Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtWelke versterker???
Gepost door: BADMinton
Datum: 05/03/2004 20:36

Ja ik ben dus op zoek naar een versterker van ongeveer 30Watt. Maar ik weet dus totaal niet waar ik op moet letten, wat belangrijk is enz. Graag een beetje informatie en miss eventueel ook een sugestie'tje
berichtRe: Welke versterker???
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 06/03/2004 07:26

Kijk ook even in de FAQ's.

Eerst een paar belangrijke vragen:
-wat is je budget
-wat voor stijl speel je
-wat voor geluid(en) zoek je
-alleen voor thuisgebruik of ook in een band
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 06/03/2004 12:04

Tja, je kan gaan van een standaard 30W solidstate met 1 channel tot een 30W buizen doos met alle toeters en bellen. Iets meer informatie zal wel handig zijn blij
Gepost door: BADMinton
Datum: 06/03/2004 15:43

Ik zou vooral Rock willen spelen. Mijn toekomstige gitaar is een Fender Standard Fatstrat. Het zou om te beginnen zijn voor thuis maar ik wil wel een beetje voorbereid willen zijn want het zal niet meer zolang duren vooraleer we in een bandje gaan spelen. Budget liefst niet boven de 300€ maar ik weet niet of dit mogelijk is
Gepost door: MjS
Datum: 06/03/2004 16:21

Pfff...voor 300 euro heb je geen versterker die live-geschikt is en van goede kwaliteit. Ik raad je een Roland Cube 30 aan, en voor de eerste paar live optredens zet je er een microfoon voor of gebruik je de line-out.
Datum: 06/03/2004 16:23

Ik zeg:
Roland cube 30 OF een Behringer Vintager gm110 (ofzoiets)
Die werd als heel goed beschreven in Total Guitar
Datum: 06/03/2004 19:20

line 6 spider 2 1*12 zouek zegge iets meer as 300 euro ma ineens 75 watt , effecte en tussen de verschillende versterkermodelle zulde welliet vinde da geschikt genoeg is voor de rock die gij in gedachte hebt
Datum: 07/03/2004 10:19

Das waar als ie 't in band verband wilt, maar als ie gwoon een lekker versterkertje voor thuis wilt dan hebbie is de cube of vintager prima... Net op gitaarles nog ffkes op de cube 15 gespeeld en nóg eens vergeleken met die Bogey 30 watts... CUBE ALL THE WAY tussen die 2... Die Bogey's klinken zo schel en vies.
Bovendien deze 2 zitten alletwee dik onder de 300 euro!!!
De 1 kost iets van 220 en de ander zal er niet veel boven zitten.
Trouwens een cube is best hard voor z'n grootte en wattage hoor!
knipoog Ga gewoon zelf ff luisteren!
Gepost door: Casper Weijs
Datum: 07/03/2004 12:13

Misschien een Peavey bandit 112? Je hebt ook nog een paar andere in dezelfde TransTube serie, die zijn een stapje lager en dus goedkoper!
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 07/03/2004 15:55

Voor 299 heb je de Behringer GMX212:

Analoge modelling
2x 12" speakers
FX loop en al die standaard aansluitingen
Digitale FX
100W

Genoeg voor een bandje...
Datum: 12/03/2004 17:44

Die peavey bandit 112 transtube is echt top, we hebben er eentje in het leslokaal staan en vooral de distortion is TOP.
Datum: 13/03/2004 13:21

Als je echt een leuk geluid wilt, spaar iets langer door en kijk uit naar een mesa combo of zoiets. 2e hands heb je soms ook wel leuke buizen combo's van Marshall van ongeveer 50 watt voor iets van 500 euro. Zou ik doen teminste.... gitaar spelend blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen