Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtVraagje, 2 volume no tone mod
Gepost door: David de Waard
Datum: 18/12/2018 00:33

Hallo, ik wil mijn werkpaard een beetje gebruiksvriendelijker maken door de draadjeboel van binnen wat aan te passen.
Ik hb mijn tone altijd vol open staan.
Daarom wil ik mijn gitaar (2 humbuckers) graag voorzien van 2 tone no volume mod.
Dit betekend dat elk element een eigen volume heeft.
Voor mij is dit bij live spelen super makkelijk.
Zou dit heel veel effect hebben op tone en klankkleur van de gitaar?
Zijn er ook nadelen aan deze mod?

Alvast bedankt!
berichtRe: Vraagje, 2 volume no tone mod
Gepost door: Da Vinci
Datum: 18/12/2018 07:45

De tonepot is ook indien helemaal open toch nog aanwezig in het circuit en zal toch minimaal effect hebben. Als je m ertussenuit haalt kan het klinken alsof je je tonepot nog iets verder opendraait zegmaar. Het verschil zal klein zijn als je het al hoort en je kan het natuurlijk compenseren met de eq van je amp.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Bert Koenderink
Datum: 05/01/2019 13:44

Hallo,

Door een niet gebruikelijke route kwam ik op dit forum terecht, en zag b.s. vraag over de volume potmeters, en raakte meteen verward.

In de titel staat; Vraagje, -2 volume no tone mod-.

In het verhaal staat -graag voorzien van -2 tone no volume mod-.

Vervolgens schrijf je, dat dit betekent -elk element een eigen volume-......

Er van uitgaand dat de titel jouw wens juist aangeeft, te weten: 2 volume no tone mod, kan ik je dit alleen maar aanbevelen. Ik deed dit al met verschillende gitaren. Reden: Ik gebruik die toon-regelaars nooit. Bovendien laat de toon zich veel beter regelen met de knop op de versterker, of door de pickup-selector te gebruiken. Nog mooier als je ook die selector eraf duvelt en per pickup alleen een volume-pm gebruikt. Dan kun je traploos de neck-puckup en bridge-pickup meer of minder 'inzetten', hetgeen naast volume ook een soort van toonregeling bewerkstelligt. Knoppen met cijfertjes erop, helpen dan wel een klein beetje.
Gepost door: David de Waard
Datum: 18/01/2019 19:24

Ik heb precies t zelfde ik gebruik de tone ook nooit, 2 humbuckers en dan elk een ander volume geven, is als bandgitarist ideaal.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen