Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
20191227_143735.jpg 1.06 MB open | download ron smit 28/12/2019 Bericht lezen
berichtBlues King 12/PRSbijlage
Gepost door: ron smit
Datum: 28/12/2019 09:14

Voor de laatste maand Gitaar.net nog maar mijn profiel aangepast en een nieuwe Supro Blues King 12 toegevoegd.
Kleine versterker met erg mooi en (voor zeker zo'n kleine versterker) vol clean.

Voor de oversturing zoek ik nog iets ervoor, maar de Xotic BB klinkt al erg mooi. Hebben jullie suggesties hiervoor?

Scheelt een rug met sjouwen bij kleine gigs en repetities.

Tevens mijn PRS Custom 24 weggebracht.
De halshumbucker wordt gesplitst. Ik wilde dat al langer om iets richting halselement van een stratocaster te komen.

Tevens wordt een treble bleed op de PRS aangebracht, zodat de hoge tonen intact blijven bij lager volume en je beter je oversturing kunt regelen op de gitaar.
Ben benieuwd.

berichtRe: Blues King 12/PRS
Gepost door: Purple John
Datum: 29/12/2019 20:45

Mooi spul die Supro's. Bij mij boven budget, maar wel mooie bakken.

Ben benieuwd naar je PRS. Heb sinds enkele weken de custom 24 30th anniversary. Te gekke nieuw type elementen. En per element te splitten. Erg blij mee. Heb die treble bleed nog niet zo kunnen ontdekken. Maar eerst maar eens kijken bij de bands.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Gepost door: Da Vinci
Datum: 30/12/2019 20:34

Leuk Ron, zo'n Supro!
Ben wel benieuwd of de coilsplit je gaat bevallen? Hoe is de schakeling nu? Ik heb ooit een PRS Custom 22 gehad en als ik me goed herinner vond ik de tussenstandjes best oké voor humbuckers.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 30/12/2019 22:51

Ja, tussenstandjes zijn wel ok, maar het blijven tussenstandjes. Met een soort quack dus.

Standen nu:

Position One: Bridge humbucker
Position Two: Bridge humbucker with neck singlecoil, in parallel
Position Three: Bridge and neck humbuckers
Position Four: Neck singlecoil with bridge singlecoil, in parallel
Position Five: Neck humbucker

Ik wil ook wel een halselementgeluid dat wat dunner is. Dat past (voor mij) algemeen ook wat beter in pop en rock.
Datum: 31/12/2019 08:49

Ja eens wat betreft die halspup. Had laatst een Sterling Valentine in mijn handen. Echt een lekker gitaartje voor dat geld! Maar in mijn latente gas coveren tele zou ik toch niet zo snel voor een humbucker in de neck gaan. Hoewel deze overigens niet te zwaar was. Zit me denk in de voicing maar ook in het lichte hout.

Datum: 22/02/2020 14:39

Ben wel blij met de split. Als ik open slag speel op mijn halselement (humbucker), is het toch vaak net wat teveel. Met een split gaat het meer richting akoestische gitaar.
Overigens klinkt het niet als een strat, maar je kunt niet alles hebben.

Met de treble bleed ben ik erg blij. Je kunt hiermee verfijnd je geluid/oversturing afstellen door je volume naar beneden te draaien, zonder dat het hoog daarbij vervalt.
Datum: 26/02/2020 14:52

Quote:
"ron smit"

Met de treble bleed ben ik erg blij. Je kunt hiermee verfijnd je geluid/oversturing afstellen door je volume naar beneden te draaien, zonder dat het hoog daarbij vervalt.

Mooi! Lijkt me ook wel wat voor m'n Suhr duim omhoog

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen