Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtAdvies voor simpele multi-effect
Gepost door: K.Voortman
Datum: 17/01/2019 16:18

Beste gitaristen,

Ik ben in het bezit van een POD X3 live, een beest van een apparaat, maar voor mij too much. Ik ben dus een beetje aan het kijken voor een ander multi-effect wat gewoon simpel te bedienen is maar wel met een redelijk goede sound. En aan te sluiten op een pc voor wat recording.
Zat zelf te kijken naar de volgende modellen:

Boss GT1
Boss ME80 (maar die neigt denk ik weer richting de Pod die ik nu heb).
Zoom G5n
Zoom G3Xn
Digitech RP500

Heeft iemand ervaring met bovenstaande apparaten ?
Andere tips zijn ook welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Kezza
berichtRe: Advies voor simpele multi-effect
Gepost door: Purple John
Datum: 18/01/2019 08:13

Heb geen ervaring met bovenstaande apparaten, maar heb wel 2 x een RP 500 gehad. Beviel prima, is wel zoals bij meerdere apparaten veel werk om eigen geluiden te krijgen. Ik heb nu de Line6 Helix LT, wat me prima bevalt. Zitten alleen geen versterkermodellen in, maar met een goeie eigen versterker kan ik er heel veel mee. RP's vindt je regelmatig op marktplaats, zou ik gewon eens proberen voor dat geld.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 18/01/2019 09:52

Line6 HelixLT heeft echt wel versterkermodellen hoor.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Da Vinci
Datum: 18/01/2019 12:47

Klopt, de LT heeft ook versterkers, de HX heeft alleen effecten. De helix is behoorlijk uitgebreid en heeft een goede kwaliteit en daar is de prijs ook naar.
Als je iets wil opnemen zal je ook een versterkersimulatie nodig hebben lijkt me. Waar loop je precies tegenaan bij de X3? Want met een volledig middeling apparaat zal het denk ik niet heel veel simpeler worden. Die barsten van de mogelijkheden en dat brengt vaak een leercurve met zich mee.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 18/01/2019 13:14

Ik zit meer te kloten en te editten/tweaken dan dat ik gitaar speel blij.
Dus ben nu op zoek naar een compatct apparaat waarbij je gewoon een tone hebt en je hier en daar een beetje kan tweaken en spelen maar. En ik vind de X3 qua bediening gewoon niet top. Ligt misschien ook aan mij want heb ook gewoonweg te weinig tijd om er echt diep in te duiken. Maar ik heb eerst nog een XTLive gehad die vond ik toch wat prettiger werken.
Datum: 19/01/2019 01:21

Sorry, ik heb de HX grinnikend

www.fab5.2trouble.nl
Datum: 19/01/2019 10:12

Quote:
K.Voortman

Ik zit meer te kloten en te editten/tweaken dan dat ik gitaar speel blij.
Dus ben nu op zoek naar een compatct apparaat waarbij je gewoon een tone hebt en je hier en daar een beetje kan tweaken en spelen maar. En ik vind de X3 qua bediening gewoon niet top. Ligt misschien ook aan mij want heb ook gewoonweg te weinig tijd om er echt diep in te duiken. Maar ik heb eerst nog een XTLive gehad die vond ik toch wat prettiger werken.

Dan zou je eens kunnen kijken naar een Pod hd500 oid

Gepost door: David de Waard
Datum: 19/01/2019 21:17

VoxTonelab st of xt vind ik zelf ge-wel-dig
Gepost door: ron smit
Datum: 20/01/2019 09:59

Ik kijk ook wel uit naar een klein en goed (geluidsneutraal) multi effect voor de loop. De Boss GT-10 vind ik zo groot. In praktijk gebruik ik chorus, tremolo, echo en de tuner. Scheur doe ik apart. Ideen?
Datum: 20/01/2019 16:23

Toch eens die HX checken Ron!

Datum: 20/01/2019 20:44

Ziet er ingewikkeld en duur uit voor de paar effecten die ik gebruik. Ik zie 2 soorten:

1
stompbox (met amps; praktisch apparaat?)

True bypass. Is dit echt topspul?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2019 20:45 door ron smit.
Datum: 21/01/2019 17:42

Als je echt heel weinig gebruikt kan ik me voorstellen dat het snel veel en duur wordt. Aan de andere kant, pak voor de effecten die je noemt cht een top-notch pedaaltje, tuner erbij, goede voeding en je bent ook een eind op scheut.
Zelf merk ik dat ik mn met mn delays wel wat verschillende types en/of afstellingen wil. Dat ga je dan met losse pedaaltjes sowieso niet redden. Maar ook op gebied van multi-effecten zijn er goedkopere en compacte oplossingen. Heb goede dingen gehoord over de Zoom G3x, is ook een versie van met expressiepedaal...

Datum: 21/01/2019 23:57

Zit wat in. Is die stompbox (kan meer/kleiner/lichter) geschikt voor op het podium? Weinig knoppen. Je moet er volgens mij iets extra's bij hebben (zie rond 10.10 op film) om makkelijk te swichen tussen presets.
Iemand ervaring mee?
Datum: 22/01/2019 18:22

Deze lijkt al wat uitgebreider maar heeft ook een externe switch nodig voor het vermak ja
[www.bax-shop.nl]

Datum: 22/01/2019 18:27

Dat is de HX, di eheb ik dus. Werkt voor mij prima, is erg logisch qua opbouw en je kunt er flink effecten mee stapelen. In no-time heb je een aantal mooie sounds. Die HX Stomp heeft de gitarist van 1 van mijn bands pas aangeschaft. Zal vrijdag eens vragen hoe die bevalt.

www.fab5.2trouble.nl
Datum: 23/01/2019 20:48

Fijn. Ben benieuwd.
Datum: 27/01/2019 10:32

Heb t even nagevraagd. De Stomp is net zo makkelijk in t programmeren als de gewone HX. Groot verschil is dat de HX geen versterkermodellen heeft en de Stomp die wel heeft. De Stomp daarentegen kun je tot maximaal 4 of 5 effecten stapelen terwijl de standaard HX veel verder gaat. Onze gitarist gebruikt de Stomp als back-up voor zijn Line6 Helix, de grote (en veel duurdere) broer of voor kleine gigs. Als je er dus GAS voor hebt, ligt het er aan wat je het belangrijkst vindt.

www.fab5.2trouble.nl
Datum: 28/01/2019 00:04

OK, dank.
Datum: 29/01/2019 16:15

Ik heb even rond wezen kijken en kwam de BOSS GT-001 tegen. Is een multi effect als desktop model. Dus zonder pedalen en dus niet voor gebruik op stage. Maar goed, dat zie ik mezelf toch niet meer doen. Iemand bekend met dit apparaat. Krijgt wel goede recensies van verschillende users.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 02/02/2019 16:50

Ik ken de pedalen versie. De GT100. Ik vond m niet zo geweldig klinken, niet slecht maar niet geweldig. En of jij m makkelijk te bedienen vindt kan ik niet voor jou beoordelen knipoog Gemiddeld, voor een dergelijk soort multi fx denk ik

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen