Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtgitaarcab voor mn 7 snaar
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/03/2004 10:38

Hallo, ik zoek een geschikt gitaarcabinet voor mn 7 snarige gitaar. de lage tonen moeten dus goed uitkomen, wat voor cab zou hier geschikt voor zijn? 2x12 is in principe genoeg
Wall of sound berichtRe: gitaarcab voor mn 7 snaar
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 03/03/2004 10:40

dus een 2x12"cab...
zal meer aan je versterker liggen of de lowend tonen goed uitkomen..
berichtRe: gitaarcab voor mn 7 snaar
Datum: 03/03/2004 10:44

ik hoorde juist het tegenovergestelde, dat het aan de speakers ligt :s

de head die ik wil gaan kopen is trouwens de line 6 spider II

Bericht bewerkt (03-03-2004 10:46)
Wall of sound berichtRe: gitaarcab voor mn 7 snaar
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 03/03/2004 10:51

beide zijn belangrijk, het zal aan je budget liggen wat je aanschaft, goedkopere cabs : behringer..
Datum: 03/03/2004 11:15

Goedkope cabs zijn idd van Behringer maar het laag wat hieruit komt is niet echt strak. Heb je geld teveel en je wil een 2x12" dan is Bogner bijna het beste wat je kan vinden.
Voor een wat modaler budget is de Koch TS212 HC een erg goede keus. Deze 2x12 cab heeft, indien op de grond geplaatst, meer en strakker laag dan een Marshall 1960A (standaard met Celestion G12T75's).
Gepost door: glenn
Datum: 03/03/2004 11:34

engl cabs persen ook veel laag. Of bouw zelf een cab en isoleer het en gebruik veel en zwaar hout.
Datum: 03/03/2004 11:48

Zelf een cab bouwen en dan veel en zwaar hout gebruiken staat echt niet garant voor veel laag.
Datum: 03/03/2004 13:28

Eh, nee, je moet ook weten wat je doet natuurlijk. maar de kern is dat5 je goed isoleerd en goed hout gebruikt en een stevige constructie maakt. dat je het niet moet doen als je twee linkerhanden hebt ligt voor de hand en voor een bouwinstructie moet je even wat over inetrnet surfen. Bij mij werkte het.
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 03/03/2004 16:42

Als je toch een line6 koopt, koop dan ook een 2 x 12 van line6, klinkt retestrak (mijn 4 x 12 in elk geval wel)en de simulaties komen er natuurgetrouwer uit.
Datum: 03/03/2004 19:09

nou zelf een cab bouwen da ken ik dus echt nie hoor

een 2x12 closed back recifier cab is in ieder geval erg goed hiervoor , maar ja da ding is ook wel erg duur

ik zat te denken aan de ashdown fallen angel 2x12 cab , de fallen angel is speciaal voor 7 snarige gitaren dus ik ga er van uit dat de cabs daar ook geschikt voor zijn , en duur zijn ze in ieder geval nie, alleen moet ik die wel ergens zien te krijgen want ik ken geen een nederlandse site vinden waarop zo'n kreng staat

maar de spider II head moet in ieder geval goed genoeg zijn voor lage tonen , op de line 6 site zie je da da ding gebruikt wordt dor slipknot en evanescence, en die spelen ook allebei in B dus da moet goed zetten, ze gebruiken alleen geen line 6 cabs, maar mesa boogie, en slipknot een ander duur merk

het lijkt me in ieder geval het beste als het een closed back cab is

en het liefst van rond de 400 euro , de ashdown cab voldoet daar in ieder geval waarschijnlijk aan
Datum: 03/03/2004 19:13

Dat de Fallen Angel speciaal geschikt voor 7-snarig zou zijn is nix meer dan verkooppraat!!!
Datum: 03/03/2004 19:53

en wat voor versterker is dan wel geschikt voor een 7 snaar?
Datum: 03/03/2004 20:14

Dat maak je zelf uit. Ik ken je smaak niet.
Als je in een band speelt is veel laag als gitarist vaak helemaal niet gewenst, je zit dan immers in de weg bij de bassist. Dat een 7e snaar goed uit de verf moet komen, daarvoor hoef je helemaal geen laag nodig te hebben. Luister maar naar Korn en Vai. Zij hebben juist niet veel laag in hun geluid zitten omdat het dan tenminste nog strak klinkt. Ik heb zelf ook een 7snaar gehad en stond vrij recent weer voor de keuze een 7snaar te kopen, een Brian Moore i9.7. Bij deze gitaar viel het mij op dat deze niet heel veel laag had maar juist daardoor kwam de 7e snaar veel beter uit.

Als je idd de Spider II Head wil kopen doe je er goed aan een Line6 cab bij te kopen, dat is gewoon goed op elkaar afgestemd en ook geschikt voor 7snarigen.
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: gitaarcab voor mn 7 snaar
Gepost door: Zjon
Datum: 03/03/2004 23:43

Ik denk dat de Line6 het wel aankan. marshall word na mijn ervaring wat korrelig. Natuurlijk is de ene Marshall de andere niet!

5150 cabs heb ik goede ervaringen mee, verder weinig geprobeerd.
Datum: 04/03/2004 11:38

Koop niet de standaard Spider 2 Cab. Dat schijnt een blaatding te zijn. Gaat erg snel kapot en klinkt ook niet zo heel lekker.
Koop een standaard Line6 Cab zoals voor de flextone en vetta's enzo blij
Datum: 04/03/2004 18:44

wa dachte jullie van de line 6 212s closed back

[www.line6.com]

hier de meest rechtse

tis een line 6 , tis een 2x12, en bovendien closed back dus met veel laag, hij is tussen de 400 en 500 euro dus da is ook wel goed
Datum: 05/03/2004 11:06

Flip,

Laat je niet zo leiden door verkoop truukjes! Idd is meer bas niet altijd meer 7-snaar! Teveel bas zorgt voor een stofzuiger geluid. En DML; Korn gebruikt de 10-0-10 setting op de eq... Althans op de vroege albums... i can hardly call that a wise decision...

Een 15" kan helpen. Maar uiteindelijk moet je gewoon je gitaar fatsoenlijk alten afstellen; ik heb gemerkt dat de snaar dikte en spanning VEEL meer invloed hebben dan de versterker en/of cabs.

Guhlenn speelt in A
Datum: 05/03/2004 19:36

wa voor snaardikte raad je me aan?

zou een een .10 setje genoeg zijn? of is .11 beter? lijkt me alleen nie erg handig als de bovenste snaren zo dik zijn, da bend nie lekker enzo
Datum: 06/03/2004 07:10

Dan moet je niet 7snarig gaan spelen blij
Datum: 08/03/2004 11:19

id... mijn dikste is een .62 !!! worden nu niet meer gemaakt (Gibson) , maar zoiets is wel nodig. Dunste van mij is .012. En een 7 snaar is nou eenmaal niet voor mietjes, train die vingertjes *grapje, he, grapje!*
Datum: 08/03/2004 12:53

ik heb ff gezocht wat voor snaren korn gebruikt, en zei hebben als dikste snaar een .60 en als dunste een .10

bovendien lijkt me een .56 dik genoeg voor A aangezien ik een normaale dikte E snaar gebruik voor de Drop D stemming op mn 6 snarige gitaar en dat gaat ook prima
Wantijpop 2013 berichtRe: gitaarcab voor mn 7 snaar
Gepost door: Jeroen
Datum: 08/03/2004 19:29

Wat is het verband tussen een normale E-snaar in D stemmen en een .056 in A stemmen? Ik heb nu op een normale 25,5" gitaar een setje .012-.052 en heb deze even in B geprobeerd te stemmen, maar mooi dat je dat dus NOOIT strak krijgt! Ik heb alles geprobeerd, qua afstelling van de gitaar, maar het is simpelweg niet te doen. Als je bedenkt dat er gitaristen zijn die een .056 als lage E-snaar gebruiken (op mijn akoestische gitaar zit een .054 als lage E en dat is goed te bespelen, en bends durf ik ook aan) durf ik in twijfel te trekken of je daar genoeg aan hebt.
Datum: 09/03/2004 10:35

Flip,

Wat wil je nou eigenlijk?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen