Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtgt-6 op fender
Gepost door: Jelmer Landuyt
Datum: 03/03/2004 11:05

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe versterker fender FM frontman 212. Nu als ik m'n gitaar clean inplug dan is ie magnifiek(daarom heb ik hem ook gekocht), als ik m'n gt-6 ertussen zet, schitterend ... buiten een paar patches. Als ik de acoustic simulator gebruik krijg ik ruis en bij sommige patches is het precies alsof m'n speakers doorslaan maar op zo'n laag decibelgehalte dat dat niet kan. (2 x (12" 50W))

Heeft iemand daar ervaring mee of zo'n technisch inzicht dat die kan zeggen: "Ja, daar ligt 't aan".

BTW als ik de 4 cable method gebruik is die ruis wel beter en slaan die boxen niet meer door maar klinkt het geluid nogal veraf en minder helder.

Greetz

Jelmer

berichtRe: gt-6 op fender
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/03/2004 11:12

Dat ligt inderdaad aan de patches. Als je het echt goed wilt doen moet je vanaf scratch beginnen met het samenstellen van patches.
Dat je veel ruis hebt bij de Ac. Simulator patches is normaal, evenals dat van die klapperende speakers. Dat laatste betekent gewoon dat er erg veel laag zit in de Equalizer op de GT6. Dit is vooral zo als je de GT6 direct in de input van je FrontMan prikt, want je voedt de preamp van de FM met de preamp+effecten van de GT6. Da's dubbelop. Gevolg: veel ruis, meestal een vrij scherpe distortion of teveel laag.

Dus gebruik je de 4-kabel-methode, begin dan met een patch vanaf 0 op te bouwen, zet de effecten op de "juiste" plaats, evenals de FX-loop in de GT6.
berichtRe: gt-6 op fender
Gepost door: Jelmer Landuyt
Datum: 03/03/2004 19:43

OK, ga ik proberen,

bedankt

Jelmer

Misschien nog een kleien PS: Is dat nu slecht geweest voor die versterker?? Met nieuwe sullen ben ik nogal ongerust blij

Greetz

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen