Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtaudacity
Gepost door: Tim horsthuis
Datum: 07/03/2004 15:26

[audacity.sourceforge.net]
hoe werkt dit programma? moet je je gitaarstukken opnemen met de microfoon? of kan je de gitaar rechtsreeks in de line-in van je ggeluidskaart doen? ik word niet echt veel wijzer uit de handleiding die op de site staat. kunnen jullie mij wat op weg wijzen
hartstikke bedankt
Tim
berichtRe: audacity
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 07/03/2004 15:53

Plug je gitaar in line-in. Zet als recording device 'line-in'. Druk op record. Speel een deuntje. Klik op stop.

That's it.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 07/03/2004 20:49

Ik heb dit programmatje ook ff geprobeert. Bij loopt het tweede spoor (en derde etc.) ietsje achter. Met CoolEdit gaat dit wel gewoon goed, weet niet of het aan mij ligt...

Hades
Wantijpop 2013 berichtRe: audacity
Gepost door: Jeroen
Datum: 07/03/2004 22:09

Ligt niet aan jou maar aan je geluidskaart. Ik heb daar ook last van. Maar de timing is achteraf bij te stellen door simpelweg het tweede spoor iets naar voren te trekken. Wil je dat heel precies kunnen doen, dan moet je simpelweg 'inzoomen' op de sporen, dan kun je aan de trillingsgolven ongeveer zien waar je zit en nauwkeuriger slepen met de balken.
Gepost door: Mario 3
Datum: 08/03/2004 08:41

je kunt beter Cool Edit 2000 of Pro gebruiken...is wat makkelijker en ik vind het ook beter.
Wall of sound berichtRe: audacity
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 08/03/2004 12:22

ligt ook weer niet direct aan je geluidskaart, de 'latency' van windows speelt ook een rol, die is ongeveer 20ms.
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 10/03/2004 00:29

Cool Edit is niet gratis. Dus dan moet je of de halve shareware versie gebruiken, of je scheel betalen, of een dief worden. De eerste optie is zinloos, aangezien Audacity gratis is, de tweede is voor de meeste van ons niet echt een leuke optie, en de laatste is voor stakkers&stumpers.

Geef mij maar audacity blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen