13:24

Maar ik begrijp nu wel beter waarom je de aanval op mij hebt geopend destijds Da Vinci. Jij voelde je natuurlijk ook aangesproken toen ik iemand wees op zijn haardracht(of liever gezegd het afwezig zijn daarvan).
Ik geef toe dat het bot en hard was Da Vinci. Maar voor een stukje rechtvaardigheid moet je soms de vijand met gelijke wapens bestrijden.
Datum: 27/11/2018 13:33

Quote:
Tommie49

Back
Tommie49

Dat ben ik in principe ook, dat Onno een domme klotelul is heb ik niet geschreven. Dus jij bent die eikel die in andermans accounts zit te rommelen.

Al had ik dat gewild; ik heb geen idee hoe dat zou moeten. Je conclusie is voorbarig en zéker heel onterecht.
Ik moet ineens denken aan de term 'paranoïde schizofrenie', wonderlijk toch....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2018 13:39 door Back.
Datum: 27/11/2018 14:25

Quote:
Tommie49

Maar ik begrijp nu wel beter waarom je de aanval op mij hebt geopend destijds Da Vinci. Jij voelde je natuurlijk ook aangesproken toen ik iemand wees op zijn haardracht(of liever gezegd het afwezig zijn daarvan).
Ik geef toe dat het bot en hard was Da Vinci. Maar voor een stukje rechtvaardigheid moet je soms de vijand met gelijke wapens bestrijden.

Natuurlijk Tommie, jij bent hier de intelligente knappe jonge die alles begrijpt en iedereen doorheeft. Applausje voor jou.

Wat mij verder alleen opvalt is dat je momenteel zo'n beetje met ieder actief lid van dit forum in een één op ééntje zit waarin de verwensingen weer voornamelijk negatief zijn. En dat je bij mij niet de reactie kreeg waar je klaarblijkelijk op hoopte en me nou maar probeert uit de tent te lokken met met opmerkingen over mijn uiterlijk. Laat ik duidelijk zijn, ik heb zelf geen enkele moeite met het feit dat ik kaal ben hoor, en in z'n algemeenheid voel ik me niet heel snel beledigd.
Maar ik vind het altijd wel erg laag om mensen aan te vallen op uiterlijke kenmerken. Of dat nou is omdat mensen toevallig een kleur hebben, een handicap hebben, zichtbare gevolgen van een ongeluk of iets minder ergs zoals sproeten, kaalheid of wat dan ook. Want er zijn ook mensen die daar wel moeite mee hebben en die hebben daar meestal niet zelf om gevraagd en kunnen daar ook niks aan doen, itt jij die wel zelf een keuze maakt om zoiets in te zetten in de strijd. Daarbij geef je ook zelf aan dat het niet de eerste keer is.

En dan kom je zelf, nadat je al meermaals op een ander forum bent uitgekotst en zelfs tijdelijk geband met dit soort verklaringen.

Quote:
Tommie49

forcbart
nee, heb ik niet zo gemerkt. Ik heb wel gemerkt dat zowat elk draadje waar jij je plasje over doet ontspoort in een moddergevecht.
Dan zie jij ook alleen wat je wilt zien net als dat stelletje lijntrekkers.

Maar kick jij ook nog op moddergevechten? Kontketsen, moddergevechten, een echte little pervert.

Je bent zonde van de zuurstof Tommy.

Gepost door: bram
Datum: 27/11/2018 16:19

Quote:
Tommie49

, dat Onno een domme klotelul is heb ik niet geschreven. Dus jij bent die eikel die in andermans accounts zit te rommelen.

oNNo is toch ook een domme klotelul oniedan ? Die er ook nog eens niet uitziet met altijd dat gekke petje op
Datum: 27/11/2018 16:40

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49

Natuurlijk Tommie, jij bent hier de intelligente knappe jonge die alles begrijpt en iedereen doorheeft. Applausje voor jou.

Wat mij verder alleen opvalt is dat je momenteel zo'n beetje met ieder actief lid van dit forum in een één op ééntje zit waarin de verwensingen weer voornamelijk negatief zijn. En dat je bij mij niet de reactie kreeg waar je klaarblijkelijk op hoopte en me nou maar probeert uit de tent te lokken met met opmerkingen over mijn uiterlijk. Laat ik duidelijk zijn, ik heb zelf geen enkele moeite met het feit dat ik kaal ben hoor, en in z'n algemeenheid voel ik me niet heel snel beledigd.
Maar ik vind het altijd wel erg laag om mensen aan te vallen op uiterlijke kenmerken. Of dat nou is omdat mensen toevallig een kleur hebben, een handicap hebben, zichtbare gevolgen van een ongeluk of iets minder ergs zoals sproeten, kaalheid of wat dan ook. Want er zijn ook mensen die daar wel moeite mee hebben en die hebben daar meestal niet zelf om gevraagd en kunnen daar ook niks aan doen, itt jij die wel zelf een keuze maakt om zoiets in te zetten in de strijd. Daarbij geef je ook zelf aan dat het niet de eerste keer is.

En dan kom je zelf, nadat je al meermaals op een ander forum bent uitgekotst en zelfs tijdelijk geband met dit soort verklaringen.

Quote:
Tommie49

forcbart
nee, heb ik niet zo gemerkt. Ik heb wel gemerkt dat zowat elk draadje waar jij je plasje over doet ontspoort in een moddergevecht.
Dan zie jij ook alleen wat je wilt zien net als dat stelletje lijntrekkers.

Maar kick jij ook nog op moddergevechten? Kontketsen, moddergevechten, een echte little pervert.

Je bent zonde van de zuurstof Tommy.

Je doet het weer Da Vinci. De nadruk leggen op de wapens die ik in het verweer heb ingezet. Je hebt weer totaal geen oog voor wat eraan vooraf is gegaan. Je vergelijkt grapjes over een brede scheiding nu met veel ergere zaken. Maar de dingen die daarvoor gezegd zijn en niet alleen tegen mij, waardoor veel mensen maar liever wegblijven van Fora, nou dat is nog veel erger dan die zaken die jij opnoemt hoor.

Ja ik moet het toch weer zeggen, het is zielig en hypocriet.

Kijk, om een voorbeeld te geven Da Vinci. Ik zit niet verlegen om vrouwelijke aandacht dus mij raakt het op zich niet. Maar wanneer iemand zegt dat zelfs de hoeren mij niet moeten terwijl diegene zelf een inteelt hoofd heeft dan vraagt zo iemand gewoon om een keiharde tegenreactie.

Want stel dat ik of iemand anders inderdaad kansloos zou zijn geweest bij de vrouwen. Dan is zo een opmerking dus echt te laag en te grof voor woorden.

En dan nog even dit Da Vinci. Ik trek me er weinig van aan omdat ik weet dat ik niet dom ben. Maar er zijn mensen die echt dom zijn en daar ook heel erg mee zitten. Dus wanneer je een werkelijk dom iemand voor dom uitmaakt..... Vat je hem Da Vinci?

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2018 17:01 door Tommie49.
Datum: 27/11/2018 16:53

Quote:
bram

Tommie49

, dat Onno een domme klotelul is heb ik niet geschreven. Dus jij bent die eikel die in andermans accounts zit te rommelen.

oNNo is toch ook een domme klotelul oniedan ? Die er ook nog eens niet uitziet met altijd dat gekke petje op

Je bedoelt een petje om iets te camoufleren? Dat is nou niet aardig van je Bram om nog even extra zout in de wonde te wrijven.cool

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2018 16:56 door Tommie49.
Datum: 27/11/2018 17:08

Hee Tommie49, het andere forum waar je over praat kom ik niet en voor de rest is de drama waar je het vaak over hebt volledig langs me heen gegaan. Wat ik wil zeggen is dat ik dat verleden niet kan beoordelen, en er ook geen rol in heb gespeeld.

Wat ik wel zie is dat er hier wordt gezeurd, gezeikt, flauwe grappen worden gemaakt en op pikkies wordt getrapt... over en weer. Soms loopt iemand te zeiken en ga jij er vol op in. Soms ben jij het die begint (in een draad -- nogmaals, het verleden kan en ga ik niet beoordelen) en krijg je weer een reactie. Dus, tja, als je schrijft "de wapens die ik in het verweer heb ingezet" dan denk ik... poeh, neem het allemaal niet zo serieus en stop eens met dat gewapende verweer. Dan komen er vanzelf ook minder vervelende tegen-reacties.

Want dat is de hele tijd het patroontje... reactie, tegenreactie, tegentegenreactie, etc... pffff... geldt voor wel meer mensen: is het echt zo moeilijk gewoon te negeren?

--
Keep strumming Phil
Datum: 27/11/2018 17:21

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2018 17:21 door forcbart.
Datum: 27/11/2018 18:18

Quote:
forcbart

Toettetniet
Datum: 27/11/2018 19:56

Quote:
Tommie49

Je doet het weer Da Vinci. De nadruk leggen op de wapens die ik in het verweer heb ingezet. Je hebt weer totaal geen oog voor wat eraan vooraf is gegaan. Je vergelijkt grapjes over een brede scheiding nu met veel ergere zaken. Maar de dingen die daarvoor gezegd zijn en niet alleen tegen mij, waardoor veel mensen maar liever wegblijven van Fora, nou dat is nog veel erger dan die zaken die jij opnoemt hoor.

Huh... waarom is wat iemand anders daar ooit eens over jou gezegd heeft een reden om al jouw verwensingen die je hier aan andere doet als 'wapens van verweer' te benoemen.

Vond jij niet dat we je niet bij jouw forumnaam van daar mochten noemen omdat het allemaal niks met elkaar te maken had? Maar nu is wat iemand anders elders tegen jou of nog andere heeft gezegd vrijbrief om je hier van alles tegen iedereen te roepen?
En als daar dan reactie op komt is het kliekjesvorming?

Jij bent zelf degene die die verwensingen typt. Jij bent de gene die 'op dat andere' forum en ban kreeg en dus blijkbaar verder ging dan de rest, drie forumnamen heeft moeten hanteren, hier ook iedereen tegen zich in het harnas jaagt, onder iemand anders z'n account mijn FB opzoekt en hier opmerkingen gaat maken over mijn werk, mijn opleiding en mijn uiterlijk. Maar nee, dat is gewoon een reactie op... Op wat? Iets wat elders en met andere is gebeurt? Neem nou eens verantwoordelijkheid voor wat je typt en wat jouw aanwezigheid overal waar ik je onder welke naam tegenkom teweeg brengt. Maar waar kom je mee? 'Iemand anders begon'. Een opmerking van kleuterachtig niveau die exact in lijn is met de rest van je inbreng hier.

Achja... het zal allemaal wel.

Je bent gewoon een kansloze onopgeleide carrièreloze mensenschuwe paranoïde vrijgezel die op kosten van de belastingbetaler en overheid kunstmatig in leven wordt gehouden in een sociale huurwoning en zich tegen alles en iedereen afzet die het in z'n leven verder heeft geschopt dan jij (wat praktisch geldt voor iedereen die een boer kan laten) en die z'n leven wat glans probeert te geven door pissingcontests op de zoeken op gitaarfora zodat hij weer de gelegenheid heeft gecreëerd om zelf te kunnen roepen hoe slim en knap hij wel niet is omdat er blijkbaar niemand anders in de buurt is die wel eens een complimentje geef.

Veel succes met je volgende kuttopic 'ontstemt jouw gitaar ook wel eens', 'verandert een pedaaltje je geluid' of 'heeft al iemand gemerkt dat het buiten kouder is dan vier maanden geleden' en ik hoop voor je dat het snel genoeg ontspoort.

Datum: 27/11/2018 20:23

Compleet onnodig overtrokken reactie weer. Komen we echt geen reet mee verder.

--
Keep strumming Phil
Datum: 27/11/2018 20:57

De tering!!!!!!!
Wat hebben jullie een hoop vrije tijdgeschokt

Datum: 27/11/2018 21:15

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49

Huh... waarom is wat iemand anders daar ooit eens over jou gezegd heeft een reden om al jouw verwensingen die je hier aan andere doet als 'wapens van verweer' te benoemen.

Vond jij niet dat we je niet bij jouw forumnaam van daar mochten noemen omdat het allemaal niks met elkaar te maken had? Maar nu is wat iemand anders elders tegen jou of nog andere heeft gezegd vrijbrief om je hier van alles tegen iedereen te roepen?
En als daar dan reactie op komt is het kliekjesvorming?

Jij bent zelf degene die die verwensingen typt. Jij bent de gene die 'op dat andere' forum en ban kreeg en dus blijkbaar verder ging dan de rest, drie forumnamen heeft moeten hanteren, hier ook iedereen tegen zich in het harnas jaagt, onder iemand anders z'n account mijn FB opzoekt en hier opmerkingen gaat maken over mijn werk, mijn opleiding en mijn uiterlijk. Maar nee, dat is gewoon een reactie op... Op wat? Iets wat elders en met andere is gebeurt? Neem nou eens verantwoordelijkheid voor wat je typt en wat jouw aanwezigheid overal waar ik je onder welke naam tegenkom teweeg brengt. Maar waar kom je mee? 'Iemand anders begon'. Een opmerking van kleuterachtig niveau die exact in lijn is met de rest van je inbreng hier.

Achja... het zal allemaal wel.

Je bent gewoon een kansloze onopgeleide carrièreloze mensenschuwe paranoïde vrijgezel die op kosten van de belastingbetaler en overheid kunstmatig in leven wordt gehouden in een sociale huurwoning en zich tegen alles en iedereen afzet die het in z'n leven verder heeft geschopt dan jij (wat praktisch geldt voor iedereen die een boer kan laten) en die z'n leven wat glans probeert te geven door pissingcontests op de zoeken op gitaarfora zodat hij weer de gelegenheid heeft gecreëerd om zelf te kunnen roepen hoe slim en knap hij wel niet is omdat er blijkbaar niemand anders in de buurt is die wel eens een complimentje geef.

Veel succes met je volgende kuttopic 'ontstemt jouw gitaar ook wel eens', 'verandert een pedaaltje je geluid' of 'heeft al iemand gemerkt dat het buiten kouder is dan vier maanden geleden' en ik hoop voor je dat het snel genoeg ontspoort.

Kijk Da Vinci, wanneer ik je even op je nummer zet na een zeikerige opmerking op een doodgewone vraag, wanneer naar aanleiding daarvan een of ander mafkees mij iets behoorlijk engs en naars toewenst (iets met droog en reet) dan moeten jij en dat figuur niet gaan zitten janken wanneer ik even keihard terug mep.

En nee Da Vinci, jammer voor jou ben ik niet onopgeleid. Mijn VWO heb ik inderdaad niet geheel afgemaakt. Maar ik heb wel een vakdiploma op MBO niveau plus een aantal jaren relevante werkervaring.
En ik kan het mis hebben maar ik denk dat jij dat vakdiploma op MBO niveau nooit zal halen. Die materie is namelijk wel even wat anders dan bij die hobbystudie van jou.

Enne Da Vinci, wanneer jij blijkbaar zo succesvol bent en veel glans aan je leven hebt gegeven, wat doe jij dan zo vaak op fora die jij bestempeld als een soort toevluchtsoord voor losers?ja

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2018 21:24 door Tommie49.
Datum: 27/11/2018 21:18

Quote:
scrib

Compleet onnodig overtrokken reactie weer. Komen we echt geen reet mee verder.

Prima scrib. Zoals je aangeeft is er een hoop langs je heen gegaan. De hoop dat we nog iets verder komen is bij mij al lang verdwenen. Die klojo heeft eerst gitaarnet geterrorisseerd van vanaf het moment dat hij daar uitgerangeerd was kwam hij hier mijn PM box volplempen alsvolgt wordt ik gepakt op alles wat ik zeg en het was slechts een kwestie van tijd voordat ook de rest in deze gezelligheid werd gesleurd.

Even wat quotjes van de laatste dagen...

Quote:
Tommie49

He da Vinci heb jij nog contact met die ene ruige Fries. Prachtig was dat. Ik was een tijdje weg en toen kregen ze onderling ruzie. Wanneer ze hun negativiteit niet meer op een buitenstaander kunnen projecteren dan gaat het intern rommelen.ja

Quote:
Tommie49

Quote:
Tommie49

En wat die Fries betreft, kijk maar of je hem nog de groeten doet. dat ik daar nog weleens aan terug denk is omdat ik nogal een groot rechtvaardigheidsgevoel heb. En bij die gast was het uiteindelijk duidelijk een schoolvoorbeeld van '' wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in''. ja dat geeft wel enige voldoening.

Quote:
Tommie49

Eerst nog een ijsje, wel vegan als het even kan. Maar Onno blijft een domme klotelul.

Quote:
Tommie49

Quote:
Tommie49

Leg nou toch eens uit waarom jij behoefte hebt aan rottigheid joh. Gedonder thuis misschien?

Quote:
Tommie49

Ik weet niet wat die Funkadelic allemaal loopt te schrijven want dat lees ik niet (sorry Scrib). Maar mijn gevoel zegt dat hij weer loopt te zieken.

Quote:
Tommie49

Quote:
Tommie49

Je zit in de marketing geloof ik ouwe. Dat dacht ik al. Dat zijn van die hobbystudies waar iedereen met inzet en ploeteren wel in kan slagen. Ik had dus toch gelijk.

Waarom heb je dat over die brede scheiding eigenlijk weggelaten in de quote? Flauw en goedkoop he Da Vinci? Bijna net zo flauw en goedkoop als dat geintje met die smartphone.

Ik ben hier 14 jaar lid en wil graag het forum nog een beetje in leven houden. Maar hier wordt je toch gewoon serieus niet vrolijk van...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2018 21:26 door Da Vinci.
Datum: 27/11/2018 21:20

Quote:
Tommie49

Die materie is namelijk wel even wat anders dan bij die hobbystudie van jou.

Heel anders Tommie. Je zegt niet wat jij hebt gedaan, je weet niet wat ik heb gedaan. Maar het was vast heel anders. En veel moeilijker, en leuker en weet ik het allemaal.

Datum: 27/11/2018 21:27

Financiéle administratie Da Vinci, daar moet je wel wat analytisch vermogen voor bezitten.

Maar je bent je echt niet bewust van je eigen negatieve rol en de negatieve rol van je vriendjes. En wat was je blij zeg toen ik destijds een tijdelijke ban had. Je hebt destijds de meest extreme smiley toegepast om je ziekelijke vreugde daarover nog wat kracht bij te zetten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2018 21:31 door Tommie49.
Datum: 27/11/2018 21:38

Quote:
"Da Vinci"

Kijk Da vInci ik kan ook wel een lijst maken met quotes met zeer foute opmerkingen van jou kan maar daar heb ik even geen zin in. Kijk wat je hierboven zegt, dat is nou typerend voor jou.
Datum: 27/11/2018 21:48

Quote:
Tommie49

Financiéle administratie Da Vinci, daar moet je wel wat analytisch vermogen voor bezitten.

Ah, je hebt écht geen flauw idee van wat ik doe ROTFL

zwaaiend

Datum: 27/11/2018 21:53

Goed zo Da Vinci, laat je maar weer kennen joh. Ik geef duidelijke voorbeelden van jou wangedrag en jij klets er weer vrolijk overheen en doet net of je neus bloedt.
Datum: 27/11/2018 23:51

Quote:
Tommie49

Goed zo Da Vinci, laat je maar weer kennen joh. Ik geef duidelijke voorbeelden van jou wangedrag en jij klets er weer vrolijk overheen en doet net of je neus bloedt.

Ik interpreteer dat maar even als een nee knipoog

Natuurlijk valt er van mij genoeg te quoten. Je mist het punt wederom.

Ik hoopte dat je zou zien wie er steeds off-topic zaken bij sleepte zoals situaties met Friezen of Facebook info die je weer omzet in aantijgingen. Zet je analytisch vermogen anders ff aan...

Waarom doe je dat steeds en welk resultaat verwacht je daarvan?

Gepost door: Tommie48
Datum: 28/11/2018 00:17

Quote:
Tommie49

En nee Da Vinci, jammer voor jou ben ik niet onopgeleid. Mijn VWO heb ik inderdaad niet geheel afgemaakt. Maar ik heb wel een vakdiploma op MBO niveau plus een aantal jaren relevante werkervaring.
En ik kan het mis hebben maar ik denk dat jij dat vakdiploma op MBO niveau nooit zal halen. Die materie is namelijk wel even wat anders dan bij die hobbystudie van jou.

Je zegt dat marketing een hobbystudie is maar je komt zelf van het MBO? Als je denkt dat enige MBO-opleiding enigszins prestigieus is dan sla je de plank toch echt mis. Of wil je zeggen dat assistent-(insert wél prestigieus beroep) prestigieus is? Ik ken ook nog iemand die heeft z'n mbo niveau 4 afgerond, iets van computerrichting ofzo. Hij antwoord nu van 9 tot 5 telefoontjes met mensen die hij moet zeggen de computer aan en uit te zetten.

Ik zeg niet dat dat werk nutteloos is, die mensen heb je ook nodig. Maar om erover te gaan pronken? Tommie.... Wat is er gebeurd met je sinds de upgrade van 48 naar 49?
Datum: 28/11/2018 19:28

Hoe kan het dat jij berichten van mensen kan veranderen en dat als eerste aangemaakte niet werkende account kan gebruiken?
Datum: 28/11/2018 20:08

Wat voor MBO heb je gedaan?
Datum: 29/11/2018 09:58

Quote:
Tommie48

Hou toch eens op man. Echt je bent nog erger dan alles en iedereen waar je tegen ageert bij elkaar opgeteld. Denk daar maar eens even goed over na, ongeacht dat je de boodschapper niet zo Dao vindt.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 29/11/2018 14:45

Quote:
FUnkadelic

Tommie48
Hou toch eens op man. Echt je bent nog erger dan alles en iedereen waar je tegen ageert bij elkaar opgeteld. Denk daar maar eens even goed over na, ongeacht dat je de boodschapper niet zo Dao vindt.
Iemand pronkt met een MBO en ik vraag m wat voor MBO hij heeft gedaan? Maargoed, als jij dat niet vindt kunnen, wat ik net allemaal heb gezegd, jammer dan.
Datum: 29/11/2018 14:48

Je blijft maar kronkelen, bah. Hou toch gewoon eens op man. Toon je eens Dao.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 29/11/2018 15:43

Quote:
Tommie48

FUnkadelic
Tommie48
Iemand pronkt met een MBO en ik vraag m wat voor MBO hij heeft gedaan? Maargoed, als jij dat niet vindt kunnen, wat ik net allemaal heb gezegd, jammer dan.
Shit sorry jij bent T48, ik doelde op T49 die maar doorzanikt offtopic.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 29/11/2018 16:55

Quote:
FUnkadelic

Tommie48
FUnkadelic
Tommie48
Shit sorry jij bent T48, ik doelde op T49 die maar doorzanikt offtopic.
haha het is je vergeven sgat grinnikend
Datum: 29/11/2018 17:58

Quote:
Tommie48

haha het is je vergeven sgat grinnikend

Je brengt veel liefde op het forum Tommie48 kus

Datum: 29/11/2018 18:12

Quote:
Tommie49

Hoe kan het dat jij berichten van mensen kan veranderen en dat als eerste aangemaakte niet werkende account kan gebruiken?

Daar had je nou net een opleiding voor nodig...
Datum: 29/11/2018 21:39

Een DAO opleiding.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 02/12/2018 11:21

Quote:
Tommie48

Tommie49

Je zegt dat marketing een hobbystudie is maar je komt zelf van het MBO? Als je denkt dat enige MBO-opleiding enigszins prestigieus is dan sla je de plank toch echt mis. Of wil je zeggen dat assistent-(insert wél prestigieus beroep) prestigieus is? Ik ken ook nog iemand die heeft z'n mbo niveau 4 afgerond, iets van computerrichting ofzo. Hij antwoord nu van 9 tot 5 telefoontjes met mensen die hij moet zeggen de computer aan en uit te zetten.

Ik zeg niet dat dat werk nutteloos is, die mensen heb je ook nodig. Maar om erover te gaan pronken? Tommie.... Wat is er gebeurd met je sinds de upgrade van 48 naar 49?

Met prestige heb ik helemaal niks joh, dat laat ik aan de simpelen van geest over. Wat ik wil zeggen is dat veel hobbystudies op HBO niveau veel makkelijker zijn dan sommige opleidingen/cursussen op MBO niveau.
Mijn vakdiploma op MBO niveau is richting financiële administratie. Veel mensen met een hobbystudie op HBO niveau zullen de grootste moeite hebben om dat vakdiploma op MBO niveau te halen of het waarschijnlijk nooit halen. dat heb ik gezien bij mensen die die vakopleiding deden als omscholing.

Mij interesseert iemands opleidingsniveau in principe niet. Maar wanneer iemand met een hobbystudie anderen voor dom gaat uitmaken dan kun je een reactie verwachten.

Elders heb je ook zo een figuur die zich enorm verheven voelt. Dan denk ik gelijk van, straatschoffie heeft een studietje afgerond en gaat zich gelijk gedragen als een elitair snobje.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 11:25 door Tommie49.
Datum: 02/12/2018 14:45

Financiele administratie. Vond je dat moeilijk dan? Het MBO is gewoon middelbare school maar dan voor grote mensen. Mijn broer heeft dezelfde opleiding gedaan en heb mee mogen kijken toen ik nog die tijd in 4 havo zat. Wat hij voor wiskunde kreeg dat had ik het jaar ervoor allemaal al gedaan, op 3 havo. Ik weet niet of je het weet maar de meeste mensen die een HBO doen komen van de havo. Waar ze tot 3 havo wiskunde moesten volgen. Da Vinci heeft dus waarschijnlijk ook dat allemaal moeten beheersen. En de economie kennis op zo'n MBO is ook niks vergeleken met een hbo/universitaire financieel georienteerde opleiding.
Datum: 02/12/2018 15:04

Ik heb wiskunde gedaan tot en met 4 VWO en had een voldoende. Ik zeg ook niet dat financieel administratief op MBO niveau hogere wiskunde is. Wel zie ik dat mensen met een HBO hobbystudie en een gerichte vakopleiding/beroepscursus gaan doen in die richting om zich om te scholen er geen bal van snappen en vaak niet slagen en vervolgens afhaken.

Ik heb het overigens ook niet over de reguliere MBO opleidingen en de HAVO. Ik heb het over de gerichte vakopleidingen/beroepscursussen. Daarbij gaat men veel dieper in op de materie(specialisatie) en de examens zijn veel moeilijker.
Formeel zit het op hetzelfde niveau maar de praktijk is anders. Hoe dan ook, ik ben iemand die werkt om te leven en status en geldgeilheid zijn mij gelukkig vreemd.

En dat is wat mij zo dwars zit. De status en geldgeilheid van steeds meer mensen verziekt het leefklimaat in Nederland.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 15:09 door Tommie49.
Datum: 02/12/2018 15:13

Wat een gezever zeg. En dat allemaal om een woordgrapje over een smartphone van een paar weken terug. Sjeezus dan heb je geen Calimero-complex zeg koekoek!

Datum: 02/12/2018 15:14

Nee ik heb het vaker gezien bij jou Da Vinci, die snobistische houding. Ja joh, dan moet je niet raar opkijken dat ik je even onderuit haal met je hobbystudie.

En zoals je goed leest Da Vinci interesseert opleiding en de vermeende status die je daarmee verwerft mij niets. Anders had ik net zoals jij en zoveel anderen wel alles op alles gezet om maar minstens één of andere HBO diploma te halen.

een relatief eenvoudig kantoorbaantje, daar ben ik tevreden mee.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 15:19 door Tommie49.
Datum: 02/12/2018 15:23

Dat gezegd hebbende, kunnen we weer overgaan tot dagelijkse gang van zaken.

Ergo; wat zit je nog meer dwars - we zijn nu toch bezig, grijp je kans.

Of ben je al klaar met je gezeur; zo vaak doe je dat immers niet.
Datum: 02/12/2018 16:09

Quote:
Tommie49

Nee ik heb het vaker gezien bij jou Da Vinci, die snobistische houding. Ja joh, dan moet je niet raar opkijken dat ik je even onderuit haal met je hobbystudie.

Zolang je niet eens kan zeggen welke studie ik gedaan heb is iedere kwalificatie überhaupt waardeloos en zeggen alle uitspraken die je doet enkel iets over jou knipoog

En wat bedoel je met snobistisch? Is dat als je laagdunkend doet over iemand anders z’n studie. Want dan weet ik wel iemand knipoog

Quote:
Tommie49

En zoals je goed leest Da Vinci interesseert opleiding en de vermeende status die je daarmee verwerft mij niets.

Nee idd. Je reageert ook nauwelijks op een woordgrapje en je blijft er maar een paar maanden in hangen.

Datum: 02/12/2018 21:49

Dat komt Da Vinci omdat ik mij wel realiseer hoe fout dergelijk snobistisch gedrag is. Dergelijke figuren waar jij er ook één van bent, daar ga ik graag even de strijd mee aan.

Laatdunkend doen over de vermeende domheid van andere mensen Da Vinci, daar heb jij ook een handje van.

Zeg Da Vinci, wanneer je dat baardje afscheert en je blondeert de haren die je nog over hebt aan de zijkant dan kun je meedoen aan een lookalike contest van een zekere politicus. Elders heb je ook zo een figuur die daar waarschijnlijk al aan meedoet, die hoeft helemaal niets te veranderen behalve zijn petje afzetten. Misschien kunnen jullie samen gaan.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 21:57 door Tommie49.
Datum: 02/12/2018 23:16

Quote:
Tommie49

Dat komt Da Vinci omdat ik mij wel realiseer hoe fout dergelijk snobistisch gedrag is. Dergelijke figuren waar jij er ook één van bent, daar ga ik graag even de strijd mee aan.

Laatdunkend doen over de vermeende domheid van andere mensen Da Vinci, daar heb jij ook een handje van.

Ik moet toegeven, je bent wel goed in dingen groter maken dan ze zijn. Ik vind het prima dat je jezelf wil opwerpen als de Robin Hood van de middelbare beroepsopleiding maar kom op z’n minst met wat feiten (quotes) waarin ik iets negatiefs zeg over iemands opleiding of niveau behalve dat van jou. Dat maak je wellicht nog een punt met je ‘strijd’ tegen de snobs met hobbystudies (je blijft de vraag over wat ik nou eigenlijk gedaan hebt structureel ontwijken, maar dat geeft niet hoor, ik wist al dat jij het niet wist). Nu blijf je maar doorzagen over hoeveel hbo’ers er wel niet zijn afgehaakt op jouw opleiding en dat geeft toch een beetje het idee dat het nogal een persoonlijk dingetje voor je is. Ik ben me er verder niet zo van bewust dat ik naast jou nog andere mensen op dat vlak heb beledigd maar ik sta open voor kritiek!

En realiseer je dat ook wat ongeloofwaardig is steeds met persoonlijke dingen te gaan smijten en je ‘strijd’ te voeren en daarna in de slachtofferrol te kruipen en roepen dat je je alleen maar verweert.

Quote:
Tommie49

Zeg Da Vinci, wanneer je dat baardje afscheert en je blondeert de haren die je nog over hebt aan de zijkant dan kun je meedoen aan een lookalike contest van een zekere politicus. Elders heb je ook zo een figuur die daar waarschijnlijk al aan meedoet, die hoeft helemaal niets te veranderen behalve zijn petje afzetten. Misschien kunnen jullie samen gaan.

Goed verhaal Tommie!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 23:18 door Da Vinci.
Datum: 03/12/2018 00:04

Quote:
Tommie49

Ik heb wiskunde gedaan tot en met 4 VWO en had een voldoende. Ik zeg ook niet dat financieel administratief op MBO niveau hogere wiskunde is. Wel zie ik dat mensen met een HBO hobbystudie en een gerichte vakopleiding/beroepscursus gaan doen in die richting om zich om te scholen er geen bal van snappen en vaak niet slagen en vervolgens afhaken.

Ik heb het overigens ook niet over de reguliere MBO opleidingen en de HAVO. Ik heb het over de gerichte vakopleidingen/beroepscursussen. Daarbij gaat men veel dieper in op de materie(specialisatie) en de examens zijn veel moeilijker.
Formeel zit het op hetzelfde niveau maar de praktijk is anders. Hoe dan ook, ik ben iemand die werkt om te leven en status en geldgeilheid zijn mij gelukkig vreemd.

En dat is wat mij zo dwars zit. De status en geldgeilheid van steeds meer mensen verziekt het leefklimaat in Nederland.
Aha, dus als Da Vinci een "hobbystudie" doet is hij een idioot omdat het te makkelijk is. Maar je preekt wel zelf dat je alleen maar hoeft te werken om te leven. Da Vinci is ouder dan 30 dus ik denk dat hij wel kan werken om te leven. Je eigen status boeit jezelf niks maar de status van Da Vinci wel?
Datum: 03/12/2018 01:51

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49

Ik moet toegeven, je bent wel goed in dingen groter maken dan ze zijn. Ik vind het prima dat je jezelf wil opwerpen als de Robin Hood van de middelbare beroepsopleiding maar kom op z’n minst met wat feiten (quotes) waarin ik iets negatiefs zeg over iemands opleiding of niveau behalve dat van jou. Dat maak je wellicht nog een punt met je ‘strijd’ tegen de snobs met hobbystudies (je blijft de vraag over wat ik nou eigenlijk gedaan hebt structureel ontwijken, maar dat geeft niet hoor, ik wist al dat jij het niet wist). Nu blijf je maar doorzagen over hoeveel hbo’ers er wel niet zijn afgehaakt op jouw opleiding en dat geeft toch een beetje het idee dat het nogal een persoonlijk dingetje voor je is. Ik ben me er verder niet zo van bewust dat ik naast jou nog andere mensen op dat vlak heb beledigd maar ik sta open voor kritiek!

En realiseer je dat ook wat ongeloofwaardig is steeds met persoonlijke dingen te gaan smijten en je ‘strijd’ te voeren en daarna in de slachtofferrol te kruipen en roepen dat je je alleen maar verweert.

Quote:
Tommie49

Goed verhaal Tommie!

Ik voel me geen slachtoffer Da Vinci, eigenlijk kan het mij geen zak schelen wat je van me denkt. Maar zoals ik al zei ben ik behept met een groot rechtvaardigheidsgevoel. En ik vind het goed fout wanneer mensen zich zo gedragen als jij dat doet. Ja dan pak ik het zwaard op.
Overigens dat jij sowieso begint over "de Robin Hood" van de MBO vakopleidingen zegt mij al genoeg. Dat betekend dat jij zoals zoveel andere eikels tegenwoordig daar wel erg mee bezig zijn, het vermeende verschil in status tussen hoog, middelbaar en laagopgeleiden. Die mentaliteit verziekt de onderlinge verhoudingen tussen mensen.

Quote:
"Da Vinci"

Goed verhaal Tommie!

Nou niet helemaal, ik was vergeten je te zeggen dat je behalve je baardje af te scheren, je overgebleven haar te blonderen, ook je bril af moet zetten om die contest te kunen winnen.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2018 02:11 door Tommie49.
Datum: 03/12/2018 01:56

Quote:
Tommie48

Tommie49

Aha, dus als Da Vinci een "hobbystudie" doet is hij een idioot omdat het te makkelijk is. Maar je preekt wel zelf dat je alleen maar hoeft te werken om te leven. Da Vinci is ouder dan 30 dus ik denk dat hij wel kan werken om te leven. Je eigen status boeit jezelf niks maar de status van Da Vinci wel?

Nee, hij is sowieso een idioot wanneer hij andere mensen voor dom uitmaakt. En wanneer hij dat superioriteitsgevoel ontleent aan een diploma van een hobbystudie, tja dan vraag je er wel om.
Maar ook al heeft hij geen hobbystudie gedaan maar een studie waar je geniaal voor moet wezen dan nog is zijn houding misplaatst en verwerpelijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2018 01:59 door Tommie49.
Datum: 03/12/2018 07:02

Quote:
Tommie49

Ik voel me geen slachtoffer Da Vinci, eigenlijk kan het mij geen zak schelen wat je van me denkt. Maar zoals ik al zei ben ik behept met een groot rechtvaardigheidsgevoel. En ik vind het goed fout wanneer mensen zich zo gedragen als jij dat doet. Ja dan pak ik het zwaard op.

Overigens dat jij sowieso begint over "de Robin Hood" van de MBO vakopleidingen zegt mij al genoeg. Dat betekend dat jij zoals zoveel andere eikels tegenwoordig daar wel erg mee bezig zijn, het vermeende verschil in status tussen hoog, middelbaar en laagopgeleiden. Die mentaliteit verziekt de onderlinge verhoudingen tussen mensen.

Ik ga het gewoon nog een keer vragen;
Wil je even in het kader van jouw enorme rechtvaardigheidsgevoel (als je dat echt hebt werkt het nl twee kanten op) aangeven waar ik mijn superieure gedrag tov anderen dan jij uit? Want die heb ik nog niet gezien.

Ook hier geef ik geen enkele kwalificatie over MBO opleiding (anders graag even een quote), ik reageer alleen op het feit dat jij een paar pagina’s volpent over de jouwe.

Je slaat als een blind paard om je heen bij iedere geluid dat je van mij hoort.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2018 07:02 door Da Vinci.
Datum: 03/12/2018 09:45

Ga nou niet naar de bekende weg zitten vragen Da Vinci, jij weet ook wel dat je het ook met anderen aan de stok hebt gehad. Sorry, maar ik ga er echt geen energie in steken dat op te zoeken.
Maar ook al heb je je alleen maar tegen twee personen of zelfs alleen maar tegen één persoon fout gedragen of tegen honderd, het aantal doet er niet zoveel toe. Je hebt je zeer fout gedragen, dat is een feit.

Om een vergelijking te trekken. Wanneer een tasjesdief alleen steeds twee dezelfde personen berooft of steeds een andere, het is in beide gevallen een dief die goed fout bezig is.

Overigens, ik vind het moedig van je dat je nu een foto hebt geplaatst. Maar wil je wel even je glimmende bolletje mat poederen? Die hoogglans is geen gezicht.
Datum: 03/12/2018 15:26

Je gaat gewoon niks vinden waar ik me negatief uit laat over mensen met een middelbaar of lager opleidingsniveau of andersom, waarin ik mensen met een hoger opleidingsniveau ophemel, simpelweg omdat die uitspraken er niet zijn.

Maar ik snap het wel hoor. Ik en zoveel mensen zijn onaardig tegen je geweest. Op een ander forum ben je zelfs enkele keren verbannen en heb je drie forumnamen nodig gehad waar over de laatste sinds kort een eigen topic heeft opgeleverd en dan niet om de loftrompet over je op te steken. Het is dan natuurlijk veel prettiger om voor jezelf te concluderen dat dat allemaal snobs zijn die minderwaardig doen over mensen die dan een paar kenmerken van jou hekelen (en dan er naar keuze één of enkele uit te kiezen waar je vol op in zet) dan te concluderen dat niemand je mag omdat je een verschrikkelijke pain in the ass bent. Daarmee vermijd je niet alleen de anders onvermijdelijke conclusie maar creëer je ook een excuus om je als dusdanig te blijven gedragen. Interessante vicieuze cirkel.

Datum: 03/12/2018 15:28

Quote:
Tommie49

Overigens, ik vind het moedig van je dat je nu een foto hebt geplaatst. Maar wil je wel even je glimmende bolletje mat poederen? Die hoogglans is geen gezicht.

Ik vind het heel eerlijk gezegd om jouw humor indien aanwezig te herkennen. Maar je hebt nu al een paar keer serieus gereageerd op mijn profielfoto dus ben eerlijk gezegd wel heel benieuwd of je nou denkt dat ik dat echt ben of niet....

Datum: 03/12/2018 15:52

Jij bent goed in het bagatelliseren van je eigen wangedrag Da Vinci. Overigens, wat ik mij zo herinner van je op je FB pagina zou jij dat best wel eens kunnen wezen ja. Kan me ook vergissen hoor, zolang heb ik jouw tronie niet bestudeerd.

Maar wat mij betreft laten we het hierbij en ik hoop dat jij niet weer met van die slinkse rot geintjes komt om weer olie op het vuur te gooien met back-up van een paar oude maatjes van je.
Datum: 03/12/2018 15:53

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49

Ik vind het heel eerlijk gezegd om jouw humor indien aanwezig te herkennen. Maar je hebt nu al een paar keer serieus gereageerd op mijn profielfoto dus ben eerlijk gezegd wel heel benieuwd of je nou denkt dat ik dat echt ben of niet....
Hahahaha Da Vinci wint de strijd!!!!
Datum: 03/12/2018 15:55

Ja ja, geloof je het zelf?ROTFL ik ben heus naar zijn FB pagina geweest en als hij het niet is so what. Nou val ik sowieso niet op kerels maar of het nou zijn profiel foto is of hetgeen ik op zijn FB pagina heb gezien.........

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2018 15:58 door Tommie49.
Datum: 03/12/2018 16:42

Overigens da Vinci heeft die pain in the ass status waar dan ook, laten we het hier houden te maken met vriendjespolitiek en lijntrekkerij.

Ik ben overigens op zeker op nog 5 andere fora actief Da Vinci. Daar ervaart men mij niet als a pain in the ass. Hoe kan dat nou he........

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2018 16:44 door Tommie49.
Gepost door: Purple John
Datum: 03/12/2018 22:23

So hee, duurt dit nou al 5 pagina's?? Morgen maar s even inlezen. Nu ga ik nog wat muziek luisteren.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 03/12/2018 23:18

Muziek luisteren, doe jij dat nog John? Maar hoe zit het nou met het verschil tussen digitale pedalen en digitale multi fx gebaseerd op modeling?
Datum: 04/12/2018 02:50

Quote:
Tommie49

Muziek luisteren, doe jij dat nog John? Maar hoe zit het nou met het verschil tussen digitale pedalen en digitale multi fx gebaseerd op modeling?
Hou je bek 49.
Datum: 04/12/2018 10:12

Pas op dat je geen hepatitis A oploopt nr 48 met die sleezy hooby van je.
Datum: 04/12/2018 11:35

Maak je geen zorgen. Ik heb een vaste vriend. zwaaiend
Datum: 04/12/2018 11:49

Oh dan is het goed.
Datum: 04/12/2018 21:09

Quote:
"Da Vinci"

Maar ik snap het wel hoor. Ik en zoveel mensen zijn onaardig tegen je geweest.

Toch nog even dit Da Vinci ouwe glimmer. Jij mag best onaardig tegen mij wezen hoor, ik vind het prima. Maar je snapt wel dat ik je dan of volledig negeer, of meedogenloos terugsla. Dus ga niet zitten janken wanneer je terug gemept wordt.

En wat die andere figuren (lees kliek) betreft. Ik vind het in principe een goed teken dat die mij onaardig vinden. Neemt niet weg dat je ze wel op hun gedrag kunt aanspreken. Ja dat wordt iemand niet in dank afgenomen, zo gaat dat.
Datum: 04/12/2018 23:19

Goed dat je blijft posten Tommie!

Datum: 04/12/2018 23:24

Heb je al een kabouter muts aangeschaft voor als het echt koud wordt? Je bent elders wezen uithuilen nietwaar ouwe glimmer. he he he

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2018 23:25 door Tommie49.
Datum: 04/12/2018 23:49

Ik dacht eerst dat hermt niet uitmaakte wát ik postte, jij vond toch wel iets om over te mauwen. En zo niet verzin je wel iets en ga je ongefundeerd raaskallen over opleidingen, hoe ik daar doorheen gerold ben, hoe ik m’n werk tot uitvoering breng en allerlei andere zaken waar je niks van weet. En zelfs als je het met verzinsels niet red kan je goedkoop scoren op uiterlijke kenmerken, lekker anoniem van achter je schermpje.

Maargoed, het blijkt nog dus nog sneuere te zijn. Want zelfs als ik níks post ga je lekker door ROTFL

Verder denk ik dat je jezelf iets te veel credits geeft als je dat niveau kwalificeert als ‘genadeloos afmaken’, maar dat is slechts een mening.

Voor wat het waard is; net lekker gerepeteerd. Generale voor zondag, eerste optreden met m’n nieuwe bigband.
Ging lekker op mijn top notch digitale Kemper en recent aangeschafte remote en Mission Engeneering pedaal. Wah een spulleke!

Datum: 05/12/2018 00:05

Ja ja, hou je maar groot Da Vinci, ik weet wel beter. Een goed verstaander ziet gelijk dat je er wel degelijk mee zit dat een pukkel bovenop je bolletje duidelijk zichtbaar is.

Inderdaad je hebt gelijk Da Vinci. Mijn internet personage daar identificeer ik mij totaal niet mee. Persoonlijk kan het me niet raken. Ja wat ik tegenkom triggert mijn rechtvaardigheidsgevoel maar daar ben ik trots op.

Maar jij kickt dus op je Kemper. Niet mijn ding, veel te artificial, maar als jij er tevreden mee bent, prima zou ik zeggen.

Ik heb vanavond lekker met mijn spul gespeeld zonder modeling. Of nee, mijn acoustic simulator natuurlijk wel. Ja dat is wel een uitzondering op de regel. Is zeer bruikbaar dat ding.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2018 00:10 door Tommie49.
Datum: 05/12/2018 02:49

Ik durf te wedden dat Tommie zelf ook onzeker is over zijn haarlijn. Alleen die van Da Vinci is vast wel 2 nanometer verder teruggetrokken. Dus haha jij bent een loser en ikke niet want ik heb 2 nanometer meer haar.

Tommie heeft meer moeite met zijn eigen haarlijn dan met die van wie dan ook.
Datum: 05/12/2018 08:27

Dat hoopten ze elders ook. Helaas kwamen ze van een koude kermis thuis toen ik een paar foto's plaatste. Helaas heeft photobucket ook bij mij een tijdje terug de boel op slot gegooid.
Dus nee, ik heb nog een prima haardos, vraag maar aan die Funkadelic die heeft die foto's vast gezien.
Datum: 05/12/2018 09:39

Quote:
Tommie49

Ja ja, hou je maar groot Da Vinci, ik weet wel beter. Een goed verstaander ziet gelijk dat je er wel degelijk mee zit dat een pukkel bovenop je bolletje duidelijk zichtbaar is.

Ah, de zoveelste persoonlijke aanval en aanname. We tellen lekker door Tommie!

Quote:
Tommie49

Maar jij kickt dus op je Kemper. Niet mijn ding, veel te artificial, maar als jij er tevreden mee bent, prima zou ik zeggen.

Ah, we gaan terug on topic!

Nouja, kicken... ik ben er erg blij mee ja. Ik kan me voorstellen dat je wat dingen van een Kemper gehoord hebt die artificial klinken. Niet alle profiles die er standaard opstaan zijn even goed bruikbaar. Kwam laatst langs een 5150 profile en als dat ding in het echt zo had geklonken waar er niet veel van verkocht knipoog
Als je dan zo'n ding even in een winkel probeert met de zaterdaghulp kan je wel eens met een onvolledige ervaring naar huis gaan. Maar luister eens naar wat die gasten van ToneJunky, Michael Britt ermee doen. Of wat te denken van onze eigen Bert Meulendijk... Als je dat nog steeds slecht geluid vindt kan ik niet wachten tot je een opname van je eigen geluid post, want als dat nog beter is wil ik dat graag horen!

Toen ik zelf in de markt was voor een Kemper ben ik naar Guitarking gereden. Dat is een begrip op gebied van buizenversterkers en effectpedalen en tevens Custom Shop dealer van Gibson, Fender, Mayones, PRS etc. De eigenaar, die dus een behoorlijk deel van zijn leven wijdt aan gitaargeluid en de mooist denkbare spullen tot z'n beschikking heeft vertelde me tot mijn verbazing dat hij zelf ook nog uitsluitend over een Kemper speelt in z'n band. Hij had daar wat versterkers staan die hij zelf had geprofiled dus dan kan je een goed 1 op 1 vergelijk maken.
Een ook de lijst van Kemper gebruikers is ook vrij indrukwekkend te noemen. Oa. John Mayer, Steve Lukather, Steve Moorse etc. etc. en je ook alle grote shows (begeleidingsbands als de Marcel Fischer Band, Bert Meulendijk waarbij beschikbaarheid van materiaal niet bepaald een issue is) kan je niet meer om digitaal heen. En dan hebben we het alleen nog maar over de Kemper, voor de Axe FX kan je evengoed een boom opzetten maar daar ben ik niet zo in thuis. Weet bijv. wel dat die bij Steve Vai in z’n rek hangt en dat Metallica de volledige shows met die dingen draait.
Het buizen vs modeling kamp zal nog wel een tijd verdeeld blijven lijkt me, maar dat alle hierboven genoemde nu toch soms volledig of soms in specifieke gevallen gebruik maken van digitale technieken geeft mi. wel aan dat we het tijdperk waarin we blind, of liever gezegd doof, konden zeggen dat het niet klinkt wel voorbij is.

Ik denk zelf ook wel dat in het stukje ‘blind’ veel schuil gaat. Er zijn toch nog wel een aantal mensen dat zodra ze iets zien dat digitaal is op basis daarvan al beslissen dat het niet klinkt en dan niet meer objectief luisteren. Mooi voorbeeld laatst op een ander forum van een lid dat nogal into buizen en anti digitaal is. Post er iemand een filmpje van z’n band, krijgt hij direct een compliment over zijn geweldige geluid en de vraag wat dat nou precies voor versterker is daar in de hoek van het podium. Het antwoord; oh, das een oude bak die ik als monitor gebruik, wat je hoort is mijn Pod 500 direct de mengtafel in.

Prachtig toch!

Overigens hoor je mij niet zeggen dat een Kemper of Axe FX voor iedereen de way to go is. Als je een aantal basisgeluiden gebruikt met wat effecten kan dat natuurlijk ook nog steeds.
Zoals gezegd zit ik zelf in een big band. Dat vergt nogal wat van de flexibiliteit van geluid. Soms heb je een behoorlijke rol in een nummer in de zin van solo’s, funky slagjes etc. en soms moet je alleen maar een riedeltje of basloopje leggen en letterlijk alles daartussenin. Dat geldt ook voor bijv. de blazerssectie die soms voluit gaat en soms begeleidend speelt. Je moet echt goed op elkaar kunnen aanpassen.
Ik heb daar voor cleane geluiden al een andere wah dan voor crunch geluiden waarbij ik op mijn clean signaal de wah een dipje in volume mee geef omdat die anders wat de schel werd in het hoog en een randje oversturing gaf die ik niet wilde. Bij lead heeft ie juist een volume boost zodat mijn solo’s nog extra worden aangezet door de wah. Door de morph functie waarbij ik gain, compressie, mix van delay in m’n signaal en volume toewijs aan één expressiepedaal en daardoor traploos de juiste mix kan bepalen. Dit soort zaken zijn minstens zo belangrijk voor het totaalplaatje dat je als band neerzet dan het wel of niet aanwezig hoorbare of meetbaar verschil in het basisgeluid waar veel over gesproken wordt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2018 09:40 door Da Vinci.
Datum: 05/12/2018 10:19

Quote:
Tommie49

Dat hoopten ze elders ook. Helaas kwamen ze van een koude kermis thuis toen ik een paar foto's plaatste. Helaas heeft photobucket ook bij mij een tijdje terug de boel op slot gegooid.
Dus nee, ik heb nog een prima haardos, vraag maar aan die Funkadelic die heeft die foto's vast gezien.
Het is verbazingwekkend te zien hoe je over Dao blijft zeveren, maar zelf continu mensen blijft kleineren, tot dagen of weken na de online schermutseling. Je hebt vast een heel rijk leven naast de fora die je dagelijks bezoekt, maar wellicht heeft e.e.a. toch iets te veel invloed op je stemming. Je komt erg gefrustreerd over.

/serieus

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 05/12/2018 10:42

Ik zie inderdaad ook wat meer trekjes van Mao dan van Dao.

Maarja... een lettertje verschil, waar lullen we over...

Datum: 05/12/2018 11:07

Ziet er indrukwekkend uit Da Vinci! Heb ze nog nooit gehoord maar ze schijnen geweldig te zijn. Leuk dat het je goed bevalt; thuis of in de muziekzaak uitproberen is toch wat anders dan gebruik in de praktijk.
Even off-topic: wat voor muziek spelen jullie?
Datum: 05/12/2018 11:19

Quote:
Back
Even off-topic

Ja hallo dat is niet de bedoeling hier!

--
Keep strumming Phil
Datum: 05/12/2018 11:21

Quote:
Back

Ziet er indrukwekkend uit Da Vinci! Heb ze nog nooit gehoord maar ze schijnen geweldig te zijn. Leuk dat het je goed bevalt; thuis of in de muziekzaak uitproberen is toch wat anders dan gebruik in de praktijk.
Even off-topic: wat voor muziek spelen jullie?

Ja helemaal dit soort dingen. Een buizenversterker heeft een paar knoppen en daar draai je aan, dan hoor je snel genoeg of het bevalt of niet. Bij zo'n Kemper je veel meer mogelijkheden dus dat vergt ook een wat andere ontdekkingscurve. Aan de andere kant; mensen met buizenversterkers zijn vaak ook nog lang bezig met boosters, compressors, modulatie, eq's etc om het geluid helemaal volledig naar wens te krijgen. Alleen doe je dat vaak niet op het moment dat je in de winkel met zo'n versterker bezig bent dus dan is het gevoelsmatig wat simpeler.

Met de band richten we echt op het bruiloften en partijen werk. Van disco, funk, soul, Nederlandstalig etc.
Op de setlist van zondag staat bijvoorbeeld Long train running (hele vette live versie met blazers, gitaarsolo's etc), Relight my fire, Iedereen is van de wereld, Let me entertain you, Op fietsen, Ich bin wi du, Disco Inferno, Hard to Handle, Good God, Happy, Proud Mary, I Wish en nog meer van dat soort werk.

Datum: 05/12/2018 11:22

Quote:
scrib

Back
Even off-topic

Ja hallo dat is niet de bedoeling hier!

Waar zijn de mods als je zo nodig hebt! nogal blij

Datum: 05/12/2018 12:35

Quote:
"Da Vinci"

Op de setlist van zondag staat bijvoorbeeld Long train running (hele vette live versie met blazers, gitaarsolo's etc), Relight my fire, Iedereen is van de wereld, Let me entertain you, Op fietsen, Ich bin wi du, Disco Inferno, Hard to Handle, Good God, Happy, Proud Mary, I Wish en nog meer van dat soort werk.
Als ik erg on-Dao zou zijn, zou ik t ouwe lullen muziek noemen knipoog

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 05/12/2018 12:41

Quote:
FUnkadelic

En dat is het ook! Maar wel lekker om een tent vol mensen in de benen te krijgen.
Trouwens Fu, jij gebruikt(e) toch altijd een Fractal?
Datum: 05/12/2018 13:24

Gebruikte idd, verkocht, nu een Line6 Helix LT die zo klinkt:

[www.soundclick.com]

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 05/12/2018 13:25

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 05/12/2018 14:00

Quote:
Tommie49

Doen is ff hier een foto dan.
Datum: 05/12/2018 14:06

Quote:
FUnkadelic

Haha dat is het ook ja

Ik heb inmiddels 15 jaar in rock coverbands gespeeld. En hoewel ik dat nog steeds heel leuk vind was ik ook wel op zoek naar wat verfrissing. En dat is het wel! In die zin dat je totaal anders speelt. Andere akkoorden, bijzondere versies van nummers dan dat je kent, nummers die praktisch opnieuw gearrangeerd worden om ruimte te geven aan alle bandleden en je daardoor ook creatief moet zoeken naar je plekje. Ik ben er ook van overtuigd dat ik de afgelopen twee maanden meer heb bijgeleerd dan de vorige vijf jaar waarin ik in m'n zoveelste coverbandje Highway to hell stond te spelen headbangend

Datum: 05/12/2018 14:12

Quote:
Back

FUnkadelic

En dat is het ook! Maar wel lekker om een tent vol mensen in de benen te krijgen.

Inderdaad. En je staat ineens op hele andere plaatsen te spelen. Bijv. een bruiloft ipv een donker caféje met mensen in dito kledij en de armpjes over elkaar en dat geeft toch weer een andere ervaring.

Datum: 06/12/2018 10:27

Quote:
"Da Vinci"
En je staat ineens op hele andere plaatsen te spelen. Bijv. een bruiloft ipv een donker caféje met mensen in dito kledij en de armpjes over elkaar en dat geeft toch weer een andere ervaring.

Herkenbaar. Toch geef ik zelf de voorkeur aan het spelen in kroegen. Heb ook wat vervelende ervaringen op feesten gehad; daarnaast ging het spelen van de (voornamelijk) 70-/80-jarige herrie me wat vervelen, waarbij gezegd dat wij in een kleine samenstelling zonder toetsen en toeters speelden.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen