Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Fender USA Stratocaster '97 candy apple red berichtvideoprogramma
Gepost door: fluwabe
Datum: 08/12/2018 10:40

Hoi Gitaristen.

na nu twee jaar te leren spelen op de gitaar en ondertussen een paar songs kan meespelen met een backingtrack heb ik een video opname gemaakt via mijn webcam.
die opname valt nog wel mee maar toch zou ik graag het geluid wat kunnen bijwerken (opschonen).
ik heb wel al gespeelde songs opgenomen en opgekuist met audacity maar ik zoek nu een programma om dat ook te kunnen doen met video's.(vooral het geluid dan).
heb al rond gekeken op het internet maar daar gaat het meestal om het beeld te bewerken en niet het geluid.
heeft er iemand van jullie hier ervaring mee (waarschijnlijk wel)tandpastagrijns en kan me raad geven welk programma ik kan gebruiken,mocht het dan ook nog een Nederlands zijn zou dat nog beter zijn maar hoeft niet echt.

ALVAST BEDANKT aanbiddend

grts fluwabe
berichtRe: videoprogramma
Gepost door: scrib
Datum: 08/12/2018 11:02

Meeste videoprogramma's kun je een aparte geluidstrack toevoegen en het geluid dat op je videotrack zit muten. Denk dat dat voor jou het handigst is, aangezien je al ervaring hebt met Audacity, om je geluid apart te bewerken in Audacity en dan als losse track onder je video te zetten.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Da Vinci
Datum: 08/12/2018 14:24

Misschien een noob vraag, maar hoe neem je op met je webcam?

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Fender USA Stratocaster '97 candy apple red berichtRe: videoprogramma
Datum: 08/12/2018 14:55

hey Da Vinci

meestal gewoon via beeld en geluid via de webcam.(omdat ik dan een song afspeel via pc en dan gewoon meespeel .

dan kan ik dus mijn geluid dat van mijn gitaarversterker te horen is samen met het geluid dat van mijn boxen van mijn pc te horen is samen opnemen.

dus ik zoek een programma dat mijn beeld opneemt van mijn webcam en geluid en waarvan ik het geluid dan kan apart bewerken.

grts fluwabe
Datum: 08/12/2018 15:01

Welke software gebruik hè voor het opnemen van de webcam?

Voor goede audio opnames moer je doen wat scrib zegt; audio apart opnemen en toevoegen aan je film via video edit software.

Datum: 08/12/2018 19:37

ik neem op met een logitech c922 pro stream 1080 hd webcam
software is logi capture.

mocht je iets beter weten graag je feedback.
Gepost door: scrib
Datum: 10/12/2018 22:27

Quote:
fluwabe

meestal gewoon via beeld en geluid via de webcam.(omdat ik dan een song afspeel via pc en dan gewoon meespeel .

dan kan ik dus mijn geluid dat van mijn gitaarversterker te horen is samen met het geluid dat van mijn boxen van mijn pc te horen is samen opnemen.

Ben je een beetje tevreden met de geluidsopname die je zo krijgt? Want mij lijkt op die manier opnemen niet ideaal maar wie weet vind je het best?

Mooier zou waarschijnlijk zijn als je een gitaarversterker of iets hebt met een line out en een geluidskaart op je compu met een line in. Of een goeie mic voor je amp zetten, en de backing track met een koptelefoon luisteren. Dan krijg je waarschijnlijk een heel stuk betere geluidsopname van je gitaarspel. De backing track kun je er dan achteraf met Audacity onder zetten en dan kan je ook mooi de levels en equalizing een beetje op elkaar afstemmen. Dat happie dan weer met een simpel videobewerkingsprogrammaatje onder je beeld zetten. Het leuke is dan, omdat je geluid doorloopt, dat je ook wat creatiever kunt worden met verschillende shots, eventueel van verschillende takes. Al met al wel wat meer werk maar het resultaat zal denk ik ook een stuk beter worden.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: ron smit
Datum: 10/12/2018 22:43

Ik gebruik Cakewalk voor geluidsopname, maar volgens kun je ook video editen (gewoon proberen). Het is inmiddels gratis.

Zie [www.bandlab.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2018 22:43 door ron smit.
Datum: 11/12/2018 08:51

Thx voor de tip Ron, ik ga ook eens kijken. Site ziet er iig goed uit op het eerste gezicht knipoog
Nooit heel ver gekomen met mijn ambities om op te nemen. Het strandde ongeveer toen ik een goedkope Behringer interface heb aangeschaft en die niet aan de praat kreeg icm Audacity. Dan loop ik een uur te klootviolen en dan denk ik alweer, zonde, ik had die tijd ook gewoon gitaar kunnen spelen. gek

Lijkt me toch nog wel eens leuk om wat te kunnen opnemen en terugluisteren.

Gepost door: Tommie48
Datum: 11/12/2018 13:28

Quote:
"Da Vinci"

Thx voor de tip Ron, ik ga ook eens kijken. Site ziet er iig goed uit op het eerste gezicht knipoog
Nooit heel ver gekomen met mijn ambities om op te nemen. Het strandde ongeveer toen ik een goedkope Behringer interface heb aangeschaft en die niet aan de praat kreeg icm Audacity. Dan loop ik een uur te klootviolen en dan denk ik alweer, zonde, ik had die tijd ook gewoon gitaar kunnen spelen. gek

Lijkt me toch nog wel eens leuk om wat te kunnen opnemen en terugluisteren.
Als die behringer interface fatsoenlijk is:

Sluit hem aan.

Download drivers voor je besturingssysteem voor die interface.

Stel het in als je standaard input (met bepaalde interfaces zal je het als microfoon in moeten stellen. Anders default audio device.)

Je kan ook alleen in je recording software het instellen als je input device. Ikzelf laat al mijn audio verlopen via mijn interface, want waarom niet. Ik game ook soms met m'n mic dus.

In je recording software: Maak een track, arm die voor recording (in audacity hoeft dat niet, maar reaper is een veel beter gratis alternatief dat ik zeker aanraad). Als t goed is zodra je m armt kan je ermee opnemen, dan heb je in reaper bijvoorbeeld nog opties om live te monitoren (anders hoor je alleen je gitaar zelf, niet hoe het opgenomen wordt.)

Vanaf daar is het heel veel spelen.
Datum: 11/12/2018 15:12

Ik heb dees: [www.bax-shop.de]

Niet de beste, maar het is een interface. Ik zal nog eens kijken of ik het aan de praat krijg, dat was eigenlijk het voornaamste doel. En dan met name om dus de begeleiding apart van de ingespeeld track te krijgen en dat samen onder een filmpje te zetten.

Thx voor de tips

Gepost door: Tommie48
Datum: 12/12/2018 02:13

Die heb ik wel eerder gezien. Ik heb zelf een oude m-audio m-track. Ik ben benieuwd of je m werkend krijgt.
Datum: 12/12/2018 18:47

hey

bedankt allemaal voor de goede info.
daar kan ik al heel wat mee.
weer iets bijgeleerd.

dit weekend eens uit proberen.

BEDANKT.gitaar spelend
Datum: 12/12/2018 18:51

Hey Da Vinci

ik heb er ook zo eentje.
heb er ook problemen mee gehad maar vond dan een asio driver denk ik en dan was het opgelost.

ga er eens achter zoeken en laat je het dan weten

grts fluwabe.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen